צפה בהודעה יחידה
ישן 19-09-12, 16:19   #1
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
החלפת יוניט מאוורר 2 פינים ליוניט 3 פינים

שלום לכולם,
ברשותי פיאט פונטו 98 עם מזגן מקורי (4 מהירויות)
ועל הרדיאטור מותקן יוניט עם 2 פינים. שאיני יודע מה תחום הטמפ' בהם הוא מפעיל את המאוורר.

חום המנוע אצלי כמעט קבוע על רבע, ומידי פעם מטפס קצת מעל, ממש עניין של מילימטר או שניים.
יש לציין כי ברכב קיים טרמוסטט והוא מתפקד כראוי.

ידוע לי שיוניט עם 2 פינים מספקים למאוורר מהירות אחת. אבל מורגש כאילו יש 2 מהירויות למאוורר, אפשר ממש להצביע על נקודת זמן שהמאוורר מגביה את המהירות שלו.

ידוע לי שהמנוע פועל בתחום טמפ' לא אופטימלי עבורו. ולכן אני מעוניין לסדר את זה.
ראשית, אם אני מעוניין להתקין יוניט 3 פינים, מאיפה אני מביא עוד חוט לפין הנוסף? עשיתי בדיקה לחוטים שמגיעים אל היוניט כרגע ולא מצאתי חוט זרוק איפשהו.
שנית, האם ייתכן שבאמת יש כרגע 2 מהירויות למאוורר או שאני מדמיין?

מצורפת תמונה של היוניט:



שאלה נוספת, היום החלפתי קויל אחד אחרי שלא הוציא ניצוץ (החלפתי בין הקוילים כדי להיות בטוח שהבעיה היא בקויל ולא משהו אחר) כרגע מורגש שינוי בתגובת המנוע, והוא לא מגמגם יותר בתחום 1500-2000 סל"ד כמו שהיה עד עכשיו.
אבל כאשר אני מנתק מהקויל החדש את אחד מחוטי ההצתה, זה פחות מפריע למנוע מאשר כשאני מנתק כל אחד משלושת החוטים האחרים. הקויל כן נותן ניצוץ.
בקויל הישן, כאשר הייתי מנתק את אותו חוט הצתה, המנוע היה נכבה אחרי 2-3 שניות (כנראה כי היה מנסה לפעול עם 2 צילינדרים - אחד שבמילא לא עבד, והשני שניתקתי ממנו את חוט ההצתה.)
האם מדובר במצב תקין?


2 זוטות לסיום:

1. מה הרכיב שתבמונה?
הוא מורכב מעל הפנס השמאלי, ומוברג עם 2 ברגים קודחים (כנראה לי משהו שבא מהמפעל של פיאט)



2. בתמונה ניתן לראות שיש לי מתחת לאוטו איזו טיפת שמן בשאיפה לטפטף,
למיטב ידיעתי המנוע לא מאבד שמן בצורה חריגה, האם יש סיבה לדאגה? או תקלה בהתהוות?




תודה רבה על העזרה!
מתן.
matansab מנותק  
הגב עם ציטוט