צפה בהודעה יחידה
ישן 03-09-12, 13:02   #14
מישאל.ח
Member
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: גרנדה פונטו 1.4L רובוטי
הודעות: 41
צטט:
במקור פורסם על ידי ALÞћÃ צפה בהודעה
בדבר הצובר, נראה לי שאתה נחפז למסקנות מהר מדי. המשאבה אמורה לפעול כל כמה רגעים, גם כשאתה לא מתעסק עם ההילוכים כלל (אמנם לוקח לה יותר זמן אם לא נעשה שימוש בהילוכים, אבל היא עדיין נכנסת לפעולה מדי פעם). לי יש אומדן, מאחר וההתנהגות של המשאבה לא היתה שונה לפני ההחלפה של כלל מוח הגיר (שכאמור כולל גם את הצובר). כיול הקלאץ' והמזלג נעשה עם החלפת המוח וכמובן שבעיית הרעידות המשיכה. ייתכן שבדבר הרעידות במקרה שלי, ישנה בעיה פיזית שלא ניתן לפתור מבלי להחליף את כל הגיר, או אולי אפילו את ה Flywheel. כאמור, אין לי עצבים להתעסק עם זה, מאחר ואף אחד לא מוכן לומר שההתעסקות תעלים את התופעה במאת האחוזים, וכל עוד הרכב ממשיך להתגלגל, שימשיך.

להתלונן לסמל"ת על טיפול לקוי מצד המוסכים המורשים זה כמו להתלונן על המחיר (שמופקע לכל הדיעות, אפילו לדברי אחד מבעלי המוסכים היותר מוערכים של פיאט בישראל). לא יעזור.

חזרה לעניין הצובר ; בכדי להעריך את עניין שימור הקיבולת, אתה יכול לעשות נסיון - כשאתה ברכב, מהרגע שאתה שומע שהמשאבה יצאה מפעולה, עם הרגל על הברקס העבר בזריזות את ההילוכים מ 1 ל 2 וחוזר חלילה ותספור את ההעברות שביצעת, עד שתשמע את המשאבה שוב. אצלי מחזור טעינה מספיק ל 7 העברות זריזות בין ההילוכים 1 ו 2 עד שהמשאבה שוב נכנסת לפעולה. חשוב לבצע את הבדיקה מיד עם הפסקת הפעולה של המשאבה, מאחר ובכל השהיה נוספת השמן עדיין ממשיך להתרוקן מהצובר חזרה למיכל הפלסטיק.
אז זהו שאצלי זה כל דקה שתיים גם בלי העברת הילוך וכימעט בכל העברת הילוך,

למשל: פתיחת דלת->משאבה פועלת עד שמפסיקה->הכנסת מפתח לסוויץ->המשאבה שוב פועלת->העברה להילוך N->ושוב המשאבה פועלת.

מיתברר שצובר תקול הוא האמא של כל המחלות שניגרמות לרובוט, החל מנזילות, בניית לחץ לא יציב שיכו לשחק בטווח 5~75 באר, בלאי מואץ למשאבה, ביצועים ירודים של הרובוט רעידות וכו'.

וזהו גם החלק הזול ביותר להחלפה, באירופה מתומחר סביב ה50 לירות סטרלינד לחלק מקורי חדש!.
הצובר אצלי חצי גמור, אני מכיר את הרכב שלי וזה לא היה לפני כחצי שנה.
עכשיו הבעיה מהיכן להביאו- כי לפי המחיר בארץ יותר מישתלם לעשות חופשה באירופה ולחזור עם החלקים.

המצב פשוט עצוב- ואין לי גם כוח ביכלל להיתייעץ עם המוסך, ההכרות של בעלי המיקצוע עם הגיר והסימפטומים והגורמים לא שיא המומחיות שלהם.
אחרי הכל - כמה מכוניות כאלו יש לנו בארץ? באירופה מדובר על מיליונים והפורומים מוצפים במידה.

ובנוגע להחלפת כל הרובוט אצלך- מדוע הסכמת לשלם ולהישאר עם הבעיה איתה ניכנסת למוסך? היו לך רעידות והחליפו רובוט ושילמת ולא עזר- אז שיחזירו לך כסף או ימשיכו לתקן בבעיה!
מעצבן שבארץ אתה ניכנס עם בעיה ומחליפים לך חצי רכב ואתה משלם על הכל ובסוף הבעיה נימשכת והמוסך שואל אתה אתה מוכן להמשיך לממן את מסע ההרתפתקאות שלהם בהחלפת כל הרכב .

בנוסף- האם בדקו אצלך את המיסב -clutch release bearing ?
אצלך זה באמת נישמע כמו אחת מהמיסבים החזיר את חלקיו לבורא.
".Another issue is when a release bearing fails it can distort the sleeve it sits on (held onto the box with 3 10mm bolt heads) and without appearing to bang on sometimes it can bend the fork fingers that shift the bearing so carefully inspect them when the box is off or you will stick it all together and sob whilst taking it off again i know ive been there.........."

נערך לאחרונה על ידי מישאל.ח : 03-09-12 ב 13:39.
מישאל.ח מנותק   הגב עם ציטוט