|
הגיר הזה מקורו באלפא רומאו 147, והוא משמש גם את הפיאט פנדה, פיאט 500, פיאט פונטו ספייס, וחלק מהדגמים של פיאט פיורינו.
הגיר הזה בסוף חייו מבחינת הייצור שלו ופיאט עוברת בהדרגה לגיר רובוטי חדש יותר בעל 6 הילוכים (שנמצא בבראבו, חלק מהדגמים של אלפא רומאו, והפיורינו).
הגיר הוא ידני לכל דבר, כאשר הרובוט אחראי על הפעלת הקלאצ' והעברת ההילוכים.
הבעיות במערכת הזאת הן (מעבר לבלאי של הקלאצ'):
1. מזלג עקום. (הרכב מתקשה להחליף הילוכים, וגם מקפץ תוך כדי נסיעה)
2. סולנואיד פגום (הרכב מתקשה לשלב הילוכים זוגיים בלבד, אי זוגיים בלבד, קפיצות בתחילת נסיעה בלבד)
3. דליפת לחץ מהמערכת - קריאת לחץ נמוך / גבולי
4. משאבה פגומה - המערכת לא מצליחה לייצר לחץ, הרעש בפתיחה של הדלת ארוך במיוחד / לא קיים / נשמע נמוך
בד"כ המערכת אמינה מאוד, אבל במקרה של תקלה עלות התיקון יכולה להגיע ל-6000 ש"ח במוסך מורשה.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
|