צפה בהודעה יחידה
ישן 11-05-12, 21:17   #2
plats
Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ELX
הודעות: 90
אנסה לענות ממה שאני יודע:
מוזמנים להוסיף/לתקן

כאשר יש לעשות ראש מנוע, סימן שיש פריצה בין הראש לבלוק מנוע, במקרה הזה - מדובר באטם, או בשפת המכונאים "פקונג ראש"
מקרה שני זה כבר שיש נזק יותר חמור, וכבר ממש נוצרים חריצים פיזיים בין הראש לצילנדר מה שגורם לחדירה של מי קירור לבלוק, קומפרסיה נמוכה, "טחינה" בשמן, עשן מאגזוז, ועוד
ליישר ולחרוט (וגם מילוי) צריך שתיהיה אטימה מוחלטת בין הראש לבלוק, אחרת המנוע אפילו לא יניע
המילוי בא במקרה שנוצרים נזקים פיזיים על הראש
ראש מנוע מתעוות / נסדק / מתעקם עקב הבדלי טמפרטורה חיצוניים , שכן במקרה של טראומת חום למנוע יש צניחה בטמפ' בשלב מסוים, מה שגורם לעיוות - במיוחד בראשי מנוע שעשוייים מאולמניום, שידוע כרגיש
אטם ראש מנוע אין צורך להחליף באופן יזום, אם כי תמיד קיימת "עייפות החומר" ומהזנחה פושעת של התחממות כלשהי כמו שימוש במי ברז לקירור/המנוע יכולה להיווצר קורזיה בקלות ומכאן הדרך אל ראש מנוע קצרה מאוד

גרימה לראש מנוע : תרמוסטט במצב תקוע(לא מעביר מים למנוע) , ראדיטור סתום, שימוש במים לא ייעודים שמצב רתיחה מתאדים/מאבדים את תכונתם, אי החלפת שמן מנוע שגורמת לבוצה סמיכה וקירור גרוע של המנוע(ואיתה יכולה לדפוק את המנוע קומפלט), ועוד..

אגב, לא נדיר לשמוע שאורך חיי אטם במנוע 80 כ"ס של פונטו הוא בסביבות 100 אלף קילומטר גם שהרכב טופל לפי הספר (גם לי יש ELX..)

mechtech התותח מהפורום שהכין מדריך מפורט באופן מדהים מ0 איך לשפץ ראש מנוע בתמונות שלו מראה וויזואלית ראש מנוע שנאכל..

http://www.fiatclub.co.il/forum/atta...3&d=1328160919
כאן יש לך הסבר איפה מעברי המים, שמן ועוד

מעברי המים נאכלו
http://www.fiatclub.co.il/forum/atta...4&d=1327627301

ויותר קרוב:
http://www.fiatclub.co.il/forum/atta...6&d=1327627361

תמונות קשורות החל מכאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/show...0&postcount=28

שבת שלום

נערך לאחרונה על ידי plats : 11-05-12 ב 21:33.
plats מנותק   הגב עם ציטוט