|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2012
מיקום: טפחות
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 2
|
חוות דעת - ביקורת - פיאט פנדה 2012 (לפני החידוש)
לבקשת מנהל הפורום, אני שמח להביא בפנייכם את חוות הדעת/ביקורת הרשומה מטה.
חשוב לציין - הסקירה אינה מהווה המלצה/חוות דעת מקצועית לקניית הרכב ובכלל, ומהווה את חוות דעתו האישית שלהכותב בלבד.
רקע:
בשל עליית מחירי הדלק ומכיוון שהרכב הישן כבר עשה מעל ל – 300,000 ק"מ, החלטנו אני ואשתי שתחיה להחליף את הקיה (KIA) שומה 1600 אוטו' (אפרופו רכב עם מראה קצת מוזר אך עם אמינות מעולה) הלא כל כך חסכונית לרכב אחר שישאיר לנו עוד כמה גרושים בכיס בסוף החודש.
עוד בטרם אכתוב את חוות דעתי ובכדי למנוע תגובות כגון: "איך אפשר לכתוב על פיאט פנדה שהיא נוחה!?!", "זה לא אוטו" וכ"ד. חשוב לי לציין שדברי נכתבים בהתייחס לרכבים בסגמנט דומה ובמחיר דומה. לצורך העניין, משפט כגון: "הרכב עם יכולת סחיבה טובה" מתייחס לרכבים דוגמת ספארק/אלטו ולא ל BMW M-5...
ממצאים:
מרחב פנים: הפנדה מפצה על גודלה הקטן בתוספת למימד הגובה. בנוסף, החלונות הגדולים מעניקים תחושה של רכב גדול יותר ורחב יותר. היושבים מקדימה ייהנו ממרחב פנים טוב ונוחות סבירה. שני מבוגרים או שלושה ילדים קטנים יוכלו בקלות לתפוס מקום בכיסא האחורי. תא המטען של הפנדה הוא בין הגדולים בקטגוריה, אם זכרוני אינו מטעני, שני רק ליונאי I-10, אך עם סף טעינה נוח ועדיף. חסרון גדול הנוגע לשטחי הטעינה ברכב, נוגע לאי היכולת לקפל חלק מהספסל האחורי (בשונה מרכבים המשווקים באירופה), דבר שהיה יכול לתת שטח הטענה נוסף מבלי לוותר עלהושבת נוסע אחד נוסף מאחור.
נוחות/אחיזה/התנהגות כביש: המנוע שקט מאוד ובעמידה ללא מזגן תתקשו להבחין באם המנוע עובד או לא. הרכב גבוה יחסית ומאפשר מעבר בשבילים מתונים. כסא הנהג נוח - מניסיוני, נסיעה של מעל לשעתיים לא משאירה את אותותיה על חוליות הגב יותר מרכב 1600 ממוצע. בנוגע לכיסא האחורי הדבר שונה בתכלית ונסיעה ארוכה תיתן את אותותיה על הנוסעים מאחור. מוט ההילוכים בולט מהדש בורד, יושב יותר גבוה ותפעולו נוח מאוד. עם זאת הקונסולה עליה יושב מוט ההילוכים ומתגי המזגן והחלונות החשמליים תופסת חלק ניכר מהמקום המיועד לרגליים, דבר המונע את האפשרות להתיישב בנוחות כשרגל ימין של הנהג/רגל שמאל של הנוסע לצידו מפוסקות במעט ומכריח את הנהג להעמיד את הרגל בצורה ישרה (על מנת ללחוץ על דוושת הגז) – עניין זה בהחלט פוגם בנוחות אך ניתן להסתגלות (כמו כל דבר בחיים). לחגורות הבטיחות אין אפשרות לכוונון בהתאם לגובהו של הנוסע והן מותאמות יותר לנהגים הגבוהים מבינינו, דבר הפוגם בנוחות הנהיגה ואף ממש מציק לנהגים שגובהם נמוך מ –1.7מ' (ניתן לפתור את העניין בקנייה של קליפסים בכמה שקלים בודדים). אין ידיות אחיזה כלל (הן לנוסעים מקדמה והן מאחור), עניין זה לא כל כך מפריע אבל בהחלט לא מובן מדוע בפיאט החליטו לחסוך בעניין זה. החיסרון הכי גדול מבחינתי בסעיף הנוחות נוגע לבידוד רעשי הרוחות. במהירות מתחת ל 60-70 קמ"ש העניין עוד סביל, מעל למהירויות אלה, שאון הרוח נכנס לתוך הרכב ברמה שאינה ניתנת להתעלמות ומזכירה לי את הסובארו ג'סטי שהייתה ברשותי לפני מס' שנים לא מועט. אחיזת הכביש בהחלט סבירה, אם כי מי שמתכנן לחלוף על פניות במהירות של 150 קמ"ש – כדאי שיבדוק באם קיימות אצלו נטיות התאבדותיות. בניגוד לכתוב בחלק ממבחני הנהיגה/פורומים, לא הרגשתי השפעה מהותית של רוחות צד.
המתלים עושים את העבודה בצורה מניחה את הדעת. ישנו קושי מובן להשכיח מהמורות רציניות (המדובר על בורות כתוצאה מנזקי כביש/בניה) בשל גודלם הקטן של הצמיגים.
כל הכתוב על הגה הרכב (מבחנים/פורומים) נכון מאוד. ההגה חשמלי, לא מתקשר עם הנהג וחסר תחושה ואיזון.
מנוע/גיר:מנוע הפנדה הקיימת ברשותי הינו המנוע המוכר הוותיק והנפוץ ביותר בארצנו בנפח 1250 סמ"ק. החל מסוף שנת 2011 שודרג מנוע זה במעט כך שהוא יכול להפיק 69 כ"ס במקום 60 כ"ס בגרסה הישנה. המנוע מרגיש הכי טוב בתפר של 2500-3500 סל"ד. בהתנהלות עירונית המנוע מספק את הסחורה, השתחלויות בתנועה העירונית מתאפשרות ללא מאמץ מיוחד כך גם האצות מהמקום עד למהירות של 50 קמ"ש. ההילוך הראשון, לטעמי, קצר מידי. להפתעתי ובניגוד למרבית המבחנים/ביקורות שקראתי, גם הנסיעה בכביש הבינעירוני אפשרית ביותר מבלי מאמץ מיוחד כך שנסיעה במהירות של 110קמ"ש מתקבלת בהילוך חמישי ב – 2700 סל"ד לערך, מבלי לאמץ את המנוע יתר עלהמידה. טיפוס למהירות של 120 קמ"ש מחייב לעלות את הסל"ד לגבול ה- 3000 לערך. לעניות דעתי הרכב לא בנוי לנסוע במהירויות גבוהות יותר והדבר לא מומלץ הן מבחינת התנהגות הרכב והן מבחינת השמירה על בריאות המנוע.
כפי שציינתי ההתנהלות העירונית טובה יחסית, כמוה גם ההתנהלות בכבישים הבינעירוניים. החיסרון הבולט בתחום זה נוגע להתמודדות המנוע בעליות כאשר כל עליה קטנה מחייבת הורדת הילוך - שניים. עליות חדות מחייבות ירידה להילוך שני –שלישי וטיפוס לסל"ד גבוה בכדי לגייס את מלוא הסוסים במנוע למשימה – עם זאת, ייתכן ולאחר תקופת ההרצה עניין הסחיבה ישתפר.
בעבר הייתה בבעולתי פיאט פונטו 2001 עם המנוע הישן (60 כ"ס) – לפחות לעת עתה, ניכרי תרון מסוים למנוע הישן, בעיקר ביכולת הסחיבה ובהרגשה שלמנוע הישן יש יותר"מיץ" בטיפוס בעליות ובהאצות ביניים. אך כפי שציינתי, ייתכן שיפור בעניין זה ככל שהמנוע יסיים את תקופת ההרצה.
הגיר ברכב הנבחן מאוד נוח והעברת ההילוכים נעשית ללא בעיות מיוחדות ובנוחות. כיאה לפיאט, הקלאץ' מחייב קצת הסתגלות לאחריה תפעולו בהחלט טוב ונוח. כפי שציינתי לעיל, ההילוך הראשון קצר מידי לטעמי.
בעיהי ידועה בפיאט הייתה בעליית חום המנוע בעומסים גבוהים ו/או באקלים חם (הקיים בארצנו חלק ניכר מהשנה). נכון לזמן כתיבת שורות אלה, אין עדות לבעיה זו ולמעשה חום המנוע נישאר בתחום היעיל ביותר גם בנסיעות ארוכות/עומסים/הפעלת מיזוג.
אבזור ובטיחות: ככלל, איכות חומרי הפנים בהחלט טובה. הפלסטיקה מרגישה טוב ונראה שהרכבתה תעמוד במבחן הזמן. אם להיות קטנוני, לא הייתי מתנגד לקצת צבע בתא הנוסעים. קיימת נגישות טובה לכפתורי ההפעלה ברכב – אך מרגיש שמתגי הפעלת המזגן קצת רגישים וקיימת הרגשה שבשימוש קצת יותר אגרסיבי יישארו אצלי ביד (ישברו). המזגן עושה עבודה טובה מאוד ובעל יכולת קירור מעולה.
דיפון הגג קצת רעוע ובנגיעה הדיפון נמחץ תחת הלחץ (באזור מגני השמש).
הרכב מגיע עם מראות בתפעול ידני (לא מהווה בעיה מיוחדת), שתי חלונות חשמל קדמיים חשמליים (האחוריים מתופעלים ידנית). מפתחות הרכב מתקפלים וניתן לפתוח/לסגור את הדלתות באמצעותם. למרבה הפלא הרמקולים ברכב (ארבעה – שנים מקדימה ושניים מאחור) עושים עבודה טובה.
בפן הבטיחותי – ראשית כל, קיימות שתי כריות אוויר בלבד. קיימות מערכות A.B.S (מניעת החלקה בבלימות חירום) ו – E.B.D (חלוקת בלימה) ו – E.S.P (בקרת יציבות). לרכב ציון של 3 כוכבי ריסוק (לפי מה שהבנתי המדובר על הגרסה ללא מערכת בקרת היציבות).
צריכת דלק: ההבטחה לרכב חסכוני מתקיימת הלכה למעשה. בנסיעה עירונית ברובה, כולל מזגן לפרקים – צריכת הד'לק עמדה על 1:15.5-16. בנסיעה שברובה הייתה מחוץ לעיר צריכת הדלק עמדה על 1:17-17.5. בנסיעה בינעירונית (צפון – ירושלים) הצריכה עמדה על 1:19.5 בדיוק. הבדיקה הסתמכה על חישוב סך הק"מ בנסיעה בחילוק מס'הליטרים שנכנסו למיכל ולא בהסתמכות על מחשב הרכב (שאגב, מפתיע ברמת הדיוק שלו). בנסיעה יומיומית לעבודה (איזור כרמיאל – נצרת) 40 ק"מ לכל כיוון + נסיעות עירוניות מעטות, צריכת הדלק עומדת על 1:17 בממוצע. ייתכן שיפור גם בנושא זה לאחר הרצה נוספת של המנוע.
לסיכום (יתרונות –חסרונות בולטים במודגש)
יתרונות:- מרחב פנים טוב יחסית לקטגוריה.
- תא מטען נדיב עם סף הטענה נוח.
- מנוע שקט מאוד.
- הכיסאות הקדמיים נוחים.
- תפעול נוח של מוט ההילוכים.
- התנהלות עירונית טובה.
- התנהלות בינעירונית טובה.
- בעולם האמיתי, צריכת דלק חסכונית.
- A.B.S, E.B.D, E.S.P
חסרונות:- חוסר יכולת לקפל חלק מהספסל האחורי.
- הכסא האחורי לא נוח בנסיעות ארוכות.
- מחסור בשטח לרגלי הנוסעים מקדימה בשל מיקום הקונסולה עם מתגי המזגן/ידית ההילוכים.
- אין אפשרות לכוונן את חגורות הבטיחות.
- אין ידיות אחיזה.
- במהירויות גבוהות – כניסה של שאון הרוח לתוך הרכב.
- הגה חשמלי – לא מתקשר וחסר איזון.
- בהתייחס לתקופת ההרצה – קושי בסחיבה. חסר "מיץ" בסחיבות ובהאצות ביניים.
- הרכב לא בנוי לנסיעה במהירויות הגבוהות מ – 120 קמ"ש.
- 3 כוכבים במבחן ריסוק/שתי כריות אוויר מקדימה בלבד.
סוף דבר - בפרמטר צריכת הדלק, בגללו נקנה רכב בסגמנט הזה מלכתחילה (ולא 1600 אוטומט מליסינג ב- 50%ממחיר המחירון) הרכב בהחלט עומד ביעד ובסך הכול על כל יתרונותיו וחסרונותיו מספק את הסחורה. כעת נותר רק לבדוק את אמינותה המפוקפקת של חברת פיאט בכל הנוגע לבעיותחשמל/התחממות לאורך זמן ואבדן ערך. מבטיח להמשיך ולעדכן.
מעבר לעניין צריכת הדלק, לדעתי, בהתייחס לרכב זה ולמחיר בו הוא נקנה, קיים יחס עלות – תועלת טוב מאוד. סה"כ הרכב מספק את הסחורה בהתייחס למחירו. עד עכשיו, בגדול, אני ואשתי דיי מרוצים.
חוות הדעת המלאה - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=423321
מקווה שהצלחתי לסייע.
|