צפה בהודעה יחידה
ישן 20-11-11, 22:48   #1
nils
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2011
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 56
טעם מר מאוד בעקבות ביקור במוסך שנחשב טוב

שלום,
ברצוני לשתף מקרה שקרה לי בפונטו שלי בחודש האחרון, ולשמוע את דעתכם עליו.
לא ארשום את שם המוסך, שכן ייתכן ואני שוגה, והמוסך פעל כשורה, וחבריי ומשפחתי אינם אובייקטיביים, והמוסך אינו אשם.

הכל התחיל ביום שלישי לפני חודש, אז החלטתי להחליף את נוזל הקירור (שהיו בעצם מים ברז עכורים וחלודים) בנוזל קירור פרפלו, ולעשות זאת במוסך. המוסכניק ניקז את המים מצינור שנמצא בערך באיזור הספרה 2 בתמונה מצורפת. המים היו כל כך מלוכלכים שהוחלט על "שתיפת מערכת הקירור וניקוז אוויר(לשון החשבונית, שאגב מציינת שיש אחריות של כמה חודשים על העבודה)". הפעולה כללה ניקוז המים (מצינור מספר 2), הוספת מי ברז חדשים, חימום המנוע והמתנה של כמה דקות וניקוז המים שוב. הסיפור חזר על עצמו 3 פעמים עד שהמים יצאו פחות או יותר נקיים, או אז התווספו 2 פחיות נוזל פראפלו ומי ברז עד לקבלת התוצאה הרצוייה.

200 שקלים החליפו ידיים, ואני נסעתי לביתי.

למחרת בבוקר, פחות מ24 שעות וכ-15 ק"מ של נסיעה, חשכו עיניי - מד החום טיפס ונשק לקווים האדומים במדיד. דוממתי מנוע, הסתכלתי לכיוון מכסה המנוע והסיבה נגלתה לפניי - כל נוזל הקירור נשפך... הצינור שנמצא בסביבות הספרה 1 בתמונה למטה היה מנותק לגמרי ממיכל נוזל הקירור (הבנד השתחרר).

מיד התקשרתי לגרר, ונגררתי חזרה למוסך. הפעם הטיפול לא היה כל כך מהיר. המוסכניק טיפל ברכב כ30 דקות ואני כבר ראיתי איך הוא חוזר עם "ראש מנוע". להפתעתי הוא בסך הכל אמר "היה שם הרבה ג'יפה, עכשיו הכל נקי"... וואלה הייתי מבסוט. "כמה זה יעלה לי", שאלתי בתמימות. "עלינו. אמנם התקלה לא באשמתנו [הוא אכן לא נגע בצינור מספר 1], אבל בכל זאת, קבל 2 פחיות מתנה". חייכתי ונסעתי לדרכי...

6 ימים מאוחר יותר, שוב החום עלה. כבר התייאשתי לגמרי. (הרכב נקנה לפני חודש וחצי...) שוב גרר, שוב המוסך. אבל הפעם כבר לא חייכתי. "ראש מנוע" חיכה לי בטל פון. הקנס - 4000 שקלים חדשים + קיבלתי רכב שרוטט ברמזורים (היום חזרתי אליהם, אמרו לי זה לא יכול להיות קשור לראש מנוע. ואני בוודאותאומר שהרטט הזה לא היה לפני ההתחממות).


כמובן שהחברים והמשפחה מיהרו להאשים את המוסך, "זה באשמתו, איפה האחריות שהוא נותן?!". המוסך התנער מאחריות, וטען שסמיכות הארועים היא צירוף מקרים ותו לא. "אין צורך לבדוק תקינות החיבורים אחרי ניקוי מערכת הקירור?", שאלתי. "לא...", נענתי.

ואני שואל אתכם, האם ראוי?

בתודה,
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  Capture.jpg
צפיות: 1148
גודל:  19.7 KB  
nils מנותק  
הגב עם ציטוט