![]() |
הרכב מתחמם מפעילות מזגן....
היי לכולם ,
יש לי פונטו 2000 sole . לפני חודש החלפתי מאוורר מנוע , אני גר באיזור צפת ונוסע הרבה לחיפה ולאחרונה שמתי לב שחום המנוע עולה לרמות חריגות בעליות בכלל ובמישור במיוחד כשאני מפעיל את המזגן . כשעצרתי ובדקתי ראיתי שהמאוורר כן עובד תקין ובכל זאת הרכב לא מצליח לשמור על טמ'פ קבועה , כשהמד מגיע לחצי במגמת עליה אני מכבה את המזגן וכך הרכב חוזר מתחת לקו . יש למישהו רעיון כי בדקתי מים שמן יוניט חום עובדת מאוורר עובד לדעתי תקין . יכול להיות שפשוט חם לרכב ? בנסיעות קצרות לא מרגישים בעיה . תודה מראש... |
יש מצב לרדיאטור סתום.
בנוסף בדוק אם רשת המעבה סתום כך שנקה בעזרת לחץ מים |
התחממות מנוע
בדוק שמאורר הרדיאטור פועל בכוון הנכון כך שהוא מושך אויר מקדמת הרכב דרך המעבה והרדיאטור לכוון תא המנוע.
עם המחבר/חוטים חוברו הפוך למאורר הרדיאטור, אז הוא יסתובב הפוך ולא יצליח לקרר את המנוע. מכיוון שעיקר פעולת מאורר הרדיאטור הנה בזמן עמידה או כשהמזגן פועל רק אז תהיה התחממות בגלל שהמאורר מסתובב הפוך. בברכה - רפי לין |
אני חושב שגיליתי....
היי רפי , שמעתי לעצתך והלכתי לבדוק אם המאוור אכן מסתובב לכיוון הנכון , מבורות חשבתי שהחיבור לנגד מהירויות זה החיבור למתח וכך גיליתי שקוטב אחד מנותק , כמובן פתחתי לבדוק ואכן המכונאי שחיבר אותו דחף את הפין פנימה . יכול להיות שבגלל זה המאוורר עבד רק על מהירות אחת או שבכלל אני טועה ונתק בנגד משבית כליל את פעולת המאוורר ?
|
טעיתי...
יצאתי לנסיעת בדיקה , הדלקתי מזגן ועליתי איזה הר , מד החום כרגיל התחיל לטפס הפעם וידאתי ע"י גישור שהמאוורר עובד אבל זה לא עזר . בירידה הרכב התקרר ויש לי תחושה שהמאוורר גם ללא מזגן מתקשה לשמור על טמפרטורה תקינה .
לצערי שמתי לב פיתאום גם לנזילה של מיים מתחת למנוע כניראה מאיזור המשאבה |
בדוק שהמאוורר יונק אוויר מבחוץ לתוך המנוע.
החלפת מאוורר לאחד מקורי? |
תיקון
מקור הנזילה מהמזגן...
|
מאורר רדיאטור
הנגד קשור רק למהירות 1, האיטית, של מאורר הרדיאטור ואם הוא מנותק לא תפעל מהירות 1 , חום המנוע יעלה ואז מאורר הרדיאטור יפעל במהירות 2, המהירה.
בברכה - רפי לין |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©