![]() |
נוזל קירור בפונטו 60 - אנא היו סבלניים...
אני יודע שהנושא נחשב כבסיסי ביותר ושגם יש פה לא מעט שירשורים בנושא, אבל לאחר כשעה וחצי של מעבר עליהם לא הצלחתי למצוא תשובה שאני מבין עד הסוף - אני פשוט "ירוק" מדי בתחום, ולכן אבקש הסברים פשוטים מההתחלה, אשמח אם תבינו ותעזרו.
לעניין: לפני כחודשיים רכשתי פיאט פונטו 60 (actual) שנת 2005, ומן הסתם הגעתי לשלב בדיקת ומילוי המים. הבעיה התחילה כשלא מצאתי את הפתח המתאים, וכמעט מילאתי בפתח של נוזל הבלמים. לאחר מכן מצאתי את הפתח המתאים, אך עם מדבקת אזהרה על שימוש בנוזל פרפלו. לפני שאני אעשה דברים שאני אתחרט עליהם הגעתי לפורום פה, ואחרי קריאה של לא מעט שאלות ותשובות רק הצלחתי להיות מבולבל יותר - נוזל כחול/אדום/ירוק/נקי/מדולל/מים מזוקקים/מי גשם/מים מינרליים?... בנוסף תוארו תהליכים שלאוזני נשמעו מתאימים רק לאנשי מקצוע כמו ניקוז אויר, החלפת כל נוזלי הרדיאטור ועוד דברים שאשמח לא להגיע אליהם - אני חושש רק לעשות נזק לאוטו. בקיצור, אני רוצה למלא מה שצריך לפני שיהיה מאוחר מדי, רק לא ברור לי מה הנוזל, האם צריך לערבב אותו עם משהו, וכשאמצא אותו האם אני פשוט צריך למלא בפתח המתאים או שצריך לגשת למוסך לעשות ניקוז כלשהו לפני כן. כפי שאתם מבינים, אני רחוק מלהיות מכונאי, בעברי רק שנה וחצי של בעלות על פיג'ו 205 שבה פשוט מילאתי מים בפתח המתאים... תודה על הסבלנות עד לכאן, ותודה על התשובות הסבלניות שאני מקווה שיגיעו. |
בוא ואעשה לך חיים קלים.
נוזל הקירור היחידי המומלץ לרכבי פיאט ע"י היצרן עצמו הינו "פראפלו" וניתן לרכוש אותו במוסכי היבואן המורשים (פשוט לגשת למוסך להיכנס לדלפק במחסן החלפים ולבקש שתי פחיות של ליטר כל אחת, לשלם סביב ה90-100 ש"ח ולצאת משם) או בחנויות מתמחות חלקי חילוף פיאט בת"א. גש לכל מוסך באיזורך ובקש החלפת נוזל קירור, תן להם את הפחיות שרכשת ובקש שינקזו אויר מהמערכת, תניע את הרכב ותן לו לעבוד בסרק עד שהמאורר יתחיל לפעול, סגור מכסה מנוע וסע לשלום. נק' למחשבה, הדעות בעניין סוג המים עימם יש למהול את הפארפלו ביחס של 50% מים-50% פארפלו חלוקות, אפשרויות שעומדות לפניך הן: מי גשם, מים שנאספו ממזגנים, מים מינרלים מבקבוק, מים שהורתחו בקומקום, מים מינרלים מבקבוק שהורתחו בקומקום (שמת לב להתחקמות?)מי ברז רגילים(תלוי איפה אתה גר). את האמת לדעתי זה לא ממש משנה אחרי הכל זה כולה פונטו ולא חללית של NASA. **אין למהול במים מזוקקים המיועדים בין היתר למצברים ולמגהצי אדים בשום אופן** |
רק נוסיף שיש שני סוגים של פראפלו.
הכחול שניתן לרכוש אותו מוכן לשימוש. האדום (חדש יותר) שמצריך מהילה של 50%. בכל מקרה, כאשר מוסיפים לאחר החלפת נוזל קירור (השלמות), אפשר להוסיף או נוזל מוכן לשימוש, או את המרוכז ישירות. |
גם כחול יש לא מוכן
יש בפחית עגולה שזה לא מוכן ובפחית מלבנית שזה כן מוכן אבל הכל יכול להשתנות, הכי טוב לקרוא מה כתוב. אם יש מוכן זמין לקנות בלי הפרש משמעותי במחיר כמובן שזה עדיף! לפותח השרשור, אתה רוצה להחליף את כל הנוזל קירור או רק לעשות הוספה? אני שואל כי אתה היית אחראי ובדקת באינטרנט, אבל רוב האנשים פשוט שמים מי ברז/מינרליים/ירוקים ב15 שקל וחושבים שהם עזרו במשהו למנוע. אחרכך שהולך להם ראש מנוע הם מאשימים את פיאט. בכל מקרה, אם באוטו שלך אתה רואה שהנוזל הוא כחול או אדום אז באוטו שלך המצב טוב, תקנה פרפלו באותו הצבע ותעשה השלמות כשצריך.. אם אתה רואה שהנוזל הוא ירוק/לבן/חום - תנקז את כל הנוזל החוצה (פותחים את הצינור מים התחתון ואז כל המים יוצאים), תעשה שיטפה קלה עם צינור גינה למיכל מים עד שיצא מים לבנים נקיים, תחזיר את הצינור התחתון למקום ותמלא פרפלו כחול מהול כמו שצריך, תניע את המנוע עד שיתחמם ותן לו עוד קצת לעבוד, שיצאו בועות מים ואז תסגור את הפקק של המים. את הדברים האלה תעשה כמובן אם יש לך נסיון כלשהו, אם אתה לא מבין מה כתבתי עכשיו אז פשוט לך למוסך בשביל ההחלפה של הנוזל קירור. השלמות של חוסרים אתה יכול לעשות לבד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©