![]() |
תופעת התחממות מוזרה..
שלום לכולם,
יש לי פונטו ELX טיפטר' שנת 2001 עם 96,000 ק"מ. יש לי תופעה מוזרה: כשאני נוסע עם מזגן ואני עומד בפקק או בתנועה זוחלת ולא בנסיעה רציפה, הרכב מתחמם, כאשר המד יכול להגיע אפילו עד 3/4. כאשר הפקק משתחרר ואני חוזר לנסיעה רציפה, הטמפ' יורדת חזרה לאמצע. לחילופין הטמפ' חוזרת לאמצע כשאני מכבה את המזגן אפילו בפקק (מה שלא אפשרי בחום הזה...) הייתי במוסך (שמשון) ואבחנה בעיה של מאורר שלא נכנס למהירות שנייה. הוחלף מאורר לפני כחודשיים בערך, אבל היום (שהיה חמסין מטורף) הדבר שוב קרה. בכלל יש לי תחושה שהזמן שלוקח לטמפ' להגיע מ-0 למחצית כשאני מניע בבוקר הוא מהיר מדי. למישהו (אולי רפי..) יש רעיונות? הצעות לפיתרון? מה לבדוק? תודה מקרב לב! |
אולי טרמוסטט תפוס על מצב סגור (יחסית) ?
זה יהיה הניחוש הבא שלי. |
התחממות המנוע
כמה נקודות לבדיקה כעת:
1. שמאורר הרדיאטור פועל בשתי המהירויות, איטית ומהירה. 2. שכוון סבוב המאורר נכון כך שהוא מושך אויר מקדמת הרכב, דרך הרדיאטור, לכוון תא המנוע. 3. בדיקת הטרמוסטט ע"י הוצאתו צהרכב, במיים חמים כי אולי הוא נפתח חלקית (כפי שכתב קודמי). בברכה - רפי לין |
תבדוק גם האם מאורר נכנס לפעולה (מהירות 1) מס' שניות אחרי הפעלת המזגן.
האם הוא עובד קבוע אחרי הפעלת המזגן? אם יש הפסקות, כל כמה זמן ולכמה זמן? |
לעניין המאורר, הוא פועל בשתי מהירויות. אכן הייתה בעיה שאחד המאוררים לא נכנס למהירות 2, אבל הוא הוחלף יחד עם חלק מהצמה החשמלית שמחוברת אליו וכעת הוא עובד.
אבדוק את עניןן הטרמוסטט, אם למישהו יש עוד רעיונות... תודה רבה! |
כנראה לא הבנת אותי, זה שהוא עובד זה טוב.
אך הוא מתנהג אחרי הפעלת מזגן? פועל רצוף? עם הפסקות קצרות? (תעקוב במשך 10 דקות). "בעיה שאחד המאוררים לא נכנס למהירות 2" - יש לך יותר ממאורר 1 ? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©