מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פיאט כללי (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   [כתבה] עשור לפונטו HGT - מכונית פוזה או ספורטיבית אמיתית? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=9309)

ארילו 03-05-10 20:11

[כתבה] עשור לפונטו HGT - מכונית פוזה או ספורטיבית אמיתית?
 
כל הזכויות שמורות לגיא - STIO

הקטנה הספורטיבית של "פיאט" חוגגת עשור עם שאלה
קטנה אחת: ספורטיבית אמיתית או מכונית פוזה בלבד?



עם מנוע 1.8 ליטר, 136 סוסים נמרצים מתחת למכסה המנוע וחמושה בהגה חשמלי, מתייצבת הקטנה הקרבית של הקונצרן האיטלקי במרכזה של סוגייה אחת: האם לאחר עשור על כבישי ישראל עדיין מצליחה הקטנה הקרבית לספק את הסחורה?

http://img217.imageshack.us/img217/1486/42706360.jpg
פונטו HGT. יופי לא חסר l צילום: stio


הספורטיביות האיטלקיות תמיד הצליחו למשוך תשומת לב, והרבה. החל מעידן האונו טורבו, הטיפו ספורטיבה, הפונטו GT וכן הפיאט קופה שהקדימה בעיצובה את זמנה - תמיד היופי והעיצוב היו במרכז העיניינים. באמצע שנת 2000 עלתה לקו הייצור הפונטו ספייס, שהחליפה למעשה את הפונטו mk1. הקונצרן האיטלקי הגדיל לעשות והעלה לייצור גם גרסה ספורטיבית, הנקראה "HGT". שלושת האותיות על ישבנה של הפונטו, בשילוב הפגוש הקדמי הקרבי והצבע הצהוב הבולט, העניק לה קסם אישי מיוחד - קסם שסובב הרבה ראשים ברחובות הערים.


> איכות חומרים: פה קבור הכלב


הפונטו אומנם מציעה עיצוב אגרסיבי ומאיים, אך ניתן להסתייג מאיכות החומרים בתא הנוסעים: הקונסולה המרכזית הצבועה בצבע אפור / כסוף משדרת אומנם מראה צעיר אל תוך תא הנוסעים, אך מצד שני עשוייה פלסטיק זול המשדר הרגשה של חיסכון. פתחי המיזוג האמצעיים עדינים מאוד ונוטים להישבר, וכן הפלסטיק הזול שעוטף את לוח השעונים. הדלתות הקדמיות עטופות בד זול שלא תפוס היטב, ונוטה לזוז בעת כניסת רוח לרכב מהחלונות הקדמיים. גם המושבים הקדמיים רושמים לרעתם בד זול אשר נוטה להתלכלך במהירות. לחיוב, רושמת הפונטו נקודות זכות באיכות החומרים של הדשבורד, הנוטה להחזיק מעמד גם בתנאים הקשים של השמש הישראלית.


http://img263.imageshack.us/img263/4455/60526765.jpg
"ניתן להסתייג מאיכות החומרים בתא הנוסעים". פנים הרכב l צילום: stio



> על הכביש בשילוב יחידת הכוח ואבזור: יש תמורה בעד האגרה?


מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע אטמוספרי בעל 1747 סמ"ק, המספק 136 כ"ס ב- 6300 סל"ד. מומנט המנוע עומד על 16.1 קג"מ ב- 4300 סל"ד - גם לאחר עשור על הכביש מדובר על נתונים נאים בהחלט. בעת נסיעה ספורטיבית נשמעת שריקה אל תוך תא הנוסעים, בעיקר בסל"ד גבוה - דבר המעניק הרגשה של עוצמה וכוח רב ע"י דפוס פעולה של מגדש טורבו.
בתחום הביצועים רושמת לעצמה הקטנה הספורטיבית נקודות זכות לא מעטות עם זינוק שייארך 8.6 שניות מ- 0 ל- 100 קמ"ש. תיבת ההילוכים של הרכב היא ידנית בעלת חמישה הילוכים קדמיים והילוך אחורי. רכב המבחן מצוייד גם בזוג כריות אוויר קדמיות, מערכת ABS ומערכת בקרת משיכה, אך ללא מערכת ESP. עם זאת, זכה הרכב לארבע כוכבים במבחני הריסוק האירופיים.

חלק מהמכוניות צויידו גם בחלון גג חשמלי, אשר נשלט מפאנל זול ועלוב הממוקם על גג הרכב. מעבר לזה, הפונטו מצויידת בשני חלונות חשמל קדמיים, נעילה מרכזית, אזעקה מקורית, פנסי ערפל קדמיים הנמצאים ביחידת פנסי החזית וחישוקי סגסוגת קלה במידה 185/55R15.
חוסר כוח בסל"ד נמוך מצריך שחרור מהר של הקלאץ' בשילוב דוושת הדלק בזינוק זריז מהמקום, מה שגורם לבלאי ולריח "שרוף" אצל נהגים לא מקצועיים. נוסף על זאת, הצמיגים הקדמיים מאבדים אחיזה כמעט בכל זינוק אל מול הכוח הרב של המנוע ומשאירים סימנים על האספלט, כוח שגם מערכת בקרת המשיכה לא מסוגלת להתמודד עימו כמו שצריך.
בהמשך הנסיעה מציע מנוע ה- 1.8 כוח רב וזריזות מצויינת: עקיפות יבוצעו בצורה מהירה וחלקה - בשילוב הפגוש המאיים, יחידות התאורה שמאירות מצויין גם ביום וכוח המנוע, הנהג הנעקף תמיד יהיה חייב להתעניין ולהבין איזה רכב בדיוק עקף אותו.

על הכבישים המפותלים של העמקים הצפוניים משאירה הפונטו יותר סימני שאלה מסימני קריאה. ההגה המתוגבר חשמלית חסר כל תחושה, דבר המכביד על הנהיגה הספורטיבית בכבישים אלו ומצריך נקיטת אמצעי זהירות, במיוחד במידה ולא מכירים לעומק את התנהגות הרכב. לחיצה על מתג ה- "סיטי" העגול יוביל לקלות בלתי נסבלת של ההגה, ומכאן שמו: לשימוש בעיר בלבד, ורצוי רק בחניות. מערכת הבלמים של הרכב טובה, אך לא מצויינת - במקרים מסויימים יש צורך להאט גם ע"י כוח המנוע כדי לקבל עצירה בטוחה, בעיקר בבלימת חירום.


http://img571.imageshack.us/img571/7126/99125077.jpg
הסמל האחורי: "קסם אישי מיוחד" l צילום: stio



> על הליפט: אמינה באופן יחסי


עלויות האחזקה של ה- HGT נמוכות, במיוחד בהשוואה למכוניות ספורטיביות אחרות - דבר שמעניק לה ייתרון ברור. עם זאת, תקלות רבות מתרחשות וגורמות לחור בכיס אצל בעלי הרכב: תושבות מנוע הנוטות להיקרע, מנוע הגה חשמלי הנוטה להתפגר בטרם עת, פאנל כפתורים בקונסולה המרכזית הנוטה להפסיק לעבוד ווריאטור הנוטה להשמיע רעשי דיזל מעצבנים בעל התנעת הרכב. בחלק מהמכוניות התגלו בעיות גם במערכת המיזוג, ואם להיות יותר ברורים מדובר על תקלות דליפת גז מהמדחס. מלבד זאת, הפונטו שורדת היטב את השנים ללא בעיות החלודה המוכרות של האיטלקיות מתקופת שנות ה- 70 וה- 80, ובאופן יחסי היא נחשבת אמינה.


> סיכום: מכונית יפה עם התנהגות בינונית בלבד


הפונטו מציעה כוח רב, אך עם התנהגות בינונית בלבד. ספורטיבית היא כן, אבל בכל הנוגע להנאה מנהיגה יש ספורטיביות שיכולות להציע תמורה טובה יותר, למשל הקליאו ספורט. יחד עם זאת בשילוב מחיר הקנייה הזול, עלויות האחזקה הנמוכות והעיצוב המצויין, יכולה הפונטו לענות על הדרישות של לא מעט נהגים, במיוחד כאלו שמחפשים רכב לנסיעות יומיומיות ועל הדרך גם להעביר את הזמן בסופ"ש בכבישי נס הרים. יש לבדוק בשבע עיניים את הרכב לפני הקנייה במכון בדיקה, ואין להתפשר על בדיקה חפיפניקית בשום אופן, מהסיבה הפשוטה שמכוניות רבות ננהגו ע"י צעירים ועברו התעללויות ותאונות שלדה - כאשר רכב שמור יכול לתת תמורה מצויינת למחירו.


http://img580.imageshack.us/img580/551/67962256.jpg
"כוח רב אך עם התנהגות בינונית בלבד" l צילום: stio


> נתונים טכניים:

שנת השקה: 2000
מנוע: 1747 סמ"ק, 16 שסתומים, 4 צילינדרים, רוחבי
הספק מירבי: 136 כ"ס ב- 6300 סל"ד
מומנט מירבי: 16.1 קג"מ ב- 4300 סל"ד
אורך: 380 ס"מ
רוחב: 166 ס"מ
גובה: 148 ס"מ
בסיס גלגלים: 246 ס"מ
משקל: 1040 ק"ג
מהירות מירבית: 205 קמ"ש

מנש המטורף 03-05-10 21:07

מסכים עם הניתוח מי שמחפש רכב ספורטיבי שיחפש משהו אחר
לא סתם המכונית הזאת לא הצליחה פה בארץ
לא התלהבתי מהרכב הזה גם שנהגתי עליו
יש לי 2 חברים שיש להם ומצטערים שקנו אותו
רכב עם פוזה נחמדה אבל עם התנהגות כביש בינונית.

dodihob 03-05-10 21:29

זה אחלה רכב בשביל המחיר
מה יש לך כנגד? יאריס TS? הרבה יותר יקרה ופחות חזקה
קליאו ספורט? גם כן הרבה יותר יקרה וגם אחזקה יקרה
סיאט איביזה טורבו? שוב יקרה יותר וגם אחזקה יקרה
מה עוד?
פיליפ עבר קליאו ספורט ועכשיו עם איביזה טורבו ועדיין מתגעגע לפונטו
לעידן היה 306gti אם אני לא טועה וחולה על הפונטו שלו
אני מתחרט שמההתחלה לא קניתי.

ליאור23 03-05-10 21:36

לדעתי Hgt מיועדת לאוכלוסיה מסוימת לא כל אחד צריך לקנות אחת כזאת אלא אם הוא ממש ממש חפץ ברכב, כי זה ממש מבחן סובלנות איתה, קרוב משפחה שיש לו כזאת ממש אוהב את האוטו ברמות לא נורמליות, טיפול כל 7000k ווקס כל חודשיים , למרות הבלתמ''ים שהרכב מציב, אני ממש אוהב את הרכב אבל לא יקנה אותו כי אין לי ראש להתעסק עם רכב רגיש כזה, ולעורך הכתבה באמת שאפו על העריכה ,נהניתי לקרוא.

dodihob 03-05-10 22:05

ליאור הוא "רגיש" באותו מידה כמו הפונטו שלנו, אם לא יותר אמין.
הבעיה היא אכן זמינות חלקי חילוף ועליות קצת יותר גבוהות מה-elx.

Caveman 03-05-10 22:41

זו לא בעיה.
רכב ספורטיבי יקר יותר לאחזקה. נקודה.
זה תקף לכל רכב מהסוג הזה.

אם טופל כמו שצריך, יציג אמינות טובה מאוד. לראיה, מספר לא מבוטל של חברי מועדון בעלי הרכב שמרוצים מאוד.

BentzZz 03-05-10 22:47

אחד הרכבים היותר אמינים וזולים להחזקה!
אז מה? צריך לטפל בו כמו שצריך ולא לשים מים מהברז ברדיאטור?!
הרכב שלי מטופל כל10K במורשה בחלקים מקוריים בלבד + שמן איכותי ופראפלו בלבד.
טפו טפו טפו
והדבר היחיד שאני יכול להגיד זה
מזל שלא הקשבתי לשטויות שרושמים על הHGT בקארספורום כי כל מי שכתב והגיב שם לא ידע על מה הוא מדבר בכלל
אני פשוט מאוהב ברכב, וככה כל מי שיש לו את הרכב הזה וזו הסיבה להשקעות הרבות בו
בנוגע למחירי חלפים וזמינותם:
מחירים קצת יותר יקרים מספייס רגילה
וזולים בהרבה מכל ספורטיבית אחרת
אז מה היה לנו?
רכב זול להחזקה, אמין מאוד (כל עוד תטפל בו כמו בנאדם) , חזק מאוד ,
מחלות? גם אותם פתרנו בעזרת מוסך "שחר"!

stas203 03-05-10 23:00

לדעתי פונטו HGT זה הרכב שנותן הכי הרבה תמורה למחיר!
הוא מספיק מהיר,מתנהג טוב רק צריך להכיר את הרכב ,ולהבין את מושגי היסוד של נהיגת מסלול.
יחסית חסכוני וזול להחזקה,הפאק היחידי לדעתי הוא ההגה החשמלי(למרות שהוא מאוד מדוייק).
אני מקווה וכאשר מישהו אומר מתנהג בינוני או לא ספורטיבי,הוא באמת יודע לנהוג מיקצועי?!

*ניר* 03-05-10 23:04

בתור רכב ספורטיבי, בלי טורבו / מנוע בגודל של האטמוספרה
הוא בסדר גמור!
אבל זה כל אחד וההעדפות שלו..

ולפי דעתי ה'אי הצלחה שלו בארץ' זה בגלל שהוא נופל באמצע- בין רכב ממש חזק (טורבו וכו..) לבין רכב סטנדרתי לחלוטין..

ליאור23 03-05-10 23:19

אחרי היכרות של כמה שנים עם קארס פורום אכן הם לא ניחונו בחוש אהבה כלפי פיאטים מאזדות וטויוטות , כנראה שם כל אחד נוסע על gti אוs3 ואחיותיהם, לרוב התגובות שם בכל מה שקשור לhgt לוקות בחסר וסתם נכתבות כדי להצטרף להמון הזוהם כאילו הם באים לצלוב את הרכב ולגבי ההצלחה יכול להיות עם היו משווקים אותה אחרת היא הייתה מליחה לא חסר סיפורים של כשלונות בגלל שיווק שגוי וחוץ מזה אותה אי הצלחה הסתברה כנוחה וטובה לכל בעלי הhgt בהווה שיכולים להעיד על עצמם כבעלי זן נדיר ויכולים להתפרע במחיר שהם מוכרים אותו :-)


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:54.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©