![]() |
מד החום בפונטו SX 2001
שלום
לאחרונה שעון החום ברכב קצת השתגע. הוא יורד קצת למטה ועולה בחזרה (בין החצי לרבע) אין לו מיקום קבוע וזמן קבוע פשוט איך שמתחשק לו. בהתחלה חשבתי שהמאוור עובד קבוע אבל בדקתי את זה ולא כך הדבר. בדקתי מים (פארפלו) ושמן ,והכל טוב. בנוסף ראוי לציין שהמד חום לא עובר תחצי בשום מצב. כמו כך האוטו עבר 152 אלף ק"מ ומטופל ומושקע . מה יכולה להיות הבעיה? אולי זה רק טרמוסטט? |
כנראה טרמוסטט תפוס או לא מתפקד בטמפ הנכונות
|
כמו שנאמר, טרמוסטט נתפס במצב פתוח.
תחליף טרמוסטט. |
לפני שרצים לטרמוסטט - מספר שאלות:
1) האם המחוג נמצא מתחת לחצי רק בזמן נסיעה (כמובן לאחר שהמנוע התחמם)? 2) האם המחוג בעמידה מגיע לחצי ומתייצב שם עד לנסיעה בשנית? אם התשובות לשאלות הנ"ל הן כן, אז אכן טרמוסטט. אם לא, אז דווקא יתכן וזה חיישן הטמפ', במיוחד אם בזמן נסיעה בין עירונית רצופה - המחוג משחק מעלה ומטה ללא קשר לעצירה/נסיעה. |
האם בוצע לאחרונה שינוי במערכת קירור המנוע? כמו למשל רענון נוזל קירור ו/או משהו כזה?
|
המשך לעקוב אחר נוזל הקירור. זה יכול להיות רק טרמוסטט, ויכול להיות שזה יתפתח לכיוון
אטם ראש. |
אינני רואה עין בעין עם חברי מעלי רקובי, וזאת למרות שבתשעים ותשע אחוזים בדרך כלל אני מסכים עימו, הפעם אנו כנראה חלוקים בדבר.
אני ממליץ לך ככה או ככה לגשת מיידית לבדיקת הנושא, היום הוא יורד ועולה אך לא מתחמם, אך אין ערבות למחר, ואם אתה כבר מתחיל להרגיש שהוא מתחיל לתפקד באופן שאינו נורמלי, גש מיידית לבדוק הבעיה ולסדרה, תאמין לי שהדבר האחרון שאתה רוצה הוא ראש מנוע. כי להתחמם הוא יכול בשניות להגיע לקו האדום. |
סער, כאשר אצלי האטם ראש נפרץ - היתה תקופה של כשבוע+ (למיטב זכרוני) שמד החום
שיחק בין מצבו התקין באמצע הסקלה ובין 2 שנתות מתחת. הגיע לנקודה הנכונה, והופ - ירד קצת. בגלל שזה היה בכיוון למטה, הדאגה לא היתה מיידית - אבל מבחן התוצאה היה אטם ראש. |
גם אצלי הוא שיחק ולפני שאמרתי ג'ק רובינזון הלך לי ראש מנוע.
נפרץ האטם ראש, מים חדרו לאחת הבוכנות. היו 3 בוכנות שחורות ואחת כסופה, נקיה. המים ניקו אותה יופי, וניקו לי את הכיס נהדר. בדוק נושא זה בהקדם. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©