![]() |
איבוד מים ברדיאטור S60 1100 93
שלום אנשים,
לאחרונה הרדיאטור מאבד ממש הרבה מים (מגיע למנימום) מד החימום מגיע לקו אחרי האמצע (מה שבד"כ לא קורה) אין נזילות מתחת לרכב הנראות לעיין,אין תופעות במדיד שמן ולא הופעת "טחינה" בפקק שמן,אין נזילה בפנים הרכב בריצפת כסא ליד הנהג. רציתי לשאול במידה וזה בעייה מרדיאטור חימום פנימי איך אני סוגר את זרימת המים אליו ? לצורך בדיקה כמובן, ומה יכולות להיות עוד סיבות לאיבוד המים תודה אנשים :) |
בדוק פקק רדיאטור שהוא תקין ואוטם ואין בריחה של מים כאשר הרכב מתחמם.
במידה ואתה משתמש בנוזל קירור יעודי בעל צבע, בדוק בכל הצינורות בחיבורים שאין צבע עליהם או אבקה המראה על בריחה של מים. בדוק פתחי ניקוז אוויר ברדיאטור עצמו שאין נזילה משם. בדוק פקקי מים במעברי המנוע שאין בריחה של מים משם. בדוק שאין נזילות מתחת לשטיח של הנוסע ליד הנהג אם הוא רטוב אזי יש נזילות מהרדיאטור הפנימי. לשאלתך, לקיר אש נכנסים שני צינורות מים, אחד מוליך מים לרדיאטור הפנימי, והשני מחזיר ממנו מים. צריך לבצע גישור (אף על פי שאני לא אוהב לעשות זאת היות וזה מעלה ריח קומבינה), אך לשאלתך לגבי הבדיקה, יש לבצע גישור, זאת אומרת לפני שהם נכנסים לקיר האש לבטל אותם, לחבר בינהם. בדוק היטב באזור התא כפפות מאחריו ומתחתיו. מים לא נעלמים סתם כך, בדוק גם באזור משאבת המים. לגבי נזילות מתחת לרכב - להזכירך המים כנראה בורחים כאשר הם חמים ולכן הלחץ גבוה, מה שאומר שברגע שהם יצאו אפילו לשניה ממערכת קירור המנוע הם מייד יתאיידו ולכן לא תראה נזילה ממשית (אלא אם כן זו ממש נזילה גדולה, אצלך כנראה הם בורחים לאט לאט בלחץ גבוה, ולכן מיד מתאדים ולא תראה זאת על הכביש. תמיד אפשר ללכת לאיש מקצוע, אשר יחבר לך מכשיר לרדיאטור יתן בו לחץ ויראה מייד לאן בורח הלחץ. טפל בעיניין שכן רכבך מגיע לטמפ' עבודה שאינה תקינה ולאורך זמן עלולה לגרום למנוע לטראומה. |
קודם כל תודה על התשובה,
רציתי לשאול אם אפשרי באונו לסגור את זרימת המים לרדיאטור חימום בעזרת ברז שפותח / סוגר את זרימת המים אליו מהמנוע בלי להוציא את 2 הצינורות ולחבר בניהן?? |
?
לי היתה את אותה הבעיה בפיאט אונו שמכרתי אותה כול איזה יומים בקושי היה נשיאר מים ברדיאוטור,ולאט לאט זה החמיר לי גם אני לא ראיתי שום נזילות באוטו אבל הרכב איבד הרבה מים מהרידואטור זה החמיר ואחר כך אחרי חצי שעה שהיתיי ממלא עד הסוף לא היה נישאר בככל מים,הלכתי למוסך והיה נזילת מים מהשאבה החליפו לי תמשאבה והבעיה סודרה.יש מצב שזה משאבת מים לך למוסך יחברו לך איזה משו ויגיד לך עם יש נזילה או שאתה צריך לסדר ראש מנוע.
|
אני מאמין שאם זאת הייתה משאבת המים הייתי רואה נזילות ממנה...תקנו אותי אם אני טועה...
|
נזילת מיים/נוזל קרור מנוע
אתה טועה, כי לא תמיד ניתן לראות את הנזילה ולפעמים היא קיימת רק כשהמנוע פועל או רק כשהוא חם או רק כשהוא קר.
בדיקה נכונה הנה ע"י חיבור משאבת לחץ אל מע' הקרור וכך בודקים, תחת לחץ אם יש נזילות ומהיכן. לפעמים יש לבצע בדיקה זאת גם כשהמנוע חם וגם כשהוא קר. בברכה - רפי לין |
הייתי במוסך בוצע בדיקת לחץ כנראה מהפקק אחורי שמאלי קיצוני במנוע קרוב לרצועת אביזרים מחר אחליף אותו,
רציתי לשאול אם יש גישה בלי לפרק כאשר מרימים את הרכב על ליפט?? |
אוקיי חברים,
הוחלף פקק אחורי ללא פירוק רק ליפט הספיק בנתיים הכל נראה סבבה ולא מתחמם בלי עין הרע אבדוק בימים הקרובים לגביי חוסר מים נקווה לטוב :) חצי שעה עבודה 100 ש"ח תודה כמובן לרפי ולכולם . |
שלום,
רציתי לשאול כמה מים נאבדו בערך בעת הוצאת הפקק האם חצי מהכמות? כי בנתיים אני ממשיך למלא מאתמול מים , ומתי המילוי אמור להפסיק? (כדי שאדע שבאמת היה זה הפקק ולא משהו אחר שלא נמצא בעת בדיקת הלחץ) תודה :) |
טוב חברים,
בצער אני מודיע שכנראה זה לא היה הפקק ועדיין נאבדים מים מישהו אוליי יכול להגיד לי מה עוד יש לבדוק או ששוב ללכת למוסך ולעשות עוד פעם בדיקת לחץ למרות שלא נמצא משהו אחר חוץ מהפקק הנוזל לעיין או שיש מצב שזה עוד פקקים למרות שלא הצלחנו לראות את כולם ויש צורך לפרק חלקים כדי לראות את שאר הפקקים(3 מקדימה 4 מאחורה ו2 בצדדים אם אני לא טועה) או שזה בכלל נושא אחר : רדיאטור,רדיאטור חימום, ראש מנוע, וכו'.... מתוסכל עד מוות!!!!!! |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©