![]() |
מפלס מים מעל המקסימום - פונטו ספייס 01
שלום
מדי שבוע אני בודק את מפלס הימים ברכב האמור בכותרת אף פעם לא חסר, מערכת קירור תקינה לחלוטין [היה קצת אוויר במערכת שנוקז לפי הוראות של חיים משמשון, מאז אין רעש של אוויר כלוא]. הרכב לא מתחמם וסוחב מצויין. על כל פנים, היום בדקתי את מפלס הנוזל, והוא היה כמעט עד הפקק! חשוב לציין שהרכב היה קר - הנסיעה האחרונה היתה כ - 5 שעות קודם. על מה הבעיה הנ"ל יכולה להצביע? נ.ב. כבר ניקזתי את המים המיותריחם באמצעות הברז שבצד שמאל בראדיאטור. בתודה מראש |
חנית בירידה? בעליה?
כי זה לא סביר... |
חניתי במישור, החניה הקבועה שלי, בה אני בודק תמיד מים.
|
נוזל קרור שמתרומם מעצמו יכול להעיד על פריצה באטם ראש המנוע בין הצילינדר לתעלות נוזל הקרור. במצב כזה לחץ, מהפיצוץ שנוצר במנוע, עובר אל מערכת המים ויוצר בועת אוויר ש"מרימה" את המים כלפי מעלה.
ישנה דרך לבדוק זאת ע"י מכשור מתאים. במכוני טסטים עושים איזה בדיקה כימית לנוזל קרור ובה מגלים אם יש שאריות של גזי פליטה מה שמעיד על בעיה. לדעתי, בצע ניקוז אוויר שוב, המשך לעקוב ובמקביל התייעץ עם חיים. |
אני לא חושב שמדובר כאן בפריצת אטם ראש.
מהסיבות דלהלן: א. הרכב תקין לחלוטין - סחיבה מצויינת [עליתי אתמול לי-ם עם 5 אנשים "גדולים" + ציוד, 90-100 בעליות בהילוך 4, ואפשר יותר] ב. ביצעתי בדיקה "ביתית" לאטם ראש מנוע - מילוי מים עד למעלה, נתינת סטארטר ללא התנעה. המים לא זזו ולא נשפכו. ג. אין שום סיבה שיפרץ אטם ראש מנוע - הרכב לא התחמם, רוענן נוזל קירור, הוחלפה משאבת מים במסגרת החלפת טיימינג, נוקה ראדיאטור, מאווררים תקינים, הוחלף טרמוסטט - כל הנ"ל לפני פחות משנה, כחלק מיישור קו שערכתי אחרי שרכשתי את הרכב, פחות משנה. הנ"ל בוצע אצל שמשון. ד. הצינורות לא מנופחים. ה. אין שמן במים או מים בשמן. אמנם אינני בעל מקצוע, אבל שוטטתי בפורומים [כאן ובקארספורום] ולמיטב ידיעתי והבנתי אין כאן מקרה של פריצת ראש. אני מקווה שלא אתבדה. על כל פנים, היום בדקתי שוב והמפלס תקין. נקווה שהכל יעבור בשלום. |
המפלס היום הפך לתקין מעצמו או שביצעת פעולה כלשהי אתמול?
האם כשקבעת שמפלס הנוזל הוא עד הפקק עשית זאת במבט מחוץ למיכל או שפתחת וראית? (ידוע שהמיכל של הספייס אינו "קריא" מבחוץ). נסה לבצע את הבדיקה שעשית אך התנע את הרכב. העזר בחבר שילחץ על דוושת הגז ובדוק אם אתה רואה בועות במיכל העיבוי. הבדיקה שערכת ללא התנעה לא מדמה את עבודת המנוע ובעצם מרכיב הפיצוץ של תערובת הדלק חסר בה. מוזר שמפלס יעלה מעצמו לרמה כזו. |
טוב אבדוק ואעדכן.
תודה על הכל. |
זה הרעיון שלי:
יש נזילה קלה מאוד איפשהו במערכת הקירור ואוויר שנכנס אליה נכלא בה ויוצר בועה. אני פסימי אז אני אחשוב שזה ברדיאטור החימום או משאבת המים. (אחרי ששללת ראש מנוע). |
טוב חברים אני הולך ונהיה פסימי.
עוד לא הספקתי לבצע בדיקה עם חבר [שהוא לוחץ על הגז ואני רואה אם המים עולים / יורדים] אבל כן הספקתי לפתוח את הפקק אחרי נסיעה קצרה מאוד [2 דקות], המים היו עוד קרים - אבל הם עלו ויצאו קצת מים. כנראה ראש מנוע? אילו בדיקות עלי לבקש במוסך? ואני לא חושב שמדובר במשאבת מים, היא חדשה ומקורית מלפני פחות משנה. אני גם מתפלל שזה לא ראדיאטור חימום, כי לא ישתלם לי לתקן. נוסיף תפילה שזה לא ראש מנוע, המנוע שלי 16 שס', מסובך ויקר לתיקון. הלוואי שזה רק הפקק... |
מים עולים יורדים זה בסדר, השאלה היא אם יש בועות?
לפי החתימה שלך אין לך סיבה להיות מוטרד מ"מה לבקש במוסך" הם כבר ידעו בדיוק מה ואם יש הבעיה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©