![]() |
טרמוסטט - SX 2002
מסתבר שאני צריך להחליף את הטרמוסטט :( הבנתי שמדובר בפריט זול יחסית 100 ש"ח לערך, מישהו יכול לצרף תמונות כיצד מחליפים?
תודה |
החלפתי לא מזמן זה שטויות מרוקנים את המים מוציאים את הצינור של הטרמוסטט מפרקים שני ברגים
מנקים חומר אטימה RTVשעמיד בחום ומחברים לסודאי יש שני סוגים המקורי עולה פי 3 הוא אומר ששניהם טובים בהצלחה |
דעה אישית
אם אין לך ידע טכני מספיק ואין לך חומר אטימה כלומר סליקון ייעודי חבל להתעסק עם זה כי סך הכל העבודה במוסך לא תקח יותר משתי דקות
שים לב אם לא תצליח להרכיב עלול המנוע להתחמם ויגרום נזק לראש מנוע לגבי ההתקנה מי שמעלי לדעתי הסביר די נכון ופשוט |
רק עוד הסבר קטן - לאיזה צינור מחובר התרמוסטט? לאיזה צינור הוא מחובר?
|
לשאלתך קצה צינור אחד מתחבר לטרמוסטט וצידו השני לרדיאטור בחלקו העליון (כניסה).
***סדר פעולות בהחלפת טרמוסטט*** 1.משחררים את בורג ההידוק מהצינור התחתון ברדיאטור. 2.פותחים את פקק הרדיאטור. 3.מוציאים את קצה הצינור התחתון מהרדיאטור (זה ששיחררנו). 4.אם הנוזל קירור טרי ניתן לנקזו לג'ריקן רק ונקי ולהחזיר לאחר החלפת הטרמוסטט. 5.משחררים את בורג ההידוק של הצינור שמתחבר לטרמוסטט ומוציאים אותו החוצה שלא יפריע. 6.פותחים את שני הברגים (ראש 10 מ"מ) עדיף ונוח בעזרת ידית T10 מ"מ ומניחים אותם בצד. 7.מחזיקים בטרמוסטט ותולשים אותו מהראש מנוע. 8.מסירים בעדינות שאריים של סיליקון ואטם בעזרת סכין יפנית/חומר ממיס ומנקים בעזרת סמרטוט נקי עד שרואים פני שטח נקיים בראש המנוע. 9.מנקים בעזרת חומר ממיס את פני שטח המגע בטרמוסטט החדש (למרות שהוא חדש לא יזיק). 10.מורחים סיליקון עמיד בחום אדום/שחור בראש המנוע וגם על פני שטח המגע בטרמוסטט החדש , מניחים את האטם שמגיע באריזה של כל טרמוסטט חדש על הטרמוסטט עצמו ומסתכלים שהחורים באטם תואמים לחורים בטרמוסטט. 11.מבריגים את הברגים בחזרה קצת מכל בורג עד שמגיעים להידוק סופי. 12.מחזירים את שני הצינורות שפירקנו בחזרה וסוגרים את ברגי ההידוק. 13.פותחים את בורג ניקוז האויר וממלאים נוזל קירור עד שיוצא זרם אחיד ללא בועות אויר דרך חור ניקוז האויר וסוגרים את הבורג בעדינות (עשוי פלסטיק). 14.מניעים את המנוע ונותנים לרכב לעבוד ללא לחיצות על דוושת הגז עד שהמאורר נכנס לפעולה ומרגישים שצינור הרדיאטור העליון שווה בטמפ' במגע יד מהצינור רדיאטור התחתון (עם התנעת הרכב הצינור התחתון יהיה חם יותר מהעליון שכן הטרמוסטט עדין במצב סגור וכמובן שבבדיקה יש להיזהר ממגע במדחפי המאורר שיכול להיות לא נעים לידים ולאצבעות. 15.לא לשכוח כל העת להציץ בשעון החום (אם קיים) ולראות איך הוא עולה בהדרגה עד הפעלת המאורר. 16.סע לשלום. נ.ב הסיליקון יתייבש אט אט עם התחממות ראש המנוע לאחר ההתנעה כך שאין צורך להמתין זמן ממושך לייבוש הסיליקון לפני התנעת הרכב או מילוי נוזל הקירור. |
Amit-IL קבל ח"ח.
אני שומר את זה במסמך בעל כותרת - "החלפת תרמוסטט"! :) |
מצטער על העיכוב - אבל תודה רבה, באמת הסבר מושקע.
מקווה השבת להתפנות להחליף תרמוסטט :oops: |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©