![]() |
מה טוב בABS?!
אני מנסה להבין, מה טוב בפיצ'ר הזה?
אתמול, גשם, נסיעה בתוך העיר, מהירות של 30 קמ"ש. בלימה פתאומית של נהג בכניסה לכיכר מבלי סיבה נראת לעין, המונית שאחריו בולמת חזק וצופרת, והרכב שלי, ממרחק של 20-25 מטרים, בלימה חזקה, הABS מתערב, לוחץ את הדוושה הכי חזק שאפשר, ושהגעתי למונית עדין הייתי על מהירות של 15 קמ"ש!!! 20+ מטרים, והרכב בקושי האיט ב-15 קמ"ש! אגב, צמיגים חדשים לחלוטין, בני לא יותר מחודש-חודשיים של פליקאן. מיותר לציין שלאוקטביה שלום (אלא אם נחשיב שיפשוף קל ביותר על הפלסטיק השחור מאחורה כנזק), ואני, עם נזק מאד דומה (לי נראה אפילו מעט יותר חמור) לפגיעה בחזיר בר שהייתה לי לפני פחות מחצי שנה :( מה שבטוח, הפעם אני לא מתקן במורשה. לא כי הם לא היו מקצועיים, פשוט הם יקרים בטירוף, ואחרי הקנייה של הצמיגים + טסט רק לפני חודש וקצת, אין תקציב :cool: |
אין ספק שABS מוסיף מרחק לבלימה אבל הוא רק פעל לך בגלל שמלחתחילה הבלימה שלך נעלה את הגלגלים בגלל המשטח החלקלק.
במיוחד בגשם, תתאר לעצמך את האפשרות שבלי ABS היית מסתחרר בגלל נעילת חלק מהגלגלים? ברגע שהסתחררת, בכל מיקרה בלימה כבר לא ממש תעזור לך. בסך הכל זו מערכת שבאמת עוזרת. הגשם בשילוב של צמתים חלקלקים ושומניים מפתיעים כמה הם לא נותנים אחיזה, פשוט צריך לקחת את זה בחשבון. |
בפונטו ה-ABS ניכנס מוקדם מידי לפעולה. זו בהחלט בעייה קטנה!
|
יש לי פתרון מושכים ידית בלם יד ה-abs לא יכנס לפעולה.
יש יותר גרוע מזה כריות אויר שמזלך ולא נפתחה נזק של מעל 5000 ש"ח וגם תקבל בפרצוץ עשן לבן ואם היד באמצע חבל"ז |
הרמת בלם יד ועוד בגשם זה כמו להגיד שעכשיו בא לי לעשות תאונה.
לפעמים כשבולמים ונכנסים לבור ה-a.b.s מתחיל לעבוד והרכב עוצר יותר באיטיות הפיתרון לכך היא עזיבת הדוושה ולחיצה שוב ואז ה-a.b.s מפסיק לעבוד. כמובן שבכביש רטוב זה לא כלכך עוזר כי ה-a.b.s מתחיל לעבוד יותר בקלות כי האחיזה נמוכה יותר. בשורה התחתונה שמירת מרחק זה הפתרון הכי טוב שיכול להיות. |
אתמול אני נוסע בכביש עירוני שמתעקל על 50 קמ"ש, פתאום דוהר לכיווני אוטובוס ירוק בין עירוני של אגד לתוך הנתיב, כנראה היה רכב תקוע בנתיב שלו או משהו בסגנון.
יש לי 2 ברירות: להישאר בנתיב שלי ולעשות תאונה עם האוטובוס או לרדת למפרץ חניה שנמצא מימין ולהיכנס במדרכה שהיתה מולי (בדיוק מפרץ החניה הסתיים) ולקוות שאין הולכי רגל על המדרכה. בחרתי כמובן בלרדת למפרץ החנייה, הכביש רטוב, יורד גשם, מגבים ואורות עובדים, לחיצה בכל הכוח על דוושת הבלם, ABS מתערב והדוושה רועדת, ובסוף הרכב עוצר מ- 50 קמ"ש ל- 0 קמ"ש תוך 5 שניות - גם על המדרכה לא עליתי (אם הייתי עולה היה חשש קל לפיצוץ הצמיג). אילו לא הייתי ממהר, אולי הייתי עושה פרסה ורושם את מס' האוטובוס ע"מ להתלונן. מסקנה? נהגי "אגד" הביתה. |
לפני כמה שנים טובות אני וחבר נסענו ב-B4 יצאנו מהכביש המהיר לעיכול שעושה 270 מעלות סיבוב ימינה, זה היה יום גשום ולא נסענו מהר, הוא לחץ על הברקס והגלגלים ננעלו, ישר הרגשנו את ה-ABS נכנס לפעולה ועצרנו איזה 20 סנטימטר מהאוטו לפנינו.
אם לא היה ABS התוצאה הייתה ברורה, אני באמת לא מבין את השאלה למה טוב ABS? זה כמו להגיד שבתאונה קלה, אשר נפתחו בה הכריות אוויר, נגרם לך יותר נזק מהכרית אוויר מאשר אם הם לא היו נפתחות, אז באותה גישה למה טוב כריות אוויר?:confused: |
כשהגלגלים ננעלים על כביש רטוב הם מאבדים מהאחיזה שלהם לחלוטין, ובעצם צפים על מעין כרית מים.
ה-ABS למעשה הציל אותך מתאונה קשה יותר. אני לא יודע איך הצמיגים של פלקן אבל עם צמיג איכותי ה-ABS מתערב יותר מאוחר. |
אני אישית גם לא הכי אוהב את כל הABS הזה, אני נוהג במשאית בעבודה, וזה ממש מציק לי כל הקטע של הABS,
אני נוסע ופתאום רכב מלפניי נותן ברקס פתאומי ואני אחריו , ושאני בולם בפתאומיות אז אני עוצר ממש ממש צמוד אליו, לדעתי מערכת בלימה רגילה יותר נוחה. |
אם תשמרו יותר מרחק לא תעצרו ממש צמוד לרכב שלפניכם.
אם לא יהיה לכם ABS ותאלצו לבצע בלימת חירום, לא תהיה לכם שליטה על הרכב כלל, במיוחד בכל הנוגע להיגוי תחת בלימה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©