![]() |
בעיית חימום (מזגן) - פיאט 45
שלום רב,
עכשיו שהגיע החורף ואני נכנס לפיאט שמתי לב שיותר קר בה מאשר בחוץ! האוטו קפוא! החימום לא עובד ובכלל שאני מדליק את המזגן נכנס לי עלים יבשים לרכב!! אין לי מושג איך הגיעו עלים למזגן אבל בכל מקרה אפשר לשמוע קצת הסבר על מערכת המיזוג בפיאט כדי שאני יסתכל וינסה להבין מה הבעיה? ובכלל חימום הרי בא מחום המנוע לא? האם בכל זאת אני אמור להרגיש שהרכב "חלש" יותר? והאם זה משפיע על צריכת הדלק? בתודה מראש רועי פיאט 45 999CC 1993 קרבורטור |
קודם כל, אין קשר בין מזגן לחימום, זה 2 מערכות שונות. החימום עובד בעזרת החום של הנוזל קירור של המנוע, ולכן הוא גם יעבוד רק מתי שהאוטו התחמם כבר, ולא איך שאתה נכנס לאוטו. (ככה זה בכל אוטו, לא רק באונו)
באונו יש ברז שקובע אם החימום מופעל או לא, והוא לרוב נסתם או מתפרק, תסתכל בפורום אונו טכני, בדיוק כתבתי לפני כמה ימים איך החימום אצלי באונו תוקן. |
איפה זה?
לא הצלחתי למצוא את הברז הזה שדיברת עליו.
הבנתי שלא פירקת את הדשבורד אז למעשה כל העבודה היא באיזור המנוע? ואיך נראה הברז הזה? עקבתי אחרי הצינורות של המים ולא מצאתי שהם עוברים ברז רק לרדיאטור ומשם למנוע. אם תוכל להעלות תמונה או להסביר ביותר פירוט מה צריך לפרק כדי לראות את הברז. בכלל אם תוכל לרשום לי מין מדריך קטן כזה שלב אחרי שלב זה יהיה מצויין. לא צריך מדריך ענק ורשימת כלים פשוט צעדים גדולים אני כבר יבין.. תודה שוב על המענה המהיר |
עכשיו אני לא בבית ואני כותב ממחשב בגודל 10 אינץ' עם אינטרנט לא בדיוק יציב :roll: אבל מחר אני יעלה תמונות. העבודה כן מתבצעת בפנים האוטו מתחת לדשבורד, אם תשים לב באונו הכל פתוח שמה ורואים הכל.
בעקרון צריך לעשות גישור זמני במנוע בין 2 הצינורות מים שנכנסים לקיר אש (אני יביא תמונה מחר) עכשיו אתה שם כלי גדול למים מתחת לברז (שאני יביא גם אילו תמונות), ואתה מפרק את הברז. עכשיו אתה מחבר צינור גינה בצורה כמה שיותר "הרמטית" לחיבור של הצינור בקיר אש ופותח עם זרם חזק, המים יצאו מהמקום של הברז בדשבורד ביחד עם כל מה שסותם את הרדיאטור חימום. אחרי שיצאו מים נקיים בלי חלודה ובוץ אתה מחבר הכל בחזרה והחימום אמור לעבוד.. אם יש מזגן תוצרת הארץ אז יהיה לך מתחת לדשבורד צינור פלסטיק שמחובר מ2 הצדדים עם צינורות נייר. (לפחות אצלי היה) מכיוון שהוא מסתיר שמה את כל עסק אז צריך לקרוע\לפרק את הצינור נייר ולהוציא את ה2 ברגים שמחזיקים את הצינור פלסטיק. |
כמעט שכחתי להעלות תמונות :rolleyes:
פה אפשר לראות את הצינורות של החימום, אלה שמאחורי הפילטר אוויר. יש שמה 2 צינורות אחד מעל השני שנכנסים לקיר אש. לפני כל העבודה צריך לנתק אותם מהמקום ולגשר אותם אחד אל השני. הזרימה מהם אצלי לא הייתה גדולה, רק כמה טיפות, אבל עדיף לגשר לזמן העבודה. http://www.fiatforum.com/gallery/dat...um/Uno_K_N.JPG פה יש תמונה של החלק שצריך לפרק, הברז חימום: http://cgi.ebay.co.uk/HEATER-VALVE-F...#ht_872wt_1167 אתה תראה אותו באוטו מתחת לדשבורד מהצד של הנוסע, אחרי שתפרק את הצינור של המזגן שמסתיר. |
מצאתי אותו?
תודה על התשובה והתמונות אבל היום פירקתי את הפלסטיק שבצידי הקונסולה (מימין לדוושות) ולא מצאתי את הברז אלא מצאתי משהו שנראה כמו הברז רק שהוא היה בצד השני - ז"א בצד של הנוסע ולא בצד הנהג מתחת להגה. יכול להיות?
מחובר אליו צינור עם בנד ועוד צינור דק (מה זה?) והוא תפוס עם 2 ברגים שבלתי אפשרי להגיע אליהם! איך אתה הצלחת בלי לפרק את כל הפלסטיק שברכב?! האם יש דרך אחרת להגיע אליהם? או איזה כלי מיוחד? ועוד דבר, שאני מסובב את החוגה של הטמפרטורה של האוויר הוא כאילו נתקע שאני מעביר לחימום האם זה בגלל שהברז סתום? שוב תודה על התשובות המהירות :) |
הברז באמת נמצא בצד של הנוסע :rolleyes: בשום מקום לא כתבתי הצד של הנהג
את הברז לא אני אישית פירקתי אלא אבא שלי אבל הוא לא השתמש בשום כלי מיוחד בשביל זה ולא פירק שום דבר חוץ מהצינור הזה של האוורור (מהצד של הנוסע כמובן). בקשר לחוגה שאמורה לפתוח את החימום, גם אצלי לפעמים היא לא מסתובבת כמו שצריך, אבל זה עובד. תסובב את החוגה ותראה אם היא מזיזה משהו בברז, אולי סתם החוגה לא עובדת טוב. היא אמורה להסתובב בלי קשר לסתימה, אבל אל תשאף לסיבוב חלק ונעים :rolleyes: רק תבדוק שהחוגה מזיזה את החלק בברז, יש לו כזה מסילה קטנה שזה צריך להזיז אותה |
אז רגע
בתקווה שאני יצליח מחר להגיע לברגים האלה ולפרק את הברז, לא הבנתי למה אני צריך לגשר את 2 הצינורות שמגיעים לקיר האש הרי מה שאני עושה זה לחבר את אחד הצינורות לצינור מהגינה ולתת לו זרם עד שייצאו מים נקיים מתוך הרכב לדלי. זה לא אמור להשפיע על כל הסירקולציה של המים.
|
1 צירוף קובץ(ים)
שלום RO-E.
בתמונה שliorwohl פירסם רואים את 2 יציות של רדיאטור חימום. (מסומן בכחול) אתה מפרק את הצינורות מ 2 היציאות האלה, מגשר בין 2 הצינורות שפירקת (לא בין 2 היציאות), וזה כדי שלא ישפך לך נוזל קירור. עכשיו אתה מחבר צינור של גינה לאחד היציאות של רדיאטור חימום. (כדאי גם לחבר צינור רגיל ליציאה שניה ולכוון את הצינור לכיוון הרצפה, שלא ישפריץ לכיוון מנוע), מפעיל זרם ויאללה :) |
היי רועי, ההגעה לברז מעט מסורבלת.
ברוב המקרים הצינורות גומי פשוט נכנסים מתא המנוע לברז חימום ואין אפשרות לנתק אותם מהצד של המנוע בלבד. אם הבורר טמפ' שלך לא מסתובב באופן מלא, בדוק שאין משהו שחוסם אותו או נתפס בכבל של הטמפ'. לדעתי עדיין הדרך הכי קלה לתקן אותו - זה לפרק את כל הדשבורד החוצה. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©