![]() |
בעיית ההגה המתקשה והקשר לטמפרטורה
בעבר כבר שאלתי כאן על הבעייה הידועה של ההגה המתקשה כאבן, כשיש כנראה בעיה עם מחשב ההגה (נדלקת נורת אזהרה בלוח השעונים). עכשיו כבר ברור לי שזה תלוי בטמפרטורה. כלומר בקיץ זה היה קורה לי כמעט בכל יום (אחה"צ, אחרי שהרכב עמד בשמש כמה שעות, בבוקר בדר"כ הכל היה בסדר), בחודשיים האחרונים זה כמעט ולא קורה. האם ידוע הקשר בין ההגה - או המחשב שלו - לטמפרטורה? ועכשיו כשברור הקשר, האם הפיתרון לבעיה של ההגה לכשתופיע שוב בימים חמים, היא עודנה החלפת מה שנקרא "מחשב ההגה", או שאולי חסר איזה מנגנון קירור למערכת...?
תודה לכל העוזרים! |
מעניין אותי לדעת שכמעט כל מי שיש לו רכב פונטו ספייס ניתקל בתופעת "ההגה המתקשה" , או "כשנורת ההגה נידלקת ההגה מגיב קשה" והבעיה היא לרוב במנגנון או בחיישנים.
אני חושב שכדאי לבעלי הפונטו ספייס לייעץ לאחרים איך להימנע עד כמה שניתן מלפגוע במכלולים הנ"ל. אם אני אחשוב לרכוש פונטו ספייס זה הדבר היחיד, ואם לא היחיד אז הראשון שאבדוק ברכב הנ"ל. |
הבעיה ברוב המקרים נובעת מכשל במנוע העזר של ההגה (וליתר דיוק הממסרים שבתוכו מתחממים ונפגעים), ובחלק מהמקרים מהחיישנים על מוט ההגה - אבל זה נדיר יותר.
צריך להתחבר למחשב הגה ולבדוק מה מקור התקלה לפני שמסיקים מסקנות. |
מה זאת אומרת "להתחבר למחשב הגה"?
|
זאת אומרת שהמחשב הגה הוא עצמאי, מה שמחייב חיבור צפציפי אליו.
וזה לא יעזור אם תתחבר למחשב הרכב, כי אלו שני יחידות נפרדות! |
צטט:
|
אני חושב שמן הראוי שפיאט יכירו בזה כתקלה ויורידה את מחירי התיקון או החלפה.
לא יתכן שנמכרים עשרות אלפי רכבים עם מנוע הגה שעלול לשבוק כל רגע. כל בעלי HGT שיפנו לפיאט לגבי הוריאטור והגה חשמלי, כל בעלי ספיסים עם הגה חשמלי צריכים לפנות שיוזילו מחירי תיקון. |
כבר לא נמכרים רכבים כאלה, כאמור, הרכב לא מיוצר יותר.
ומה לעשות, כך זה החלק. לכל חלק יש את אורך החיים שלו ואת הצורה שבה הוא מתנהג. כאן זה יכול להיות משהו במערכת ההיגוי, וברכב אחר זה יכול להיות משהו בסנכרון של הילוך רביעי בגיר. |
צטט:
|
צטט:
במנועים התקולים יש אחת משתי תקלות: 1. ממסרים תקולים 2. נתק בסליל 1. ממסר תקול\מפוייח ייתכן ויעבוד יום כן יום לא. ויתכן שכאשר הוא "על הגבול" בין החיים למוות, שינויי טמפרטורה ישפיעו. במקרה כזה, המנוע החשמלי עלול לחזור לחיים לאחר כיבוי הרכב והתנעתו מחדש. 2. נתק בסליל יגרום ל"מוות מיידי" של המנוע וזהו. לרוע המזל, בשלב מסויים ההגה לא יעבוד לך באופן קבוע ואז לא יהיה מנוס מלהחליף\לתקן. לדעתי, עדיף לתקן עכשיו ולהנות מהגה תקין בלי תחושת החוסר נעימות שתהיה באיזה ערב חביב. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:24. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©