![]() |
מד חום מנוע עולה (כמעט למקסימום) ויורד
שלום לכולם,
אני חדש כאן. רושם ראשוני - נראה אחלה פורום ! ועכשיו לתופעה שנתקלתי בה היום: תוך כדי נסיעה עירונית (60-80 קמ"ש) פתאום המד חום מנוע התחיל לעלות עד כמעט המקסימום, ולאחר כמה שניות ירד לאמצע. התופעה חזרה על עצמה עד שכיביתי את האוטו. כשהמנוע היה חם שמעתי את המאוורר עובד. בסוף הנסיעה בדקתי מים - יש. מה יכול לגרום לזה ? האם כל עוד המד טמפרטורה לא נמצא באיזור האדום לא נגרם נזק למנוע? תודה. |
חום מנוע עולה
ראשית, בדוק שלא חסר מיים/נוזל קרור ברדיאטור.
מאורר הרדיאטור צריך לפעול בשתי מהירויות, ראשונה איטית ושנייה מהירה. בהרבה מקרים, נגד המהירות הראשונה או מחברו שרופים ולכן המהירות הראשונה של המאורר אינה פועלת ואז המהירות השנייה נכנסת לפעולה, אבל בחום מנוע גבוה יותר. כמובן שיתכנו גם תקלות של טרמוסטט מנוע פגום, רדיאטור סתום, משאבת מיים אכולה ועוד. בברכה - רפי לין |
תודה על התגובה.
האם הנגד של המהירות הראשונה נמצא במיקום נוח ונגיש או שצריך להתפתל בתוך המנוע כדי לראות אותו ? דבר נוסף- מה ההתנגדות שלו ואם אפשר אז גם כמה הספק הוא צריך להיות מסוגל לספוג ? תודה |
לפי דעתי זה טרמוסטט.
|
נגד מאורר רדיאטור
הנגד הנו גדול ועם הספק גבוה (אין נתונים) ומחובר עם 2 ברגים אל כונס המאורר (בית המאורר)
ומתחברים אליו 2 חוטים. למיטב זכרוני התנגדותו הנה 0.3 אוהמים. בברכה - רפי לין |
..
יכול להיות גם שעון מזייף...
* טרומוסטט *נגד שרוף *משאבת מים *אכי נפוץ רדיאטור סתום זה מה שקרה לחבר שלי , בגלל מילוי מי ברז |
שוב שלום,
הייתי במוסך והדיאגנוסטיקה היא כדלהלן: בהתחלה הבחורצ'יק חשב שהבעיה היא בחיישן- שהוא מוסר מידע שגוי לתצוגה (ולמאורר). אחרי בדיקה נוספת הוא הגיעה למסקנה שהבעיה היא בטרמוסטט (הוא הראה לי משהו עם הלחץ מים בצינורות ובמיכל עיבוי). ואכן- הוא החליף את הטרמוסטט והכל תקין. הוא גם הראה לי בטרמוסטט הישן שהוא לא נפתח ומלא קורוזיה. בכל מקרה תודה לכולם! |
//
זוהיא תוצאה של צילוי מי ברז.
|
אם הטרמוסטט שהוחלף היה מלא באבנית וקורוזיה כך נראת כל מערכת הקירור אצלך
ולא רק הטרמוסטט, לכן אני מציע לך לבצע במכון ניקוי רדיאטור ואז תראה שיפור ניכר בטמפ' המנוע. בנוסף כדי שלא יחזרו תקלות במערכת הקירור היצרן פיאט ממליץ על נוזל קירור בשם פראפלו, בצע חיפוש עם שם החברה ותגלה דברים שאולי לא ידעת בכל מקרה מים מהברז או גלון של מים ירוקים ב 20-30 ש"ח לא להכניס למערכת הקירור, עדיף להשקיע על נוזל קירור איכותי ולקבל עמידות גבוהה יותר של מערכת הקירור וטמפ' נמוכה יותר בזמן עבודה. ושוב, המומלץ ע"י פיאט זה פראפלו. |
צטט:
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©