![]() |
דיון: הדלקת אורות חזית בשעות היום בחודשי הקיץ: מעשה חכם או מיותר?
החל מיום ראשון הקרוב, ה- 1/11/09 תחול חובת הדלקת אורות חזית (מעבר/נמוך) בכבישים הבין עירוניים בישראל.
רבים מתווכחים בנושא האם כדאי להדליק אורות חזית בשעות היום בחודשי הקיץ. האם לדעתכם הדלקת אורות תורמת לבטיחות או שמה מדובר בפעולה מיותרת לחלוטין? דעתי היא כזו: עקב קרינת שמש חזקה מאוד בישראל וכמו כן זוית השמש בחודשי הקיץ, הדלקת אורות מיותרת מכמה סיבות: 1. בפנסי רפלקטור כמעט לא רואים האם האורות עובדים או לא- וזאת עקב זוית השמש שמסנוורת. בפנסי זרקור רואים במעט יותר טוב, ורק בפנסי קסנון יש הבדל משמעותי. 2. הדלקת אורות גורמת לשחיקת נורות מואצת, כלומר תדירות החלפת הנורות תהיה גבוהה יותר. מדובר בהוצאות כספיות משמעותיות לאורך זמן, במיוחד ברכבים שהחלפת הנורה בהם מסובכת יחסית. 3. עקב הדלקת אורות האלטרנטור והמצבר מתאמצים מעט יותר, אשר מוביל בסופו של דבר לצריכת דלק גבוהה מהרגיל. לסיכום: לעולם אני לא מדליק אורות ביום בחודשי הקיץ, לא בעיר ולא מחוץ לעיר. הדלקת אורות לא תורמת לבטיחות, מיותרת, בזבזנית ומובילה להוצאות כספיות מיותרות. דעתכם היא...? |
כאחד שהגיע מעולם האופנועים- ראות ונוכחות על הכביש הם הדבר הכי חשוב החל מהולך רגל שיראה אותך יותר בבירור ועד הרכב ששוקל האם לבצע עקיפה כאשר אתה בדיוק מגיח או לא.
השחיקה בנורות\אלטנטור\מצבר זניחים למדי, לא ברור בכלל אם ההפרשים בבלאי מבחינה כספית ניתנים למדידה, סביר יותר שהמערכת שלי הורגת לי את המצבר ואלטנטור הרבה יותר מהר. דעתי :-) |
הוצאות כספיות מיותרות? בלאי נורות גבוה יותר? על מה אתה מדבר גיא?
צריכת החשמל של הנורות היא כל כך נמוכה, שהיא זניחה מאוד |
כאשר אתה נוהג מול השמש ובאים רכבים ממולך, אז רכבים עם פנסים דולקים נראים מרחוק יותר.
|
צטט:
|
הדלקת אורות לדעתי מיותרת,צריך להיות מרוכזים בכביש ואז תראו רכבים מרחוק גם בלי תאורה
הדלקת אורות ברכב תצרוך כ-200W זה לא כזה הרבה, אבל עדיין מיותר ביום! גם בחורף ברוב הימים אין צורך בהדלקת אורות,לדעתי זה סתם כסת"ח. |
אוראל היקר, הנך מתבקש להפסיק עם ההערות ביניים המיותרות - יש לך משהו להגיב? תגיב לעיניין.
לעיניין ההערות האדומות, אתייחס בקצרה: א. מבחינתי הדלקת אורות ביום, בקיץ, כשבחוץ 37 מעלות- לא תורמת כלום, מכיוון שמרוב שהשמש חזקה לא רואים בכלל את הפנסים. ב. אני לא מחליף נורה פעם בשנתיים, יותר בכיוון של החלפה כל 5 שנים, נכון לנורה איכותית. ג. נורה נורמלית עולה כ- 60 ש"ח, זה ממש לא "כמה שקלים בודדים", אלא אם אתה מתכוון להתקין זבל סיני. |
אני מדליק ע"פ שיקול דעתי וע"פ מצב הראות בחוץ
כמו שכבר נאמר, רבים המקרים שמיותר לחלוטין להדליק אורות ביום |
גיא, כן רואים את האורות באור יום. נקודה. הויכוח כאן הוא מיותר כי עובדתית זה נכון.
אורות דולקים יעזרו למשוך את תשומת הלב שלך מהר יותר לרכב שבא ממולך. אם אתה לא רואה אותם זו כבר בעיה אחרת :) ובוא אני אתקן אותך קצת, 37 מעלות בחוץ כמעט בוודאות ייצור מצב של אדי חום שעולים מהאספלט ומטשטשים את הבא ממולך. האורות יעזרו לך להבחין ביתר קלות ברכב. וכן, 60 שקלים זה מחיר קטן לשלם בשביל הבטיחות שלך. והן לא שוחקות לך האלטרנטור, או את המצבר או כל דבר אחר, בפעם השניה, אלו לא צרכני חשמל משמעותיים ברכב. עוד מעט תגיד לי שגם רדיו אתה לא מדליק בגלל זה. חוץ מזה שהאלטרנטור מעולם לא מתאמץ, המנוע הרי מסובב אותו. בקיצור, תדליקו אורות חבר'ה, זה לא כואב. |
גדעון, אין פה ויכוח (יותר בכיוון של דיון), אבל בכל מקרה אני עדיין טוען שהדלקת אורות בעיקר בפנסי רפלקטור מיותרת לחלוטין. מרחוק רואים פשוט שבתוך הפנס יש משהו צהוב, במקום בצבע כסף (צבע הרפלקטור) עם אורות כבויים- כאמור, מיותר.
יותר מזה, בטמפ' חוץ של 37° יש אדי חום, אך לא ברמה כזאת של טישטוש הבא ממולך. אני אתן לך דוגמאות מהחודש: 16/10/09: טמפ' מקס' של 37.0°. 17/10/09: טמפ' מקס' של 37.8°. 18/10/09: טמפ' מקס' של 38.0°. 19/10/09: טמפ' מקס' של 37.8°. 20/10/09: טמפ' מקס' של 37.1°. בכל הימים האלו נסעתי ולא הבחנתי בהגבלות ראות עקב אדי חום מהאספלט. יותר מזאת, אני אשאל אותך שאלה: ביום שישי עשית את דרכך מנס ציונה לכיוון מחלף פולג, בדרך עברת בכביש החוף, בקטע שיש 3 נתיבים לכל כיוון ושטח הפרדה מבטון. השאלה היא כזו: בשביל מה זה טוב לנסוע עם אורות בכביש הזה? בשביל מה צריך שאלו ממולך ייראו אותך יותר טוב, הריי הם רואים בטון במידה והם יביטו לכיוון הנתיב הנגדי. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©