![]() |
מאוורר רדיאטור "קשה" - גורם להתחממות?
קודם כל, השאלה הנדרשת היא - האם המאוורר של הרדיאטור אמור להסתובב חופשי לחלוטין? כלומר, כאשר אני מזיז אותו עם היד הוא מרגיש תקוע וקשה.
הרגשתי בזה בעבר, פירקתי אותו, ניקיתי הייטב עם לחץ אוויר ושימנתי בשמן מכונות את הציר ואז הוא הרגיש משוחרר יותר, אך התופעה חזרה. יש לציין כי המאוורר מלבד זה תקין (עובד במהירות נמוכה וגבוהה). השאלה נשאלת מכיוון שהרכב מתחמם בעליות, וכעת שחזרתי ללימודים אני עובר עלייה דיי גדולה מידי יום. האם יתכן שהמאוורר "אשם" בעניין, מכיוון שאם הוא "תקוע קצת", הוא לא מסתובב במהירות מירבית? ההיגיון שלי אמר לי שלא (אבל הוא לא תמיד צודק), מכיוון שבתנועה במהירות 60-90 קמ"ש, המאוורר ברמת העיקרון לא אמור לעבוד, מכיוון שיש את האוויר מבחוץ שמקרר את צלעות הרדיאטור. מכיוון שהפירוק וההרכבה שלו פשוטים מאד, אם יתכן וזו התקלה, אברר לגבי מחיר של חדש/מפירוק ואחליף, אבל אם זה רוב הסיכויים לא קשור לנושא, אז אין לי יותר מידי כסף מיותר לבזבז כרגע :p |
זה כמו מאוורר ביתי- מאוורר קשה יסתובב לאט יותר. פרק אותו ושמן את המיסבים - אין צורך להחליף.
|
מאורר רדיאטור
אני נגד תיקון המאורר כי אם הוא לא יפעל לחלוטין אז עלול להיות נזק נלווה יקר למנוע, עקב התחממותו.
צריך שמאורר הרדיאטור יהיה תקין לחלוטין. בברכה - רפי לין :) |
אם השתמשת בניקוי הקודם עם ספרי מגעים שדרג את הניקוי לשימון בעזרת ספרי גריז . הגירוז נשאר לאורך זמן..
|
למאווררים ביתיים אני משתמש ב- WD40, למה דווקא לגרז ולא לשמן את המיסב? ד"א אם רפי אומר לא לתקן אז לא לתקן!
אצלי המאוורר (ביתי) החזיק 7 שנים, כל פעם היה קשה ושימנתי אותו, עד שבלילה אחד באמצע אוגוסט המנוע נתפס, הבית התמלא עשן והתעוררתי ב- 4 לפנות בוקר מהריח המסריח של ה"שרוף". מהר הוצאתי מהחשמל... בקיצור התיקון עוזר אבל לזמן מוגבל, נכון לכל סוגי המאווררים. |
הבעיה העיקרית היא ש"חופשי לחלוטין" זה משהו מאוד סובייקטיבי.
אמורה להיות, או לפחות כך אצלי, התנגדות מסויימת, חזקה מזו של מאורר ביתי. כך לדעתי. האם נשללו בעיות אחרות במערכת הקירור ? מקריאת לא מעט פוסטים בפורום הזה וקארספורום, המאוורר דווקא נחשב לחלק האמין במערכת הקירור... רעיון: תוכל להכנס למוסך פיאט, ולהשוות עם פונטו אחרת, שסביר להניח תמצא שם, ולהיות רגוע. |
כמו שרפי כתב לא כדאי לנסות לשמן אלא להחליף משום שאם המאורר יפסיק לעבוד הנזק עלול להיות גדול
וכדי לסבר את האוזן ציר המאורר יושב בתוך בוקסה שהיא מיסב החלקה שבדרך כלל עשוי מפליז ובעל כושר החלקה אולם במשך הזמן הוא מאבד מתכונתו ולכן אתה מרגיש שהמאורר מסתובב קשה אותו דבר ישנו גם באלטרנטור שם מחליפים את הבוקסה למאורר אני לא מאמין שתמצא לכן עדיף לרכוש חדש אני לא הייתי ממתין עם זה בהצלחה עודד |
קודם כל תודה לכל המגיבים, היו פשוט יומיים עמוסים אז לא יצא לי להגיב בחזרה.
בעיקרון, ברגע שהמאוורר תקול, אחליף אותו. בתכלס - נכון לרגעים אלה, הוא מרגיש לי "קשה", אבל במצב עמידה לדוגמא, אין שום בעיה ואין התחממות (מצב שבו בוודאות המאוורר עובד). השאלה שנותרה ללא מענה - האם בנסיעה רצופה, שבה יש תמיד רוח נגדית שזורמת על צלעות הרדיאטור גם ללא המאוורר, המאוורר יכנס לפעולה בכל זאת בשלב מסויים? במיוחד אם מדובר בעליות שבהן הרכב מתאמץ. אם כן, יתכן שאכן הבעיה במאוורר ולא בהיותי "חלשלוש" שקשה לו לדחוף את המאוורר, ואז אחליף אותו, אם לא - כרגע זו הוצאה מיותרת מבחינתי. יש לציין שהרכב מתחמם יותר כאשר המזגן פועל, יותר נכון - מתחמם יותר מהר, אך בעלייה ארוכה גם ללא מזגן בשלב מסויים הרכב כבר יתחיל להתחמם. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©