![]() |
קניתי פיאט פונטו 2005 דינאמיק - תודות + שאלות
צהריים טובים וחג שמח,
לאחר כחצי שנה של חיפוש רכב השבוע הגיע היום ומצאתי את הרכב שלי. פונטו דינאמיק יד ראשונה חביבה אשר גמעה 62K ק"מ. אמנם, לא כתבתי כאן אך הייתי כאן כקורא הרבה שעות ולמדתי על הרכב לא מעט מהידע שלכם. החיפוש אחרי הרכב היה מתיש, אנשים מתאבדים על הרכב הזה בצורה שלא תאמן (דיינמאיק 2004-2006), מגיעים עם כסף למוכר שעתיים אחרי שפירסם את הרכב, הסכמים בע"פ דרך הטלפון, תחנונים ועוד כהנה וכהנה... מניח שהרכב נמצא בצמרת הגבוהה של טבלת המבוקשות יד שנייה יחד עם היאריס וה-3 ובודדת במערכה ביחס עלות תועלת (מה יהיה יצחק?). אני מודע למגרעות של הרכב (הגה לא אמין, חיישן הדיסקו, פלאגים, לא בר הזנחה), אך המעלות רבות יותר. במהלך חיפוש הרכב מרוב שהיה קשה לי למצוא אחת נורמלית בדקתי מספר רכבים אחרים, פנדה רובוטית בה לא אהבתי את הגיר, C3 שגם בה לא אהבתי את הגיר וסיריון דגם קודם (אוי הזוועה, אלוהים יהרוג אותי איך המחירון של הרכב הזה 20K ש"ח מעל לפונטו), החלטתי להמתין ואני מקווה שמצאתי את מבוקשי (אחרי היישור קו תתבהר התמונה). בעקבות ההמלצות, לפני הקנייה לקחתי את הרכב לחיים ממוסך שמשון שיחווה דיעה. חיים עשה עליו סיבוב של כ4-5 דקות, בדק היסטוריית טיפולים במחשב, ירד מתחת לרכב לבדיקה כללית. מלבד פגיעה קלה בחלק התחתון הקדמי שכמעט נוגעת במעבה המזגן (שאלתי אם יש נזק כלשהו למעבה, טען שלא) והתחלה של עכירות בפנסים אמר שהרכב בסדר גמור והוסיף שיתכן וצריך לעשות לרכב טיימינג ולהוסיף שמן גיר. קניתי את הרכב. אז תודה לחיים על זמנו, ולכותבים המופלאים בפורום. עכשיו לשאלות, כפי שציינתי הרכב עבר 62K ק"מ ואוטוטו סוגר 5 שנים על הכביש, הטיפול האחרון במורשה בוצע ב25K ובנוסף 2 טיפולי החלפת שמן מנוע ומסננים בלא מורשה. הרכב צריך יישור קו, טיפול 60 לפני הטסט ובנוסף מספר דברים: 1. שומעים את החריקה המוכרת של דיסקיות הבלמים בלחיצה חזקה על בלם הרגל, משער שמדובר ברפידות, הלא כן? (הוחלפו דיסקיות ורפידות ב25000 ק"מ) 2. בטיפול האחרון של הרכב בלא מורשה לפני כחצי שנה, לצערו של המנוע, שמו שמן 15/40 ולא 10/40. האם בטיפול הקרוב ניתן לרוקן את מיכל השמן ממה שקיים כרגע ולהוסיף לו את השמן התקני? 3. אין לי מושג לגבי המחירים במורשים של פיאט. מהו המחיר פחות או יותר לטיפול 60 + טיימינג+פלאגים? 4. יש אילו הם דברים מיוחדים שאני צריך לבקש מהמוסך אליו אני יילך? 5. "השאילו" מהרכב את המכסה של המראה הימנית (צבע לבן), היכן ניתן למצוא כזה חלופי באזור פ"ת? הבנתי גם שניתן לקנות חלופי עם\בלי הכנה לצבע מה זה אומר? (ביאריס מקורי עלה לי 500 ש"ח במורשה, נשבעתי שאני לא מוציא סכום כזה יותר על מכסה מראה). 6. יש מספר שיפשופי חנייה בחלק האחורי של הרכב, יתכן שאני יסדר זאת, אודה להמלצה על מוסך פחחות וצבע אמין כדי לקבל הצעת מחיר? 7. הפס מגן באמצע הדלת האחורית צדית של הרכב יצא מעט, איך ואיפה ניתן לסדר זאת בעלות סבירה? 8. הגיר האוטומטי בפונטו הוא אחד הטובים בהם יצא לי לנהוג, יש איזושהי סיבה שהפסיקו לייצרו\לשלבו בפיאטים החדשים? ושוב, תודה רבה לכותבים פה על העזרה. |
תתחדש
תתחדש ומזל טוב.
למה שלא תמשיך בטיפולים ותחזוקה ב"מוסך פיאט שמשון יהוד"?. נסה להשיג מראה משומשת בצבע הרכב בפרוקיית הרכב, "היפר חלף" שברח' נחשון 17 א.ת סגולה פ"ת, טל' 03-93242021 או 03-9391707. פחחות וצבע ברמה גבוהה ואיכותית אצל "אוטו פיקס" שברח' החושלים 11 א.ת הרצליה פיתוח, טל' 09-9583827 או 052-3202782 לדניאלס. בברכת חג שמח - רפי לין :) |
בגלל שהרכב לא טופל במורשה, אני במקומך הייתי נכנס למורשה ועושה ישור קו, זאת
אומרת, מחליף את כל הנוזלים/שמנים, מסננים, פלגים שמומלצים בפיאט וגם רצועת טיימינג בגלל שהרכב בן 5, ואחר כך נכנס לשיגת טיפולים רגילה. לא מייצרים יותר את הגיר הרציף המצויין מפני שעברו לגיר הרובוטי שהוא חסכוני יותר ופחות מזהם. פיני |
לגבי 8:
המגמה בפיאט (ובכלל בעולם) היא לעבור לגיר רובוטי שפשוט מזהם הרבה פחות. עקב תקן יורו 5 שיהיה חובה בספטמבר 2010, ותקן יורו 6 שייכנס ב-2012 רכבים בעלי גיר אוטומאטי רגיל (פלנטרי או רציף) לא יוכלו להיות משווקים באירופה. |
בסוף החודש אני מתכנן להכניס את הרכב ליישור קו (ורפי, חיים לא השאיר לי יותר מדי ברירות אלא לטפל אצלו :))
יש משהו שאני צריך לבקש מחיים מלבד טיפול 60 (שכולל את החלפת כל הנוזלים ברכב) + טיימינג + פלאגים? אגב, המחירים בכל המוסכים המורשים של פיאט זהים? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©