![]() |
פונטו שנת 98 מתחממת בעמידה,חצי קו מעל החצי.אשמח לעזרה,שי.
שלום לכולם
יש לאחי פיאט פונטו שנת 98 גיר ידני,1242 סמ"ק,דגם:XTZ 75. אולי חשוב לציין זאת עכשיו,לרכב יש 4 בוררי מהירויות של המזגן<לא כולל את ה-0>מה שאומר על פי מה ששמעתי שהמזגן הוא מקורי.<אם אני טועה תקנו אותי.> עכשיו ככה: כאשר הרכב בנסיעה מחוץ לעיר מד החום לא עובר את החצי.כאשר הרכב בעמידה ברמזור,או בסתם עמידה,הוא עובר את מד החצי בחצי קו ואז לאחר 2 דקות הוא שוב יורד אל החצי.<יש לציין שהנסיעה ברכב היא ללא מזגן,כי המזגן לא עובד.>.יש לציין שהוונטה עובדת. עכשיו,יכול להיות שאני סתם לחוץ,וזה המצב הטבעי של הרכב,אבל מכיוון שאני פדנט,אני רוצה לבדוק את העניין ואם צריך גם לפתור את הבעיה. חשוב לציין כמה דברים: 1-הוחלפה משאבת מים חדשה<איטלקית לא סינית>. 2-הוחלף תרמוסטט מקורי. 3-נעשה ניקוי רדיאטור לפני חודש. 4-הוחלפו כל המים למים של פארפלו. 5-אין נזילות,או איבוד מים,לא מצינורות המים,ולא מהרדיאטור. 6-המים נמצאים עד למקסימום.לא מעבר לכך,ולא פחות מכך. 6-המאוורר עובד.<גם כאשר אני מכבה את הרכב אני שומע את המאוורר עובד.> מחיפוש בפורום ומעיבוד נתונים שעשיתי הבנתי שהבעיה יכולה להיות כזאת: 1-מאוורר שלא עובד במהירות 1 שהיא המהירות הנמוכה. 2-יוניט מאוורר תקול. לגבי הבעיות שציינתי: 1-איך אני אמור לבדוק ולדעת האם המאורר עובד במהירות 1 או שלא?[הבנתי שיש חלק שנקרא נגד מהירות 1 ויכול להיות שהוא שרוף,או שמה שמתחבר אליו שרוף.מישהו יכול להדריך אותי איפה נמצא הנגד מהירות הזאת,ואיך אני אמור להחליף אותו?.אני פשוט אקנה אותו וזהו.]. 2-הבנתי שיש רכבי פיאט שנת 98 שאין להם יוניט מאוורר,אלא המאוורר עובד על ידי מחשב המנוע. איך אני יכול לדעת האם ברכבי יש יוניט מאוורר או שלא? אם אני אצלם את הרכב,או איזור הרדיאטור,האם תוכלו להגיד לי האם יש יוניט מאוורר או לא? 3-במידה ואכן יש יוניט מאוורר ברכב,האם ישנה אפשרות שהיוניט מאוורר מזייף?[כלומר השאלה היא כזאת:האם יש מצב שיוניט המאוורר יזייף,או שיש לו 2 מצבים אפשריים:או שהוא עובד תקין,ומפעיל את המאוורר בטמפרטורה הרצויה,או שהוא פשוט לא תקין,ואז בכלל הוא לא מפעיל את המאוורר.] 4-במידה ואין יוניט מאוורר ברכב,האם יש מצב שהמחשב מנוע מזייף,ולא נותן את ההוראות הנכונות למאורר מתי להיפתח? בתודה מראש לכל העוזרים והמסייעים שי נ.ב-ושוב חשוב לציין,שכל המצב שתיארתי בעניין החום מנוע,הוא:כאשר המזגן לא עובד בכלל.[אני פשוט מציין זאת,כי מחיפוש בפורום ראיתי שלאנשים הייתה את אותה בעיה,אבל רק עם מזגן עובד.] |
תשמע לפי איך שאתה כותב עזוב אותך מהחום ותלך להיות סופר מעולה.
יוניט חום ישבת על הרדיאטור ליד בלון המזגן מצד ימין עם תקע שלושה חיבורים נגד יושב מצד שמאל על הכונס רוח מצד שמאל עם שני חיבורים . אני החלפתי את שני החלקים האלה לא יקרים יכסכו לך כאב ראש. יש מצב שהנגד תקול ומהירות 1 לא עובדת החלף את החוטים ביניהם ואז תראה אם מהירות 2 עובדת בעוצמה אם לא עובדת הנגד תקול אם עובד יוניט חום מזייפת. תזהר בהחלפת היוניט שלא תשבור את הפלסטיק במפתח מתאים ובעדינות. מהירות 1 87-92 מעלות חום מהירות 2 94-114 מעלות חום שי אם תוכל לרשום אם מספר המופיע על מחשב הרכב שלך |
רשמת את התשובות בעצמך 1-2 עכשיו נשאר רק לבדוק את זה.
בדוק בנוסף שהמאורר מסתובב לכיוון הנכון משמע מכניס אויר מבחוץ לכיוון המנוע, תוכל לבדוק בעזרת דף נייר וכך תראה לאן הדף זז. נגד המאורר יושב בבית המאורר קצת מתחת למיכל מילוי נוזל הקירור ומתחברים אליו שני חוטים בצבע סגול/שחור, הנגד מחובר באמצעות שני ברגי פיליפס קטנים. אם החלפת כל כך הרבה חלקים במערכת הקירור מדוע לא נלקח בחשבון להחליף גם את היוניט שאחראית על הפעלת המאורר בשתי מהירויות וממוקמת בתחתית הרדיאטור מצד שמאל ואליה מחוברים שלושה חוטים ומכירה לא גבוהה (תחליפי 100 ש"ח +-). בדוק האם הרכב מאבד נוזלים בבדיקת לחץ ולאורך זמן ללא משאבת לחץ, בדוק תקינותו של פקק מיכל מילוי נוזל הקירור (תחליפי 20-25 ש"ח). דרך אגב נגד מהירות המאורר שיושב בבית המאורר עולה כ-200-230 ש"ח אורגינל ואין תחליפי, ניתן להשיג בחנויות מתמחות בת"א או במוסכים המורשים של פיאט. |
הלו יאיר לאן נעלמו 2 מעלות חום?
מהירות 1: 87-92 מהירות 2: 92-97 לגבי מפתח יוניט חום עדיף אם יש בוקסה עמוקה 27 מ"מ, אם לא מפתח סגור/פתוח מידה 27 מ"מ במידה ואין לא את זה ולא את זה מפתח שוודי ובעדינות (זכור, שברת שילמת), שים לב לא לשכוח להלביש טבעת נחושת לאטימה וניתן להיעזר עם מעט סיליקון אדום. לגבי הצדדים (ימין שמאל), יאיר קצת התבלבל אבל העיקר הכוונה. הצדדים נכונים כשאתה עומד אל מול מכסה מנוע מורם. |
צטט:
ואחרי כל השאלות וההערות. תודה רבה שי |
צטט:
תודה רבה על העזרה. 1-לגבי כניסת האוויר,הכניסה בסדר גמור.אוויר נכנס מבחוץ לכיוון המנוע. 2-אני מחר אנסה לבדוק היכן נמצא נגד המאוורר.על פי הסימנים שנתת<חוט שחור וסגול>וגם על פי הסימנים שיאיר נתן,אני מאמין שאמצא אותו. 3-במידה ואכן מצאתי את הנגד.האם באמת יהיה אפשר לבדוק אם מהירות 1 עובדת או לא,על ידי החלפת חוטים?<במידה וכן,אודה לך אם תסביר לך איך בדיוק לבצע את הבדיקה.> 4-לגבי היוניט,הבנתי שברכבי פיאט החל משנת 98 ומעלה,יש מצב שהרכב מגיע ללא יוניט,ואז המאורר מקבל פקודות דרך המחשב.האם אצלי יש יוניט או לא?במידה ואצלי יש יוניט,האם לקנות יוניט מקורי,או יוניט שנפתח בטמפרטורה יותר נמוכה מהמקורי? ושוב תודה שי |
טוב אז אתה גם סופר וגם מכונאי גם שואל וגם עונה חבל"ז.
בכל אופן אצלי כשאני עומד מול מכסה מנוע פונטו 60 והערכתי שזה אותו הדבר. בנגד יש שני חוטים החלף בניהם זה הכל אין שני נגדים ואז תדע אם אחד מהם תקול. למה שאלתי אותך לגבי המחשב שיושב בצד שמאל כשאתה עומד מול מכסה המנוע אם הוא מסתיים 49FD1 יש לך מחשב ניהול מנוע אם מסתתיים 8F.ST תפעל כנ"ל ראה תמונה מס' 2 בעמוד הבית של המועדון |
מה שנקרא כולבויניק.:)
עכשיו רק תסביר לי לאט כדי שאני אבין מהר. אני מחר מרים את מכסה המנוע של הרכב. מוצא את הנגד. רואה בעיניי שמחוברים אליו שתי חוטים. מחליף את החוטים.החוט הימני לצד השמאלי,והחוט השמאלי לצד הימני. מה הלאה?אני מניע את הרכב? בודק האם המאוורר עובד,או שנותן לרכב להתחמם,ואז בודק אם המאוורר עובד? אם המאוור לא עובד בכלל,סימן שהנגד תקול? אני צריך הסבר יותר מפורט,בהתחשב ברמת הידע המכאני הדלה שאצורה בי.;) |
עוד שאלה אחרונה ללילה זה:
האם ברכב זה.[מזגן מקורי],יש מאורר נוסף למזגן,או שיש רק את המאוורר של הרדיאטור? פשוט הבנתי שיש ברכבי פונטו עם מזגן מקומי,מאוורר נוסף מעבר למאוור של הרדיאטור. תודה שי |
2 צירוף קובץ(ים)
מצו"ב תמונה של יוניט ונגד.
אצלי החוט התחתון מהירות 1 העליון מהירות 2 הוצא תקע עליון ותראה אם מהירות 1 עובדת. אם מזגן אורגינל יש מרוורר 1 מקדימה שעובד על 2 מהירויות |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©