![]() |
פונטו ספייס עליית להבה מהאלטרנטור
שלום חברים יקרים,
קיבלתי ליידי רכב מסוג פיאט פונטו ספייס מודל 2006 לשם ניסיון הצלה, מחבר של חבר. לטענת בעלי הרכב, היה לו מצבר של 36A (מקורי לטענתו), המצבר שלו נהיה חלש והוא החליט לרכוש מצבר שנפ 50A חדש. הוא נסע לחבר שלו (שהוא גם שלי, חבר משותף) וחבר שלי מכר לו את מצבר השנפ החדש 50A עם מהניילון. כמחווה חבר שלי הסכים להרכיב לו את המצבר החדש, ברגע ההרכבה של המצבר החדש, כאשר חבר שלי ווידא כי אכן הקוטביות נכונה וכל כבל מקבל את הצד והקוטביות הנכונה, ברגע הרכבת הקוטב הסופי, נשמע בום, החלה לעלות להבה מהאלטרנטור (זאת לפני שהספיקו בכלל להניע), מיד חבר שלי זרק עליו סמרטוט הלהבה כובתה ומיד פורקו הקוטבים מהמצבר. החזירו חזרה של המצבר ה 36A , חיברו אותו, והפלא ופלא הרכב בכלל לא מגיב. אין אורות בלוח שעונים במתן סוייץ', אין בכלל סטרטר , הרכב מת. מיותר לציין שאני לא הייתי בסביבה ולא עורבתי בנושא, עם זאת, החבר המשותף עכשיו בברוך רציני, והוא החליט להביא אלי את הרכב על מנת שאעזור. אני בשיקולים עמוקים עם עצמי האם לקחת את העבודה או לא, נשמע לי דיי הזוי הסיפור, שאלתי את חבר שלי האם הוא בטוח שהוא לא חיבר את הקוטבים הפוך, אך הוא טוען שלא, וגם שלא ניתן לחבר אותם הפוך באופן פיזי, הוא טוען שהמצבר יכול לבוא רק בפוזה אחת, אי אפשר להפוך אותו. יאללה בואו נתחיל השערות שלכם. ההשערה שלי, קודם כל הלך אלטרנטור (עלתה ממנו להבה, זה מספיק). אני מהמר גם על מחשב בודי. אני מהמר על מחשב ניהול מנוע. בקיצור עבודה מאוד מאוד מסובכת, צריך ללכת צעד צעד, לעבור בכל קווי החניה של מערכת החשמל, על מנת לראות מדוע עכשיו הרכב מת, ללא שום תגובה של סטרטר או אפילו אורות או סוייץ'. הם מפחדים להחזיר חזרה את מצבר השנפ החדש לרכב, אז הם החזירו חזרה לרכב את המצבר שהוא עבד איתו לפני ההחלפה 36A. בעל הרכב אומר שהמצבר תקין, אך פשוט הוא רצה חדש 50A ולכן ביצע את הרכישה שככל הנראה תעלה לו המון המון כסף. יש הצעות, האם לקחת את העבודה או לא? אני נוטה לחשוב שלא, בגלל עבודת הנמלים לעבור קו קו במערכת החשמל. |
אלטרנטור וכו'
בתא המנוע, ליד המצבר יש תיבת נתיכים ובה יש נתיכי כוח גדולים, בדוק אם הם לא נשרפו.
את האלטרנטור צריך כמובן להחליף. את המצבר החדש בדוק עם מד מתח לגבי קוטביות נכונה שלו כי לפני הרבה שנים נתקלתי רק בפעם אחת במצבר שהמתח היה הפוך ביחס לקוטביו, קרי בקוטב הדק שסומן - היה בכל זאת + ולהיפך וגם שם אירע מקרה כזה של קצר אלטרנטור עקב קוטביות הפוכה, למרות שהמצבר חובר כראוי (למראית עין). נא עדכן ממצאים ותוצאות. דרך אגב, במה והיכן אתה עובד?. בברכה - רפי לין :) |
רפי - זה הדבר הראשון שביקשתי ממנו לבדוק בשטח (דיבר איתי בטלפון לאחר הארוע), ביקשתי ממנו לפתוח את תיבת הנתיכי כח, הוא פתח , ביקשתי ממנו שיריח את האזור (הוא לא מבין ואין לו כלים), לטענתו אין שום ריח שרוף שעולה ממנה.
לגבי מהיכן אני בארץ, מאזור המרכז. במה אני עוסק, עסקתי שנים במוסך מורשה פיאט, כיום אני לא עוסק במוסך, אלא בארגון מסויים שאני מנוע מלציין את שמו ברשת. |
נתיכי כוח
גם אם נשרף נתיך כוח זה לא מלווה בריח שישאר וניתן יהיה להריחו.
בברכה - רפי לין :) |
אוקי, אני אעביר עליהם בדיקת רציפות.
והיה וימצאו תקינים עם רציפות מלאה. האם להתחיל לחפור בזה או שעדיף לוותר על התענוג? דרך אגב רפי, לפני כמה חודשים נתקלתי בחבר משותף כנראה, שמו דוד מזרחי, והוא ביקש שאמסור לך דרישת שלום. שכחתי מכך, אני מתנצל. |
צטט:
לפני כמה זמן באחת ממשמרות הלילה המשעממות שלי החלטתי לבדוק איזה חלון ב D-MAX יסגר הכי מהר וכמה זמן הכפתור יחזיק מעמד במצב "הרמה" :) מה שקרה- לפתע הרדיו, הדיבורית והאורות שבקו חיים. (הרכב הייה עדיין מונע.) כשכיביתי את הרכב ע"מ לתהות על קנקנה של הבעייה נוכחתי לדעת שאין לי אפשרות להניע שוב את הרכב. לאחר שיחת טלפון (בה סיכמנו יחד שאין לי מוח ) הגיע נציג של ניו קופל ולאחר בדיקה קצרה קבע "הלך המחשב, רק גרר" אני, כמו שאני מכיר את עצמי, לא יוותר לרכב ולכן התחתלתי לנבור בקרביו עד שגיליתי את הבעייה- נתיך כוח חלש מדי. (אני חושב 30 במקום 60 או משהו כזה) קימבון של חוט ברזל במקום הנתיך השרוף עורר את הרכב לחיים. אני חזרתי למשמרת והגרריסט חזר לישון. מסקנה- לפעמים נתיך כוח אחד עושה בעיות בשביל מע' חשמל שלמה. כמו שאמרת- בדוק רציפות ואח"כ נהייה חכמים יותר כולנו. למי שתוהה מה עלה בגורלי לאחר אותה משמרת לילה בעבודה - פיטרו את המנהל שלי :) |
טוב להלן עדכונים,
קיבלתי את הרכב בשעה טובה ומוצלחת, בדקת ממסרי כח ראשיים העלתה רציפות מלאה. נתיכי כח תקינים לחלוטין. בבדיקה נוספת עולה כי האלטרנטור אינו תקין (דיי ברור). בדקתי בעזרת שרטוטים ונתוני התנגדות את המחשבים, נמצאו תקינים. בדקתי את מצבר השנפ 50A והוא נמצא תקין לחלוטין. פירקתי את חיבורי האלטרנטור - משמע ביטלתי אותו זמנית לצורך בדיקה. הרכבתי את מצבר השנפ, הרכב מניע, מגיב , עובד חלק, תקין. ההשערה שלי היא פשוטה מאוד, ככל הנראה אכן ללאא חיברו את הקוטבים הפוכים, אלא כנראה סגרו מעגל קצר. משמע, ככל הנראה, חבר שלי חיבר קודם את קוטב המינוס למצבר, מבלי ששם לב קוטב הפלוס של הרכב נגע במרכב הרכב, מה שכמובן מוביל הארקה מינוס, מה שגרם לקצר ובום נחמד. הכל סודר, חלקים שניזוקו והוחלפו הם אלטרנטור בלבד, שמתי לו אלטרנטור משופץ עם אחריות. קיבלתי ברכות ונשיקות ונשימת רווחה גדולה. |
סער כל הכבוד
תשמע בליבי חשבתי שצריך ללכת עד לאן שהגעתה בפיתרון התקלה. האמנתי שליבך יהיה בלעזור וגם כך היה. זכור לי שהייתי קטן וקרא גם לאבי חיבור מצבר הפוף התוצאה אלטרנטור ורדיו נשרפו. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©