מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פיאט כללי (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   שאלה| העברת הילוכים (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7224)

cool_shai 18-08-09 13:05

שאלה| העברת הילוכים
 
שלום
יש לי שאלה בקשר להעברת הילוכים, אז ככה:
נגיד אני נוסע במהירות של 100 קמ"ש בהילוך חמישי, לאחר מכן אני אצטרך לעצור ברמזור לדוגמה, ולחצתי ישר על הבלמים ולא הורדתי הילוכים לפי הסדר למשל הייתי בהילוך חמישי ואז הורדתי להילוך שלישי כמובן שבהתאם למהירות, זה יכול לגרום לנזק כלשהו? או שזה בסדר?

saar 18-08-09 13:57

ממש לא, נהפוכו, זה מצויין מה שאתה עושה וכך צריך לעשות.

ירידת הילוך הילוך הילוך תגרום לשחיקת המצמד סתם לבלאי מואץ לגיר.

הורדה מהילוך חמישי להילוך שלישי במהירות המתאימה כמובן (מבחינת מהירות וסל"ד), היא מצויינת ובסדר גמור.

כעת סתם לצורך הבהרה לחברים האחרים שקוראים את שאלתך ולא מבינים מדוע אתה עושה זאת, אני אסביר בקצרה:
הדבר מתבצע על מנת להוריד עומס ממערכת הבלמים (שחיקה מואצת של הצלחות והפדים) ולעזור לרכב לבלום באמצעות המנוע.
כך עומס העצירה מתחלק בין הבלמים למנוע, היות והמנוע עוזר לבלום את הרכב.

מי שיורד ממאה קמ"ש בצורה הבאה: לחיצה מצמד, העברה להילוך סרק (תוך כדי בלימה מתמדת על דוושת הבלם), ובולם כל הדרך ממאה עד 0 , הוא פשוט גורם לשחיקה מואצת של מערכת הבלמים).

Caveman 18-08-09 16:41

נכון.
אבל אם תכניס בדרך את ההילוך הרביעי גם, הבלימה תהיה אפקטיבית יותר.
כלומר, 100 קמ"ש, חמישי, התחלת בלימה, שילוב מלא לרביעי תוך כדי בלימה, שילוב מלא לשלישי תוך כדי בלימה וכו'...
אני מוצא שהמהירות הנמוכה של הילוך שלישי מספיקה לזחילה הסופית לפני העברה לניוטרל והעצירה הסופית, זה יכול להשתנות מרכב לרכב.

raanan_t 18-08-09 19:14

כמה הערות ודעה אחת:

- החלפת חלקים במערכת הבלימה זולה יותר מהחלפת חלקי המצמד ולכן זול יותר לבלום בעזרת הבלמים.
- בעת בלימה כאשר הילוך משולב מערכת ההזרקה לא מזינה את המנוע בדלק (כל עוד המנוע מעל סל"ד המינימום שהוגדר במערכת הניהול) ככה שגם כאן מרוויחים קצת, בעיקר בירידות.

לכן כשבולמים כדאי להיות על ההילוך הגבוה ביותר שמתאפשר ולעצור בעזרת הבלמים. ככה מרוויחים גם בדלק וגם בחלקים. את "בלימת המנוע" אני משאיר לירידות ארוכות בהן מערכת הבלמים לא אפקטיבית.

לשאלתו של פותח השרשור, נזק לא יהיה בשיטה שלך.

saar 18-08-09 20:48

אם זוהי דעתך, אני מכבד אותה, כנראה שאני ואתה חלוקים בנושא הזה.

raanan_t 18-08-09 22:33

לא באמת חלוקים, אנחנו עושים כמעט אותו הדבר לדעתי. :)

Amit-IL 19-08-09 01:43

חובה לבלום בעזרת המנוע ללא קשר לעלויות כאן נכנס גם פאן בטיחותי.

stio 19-08-09 21:28

בגיר ידני חובה לבלום ע"י הורדת הילוכים מסודרת, כלומר ללחוץ על המצמד, להוריד מחמישי לרביעי, לשחרר מצמד, ללחוץ על המצמד שוב, להוריד לשלישי, לשחרר מצמד וכ', והכל תוך כדי בלימה.

בלאי של חלקים לא צריך לעניין אותך יותר מידי, מדובר בבטיחות שלך. אם תצטרך להאיץ מיידית כדי להתחמק מתאונה, מה תעשה? בהילוך חמישי על 60 קמ"ש הרכב בקושי יזוז!

r.a20 19-08-09 21:53

תגובה לשאלתך
 
עדיף לך בכלל לא להגיע עם הפיאט לרמזורים, אחרת היא תתחיל להתחמם לך, חבל.
;)

raanan_t 19-08-09 22:17

גיא מה שאתה אומר הוא נכון ואני מסכים איתך.
חובה בעת ההאטה לבלום כאשר ישנו הילוך משולב, וחשוב להיות בטווח שבו ההילוך הוא רלוונטי למקרי חירום. בכל זאת הבלימה במקרה הזה צריכה לבוא בעיקרה מהבלמים. לזה התכוונתי כשרשמתי "ההילוך הגבוה ביותר שמתאפשר".
מה שמתאר פותח השרשור הוא מצב בו המנוע כמעט לבדו משמש לבלימה וזה דבר שלא כדאי לעשות פרט למצבים כמו ירידות ארוכות.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:03.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©