![]() |
פונטו ELX נכבתה. איך יודעים אם הבעיה במצבר?
אתמול בערב, לאחר נסיעה קצרה, וחניה של שעתיים, הרכב לא התניע כלל והיה נראה שהמצבר התרוקן. התנעתי אותו בעזרת כבלים מרכב אחר, ונסעתי על איילון כ-20 קילומטר במטרה לטעון את המצבר, עם לחיצה על דוושת הגז בניוטרל, ברמזורים. בסוף נסיעה לאחר עצירה, הרכב כבה ושוב לא הניע, אלא עם כבלים ורכב אחר. אני נוטה לחשוב שהמצבר הלך, אבל לפני שאני רץ להחליפו רציתי לשאול את החברים האם יתכן שמקור הבעיה במקום אחר, לאור השתלשלות האירועים הקודמים כמפורט להלן. מותקן לי ברכב מצבר שנאפ 55 אמפר שעות, בן כמה שנים (לא זוכר מתי נרכש).האם כדאי קודם להחליף מצבר ואז לראות אם הבעיה נפתרה, או ללכת קודם לחשמלאי רכב עצמאי או למוסך מורשה של פיאט לברר מה הבעייה. אני לא רוצה "שידחפו לי את האלמנט".
לפני מספר שבועות, שמתי לב שחסר לי מיים בחלק מתאי המצבר ומילאתי במים מזוקקים. לפני מספר ימים, לאחר כיבוי הרכב ודריכת אזעקה בשלט, הסירנה החלה לפעול לאחר כדקה. לפני יומיים, ברמזור אדום, המנוע כבה, ונדלקו נוריות הצתה ואימובילייזר. התנעתי מיד ורק נורית הצתה נשארה דולקת. בהמשך היום בהתנעות הבאות נעלמה גם נורית הצתה. יש לי פונטו ספייס ELX 2002 16V. אגב, מותקנת ברכב דיבורית מקורית של נוקיה, מאז שרכשתי אותו, ובתוך העריסה של המכשיר יש טלפון נוקיה וותיק דגם 5110, שתמיד נשאר בעריסה, ונטען, התעורר שהרכב פעל וכבה אוטומטית כשהרכב לא עבד. יש לי מכשיר נוסף, המשמש אותי. לאחרונה קניתי מאורנג' סים נוסף על הקו שיש לי, והתקנתי במכשיר שברכב, שעד עכשיו היה כמו "גולם" בלי כרטיס סים בפנים. לא נראה לי שהוספת הסים למכשיר שברכב אמרוה לשנות משהוא בהתנהגות החשמלית של הדיבורית, אבל אני מציין זאת לאור תגובה שראיתי באחת מההודעות בפורום. |
מצבר
צריך לבדוק אצל חשמלאי רכב את המצבר, מתח תחת עומס וריכוז החומצה ע"י הידרומטר וכך לדעת את מצבו ואם הוא תקין או לא.
יתכן שיש מגע חשמלי פגום בין אחד מנעלי כבל המצבר וקוטב המצבר ואז פרוק נעל הכבל. ניקויה וניקוי קוטב המצבר יפתרו הבעייה. אפשרות נוספת הנה שטעינת האלטרנטור פגומה ולכן מצבר המכונית נפרק. מהיכן אתה בארץ?, כי אולי אוכל לכוונך למקומות טובים לבדיקה ולרכישת מצבר במחיר מוזל (אם צריך להחליפו). בברכה - רפי לין :) |
לפי הנסיון שלי זה נראה שיכולה להיות לך בעיה במערכת ההצתה לפי מה שאתה מתאר (שהרכב נכבה ונדלק לך נורית ההצתה). מערכת ההצתה היא מערכת שמורכבת מפלגים, כוילים, חוטי הצתה וגם חיישנים למיניהם (לי הלך חיישן קראנק והתופעה היתה שהרכב נכבה לי פתאום).
זה שנדלקה לך האזעקה לא נראה לי קשור כל כך למקרה אבל אולי... גם הסיפור עם הטלפון לא נראה לי כל כך. כל זה יכול להעיד על בעיה במערכת החשמל אבל אתה מציין שנדלקה לך נורית ההצתה ולכן אני נוטה להאמין שיש לך בעיה במערכת ההצתה ולא במערכת החשמל. לפני שתרוץ להחליף מצבר הייתי מציע לך לחבר את הרכב למחשב במוסך מורשה פיאט. ועוד יותר בטוח, חכה עוד קצת ותקבל תגובות מהחברה הרציניים באמת. בהצלחה! עריכה: רפי לין קצת הקדים אותי. אני הייתי מאמין לו לפני שהייתי מאמין לעצמי ;-) |
אני מהדר יוסף, תל אביב
|
כנראה מצבר. בגלל שבכל מקרה אתה אמור להחליף אותו אצל חשמלאי, בקש ממנו לבדוק את הטעינה, זליגה ומצב המצבר לפני שהוא מחליף לך אותו.
לגבי המלצות על מקומות - רפי לין הוא האיש. |
החלפת מצבר
תוכל לרכוש מצבר שנפ או ורטה בהנחה גדולה אצל "פזרון" שברח' קרליבך 15 ת"א
(מאחורי הבניין), טל' 03-5615558 לאלישע או עובדיה. בקש שיבדקו גם את טעינת האלטרנטור. בברכה - רפי לין :) |
בנוסף לבדיקת אלטרנטור וטעינתו, תמיד מוסיף לבקש לבדוק גם גניבת זרם.
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©