![]() |
בעיית התחממות רגעית בפונטו elx 01
אתמול נסעתי במשך שעתיים בשיא החום כולל שימוש במזגן. חום המנוע נשמר קבוע (בדרךכלל הוא בחצי) בתום הנסיעה כיביתי את האוטו לחמש דקות ואז הנעתי שוב. חום המנוע קפץ לשלושת רבעי והאוטו סירב להניע. נתתי לו לנוח מספר דקות. הוספתי מים( למרות שהיו די מים) וחום המנוע ירד.ונשמר קבוע.
האם זה הגיוני? או שיש כאן בעיה ועלי לפנות למוסך? |
הגיוני, תקין לחלוטין ואין מה לפנות למוסך. חום המנוע עלה כי כיבית את המנוע, וכתוצאה מכך גם את המאוורר. כשהנעת שוב, המאוורר החל לעבוד וקירר את המנוע.
זה שהוא לא רצה להניע זו כבר בעיה אחרת, אבל לפחות לגבי החום מנוע קרה לי כל נסיעה בשני הפיאטים. |
תודה אך אציין
שמעולם לא עלה לי חום הרכב. גם לא במקרה כזה של כיבוי אחרי נסיעה והתנעה מחודשת.
|
צטט:
לפותח השרשור, מעולם לא שמעתי על התופעה, אבל בו נחכה לתותחים הכבדים. |
לגבי חוסר ההתנעה אין לי מושג, לגבי ההתחממות לאחר כיבוי קורה גם אצלי.
אם אני מכבה את הרכב לאחר נסיעה שבה הוא הספיק להגיע לטמפ' העבודה (קריא מחוג הטמפ' עומד על האמצע), ואני נכנס לרכב לאחר 2-3 דקות, לרוב ברגע שאני מסובב את הסוויץ' (עוד מבלי להניע), מחוג הטמפ' עולה מעל החצי, ומהירות 2 של המאוורר מיד נכנסת לפעולה, לאחר ההנעה, תוך כ-15 שניות המחוג חוזר לאמצע, מהירות המאוורר יורדת חזרה ל-1. לי אישית זה היה נשמע הגיוני תמיד עקב העובדה שגוף המנוע מתכתי, ולכן צובר חום, שנשמר בתחום מסויים ע"י מערכת הקירור, וכאשר היא מפסיקה לעבוד, אין מה שיקרר יותר את המתכת והחום עולה, כמובן שמשפיע על נוזל הקירור שנמצא בתוך המנוע, ועקב כך כאשר מסובבים את הסוויץ וחיישן הטמפ' מופעל הוא מזהה במיידית את טמפ' הנוזל בקרבת החיישן - משמע, הנוזל שנמצא בתוך המנוע. |
אצלי המאוור עובד גם אחרי הכיבוי..
|
צטט:
|
בואו נעשה קצת סדר:
קודם כל גדעון (Caveman), ראה תשובה של רון ושל פונטו S. בפונטו ספייס ובמכוניות החדשות בפרט, מד חום המנוע מקבל קריאה ממחשב הרכב. בפועל חום המנוע נע סביב 87° ל- 107° והמד תמיד מראה על החצי (90°). היצרנים עשו זאת כך במטרה לא לשגע את הנהג. במקרה המדובר יכול להיות שהחום עלה לסביבות 110°, מה שהקפיץ את המד (בפועל רק אחרי הגעת חום מנוע לאיזור 107° המד יחל לזוז ימינה מ- 90°). בחלק מהדגמים המאוורר נשאר לעבוד כ- 30 שניות לאחר כיבוי מנוע, אך בימים חמים במיוחד זה לא עוזר הרבה. בישראל בשבועיים האחרונים שורר גל חום כבד, בעמקים למשל הגענו בשיא גל החום לטמפ' מקס' של 37.0°, ובמאי היה יום עם טמפ' מקס' של 39.2°, עומס חום כבד מאוד לכל הדיעות. מין הסתם הדבר משפיע גם על חום המנוע של כלי הרכב, במיוחד לאחר חנייה בשמש ללא פעולת מאוורר. נתוני טמפ' הפעלת מאוורר נכונים לרכבי VAG, אולי בפיאט הנתונים מעט שונים, אבל העיקרון ברור. |
תודה לכולם. אז בעצם
מה שזה אומר שאפשר לנסוע בבטחה?
|
לדעתי אפשר לנסוע בבטחה, רק לא יזיק פעם בכמה זמן (בנסיעה כמובן) להעיף מבט לכיוון מד חום המנוע, סתם בשביל השקט הנפשי.
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©