מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   התיעצות לגבי סט אטמים (ספייס elx 2001) (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=6981)

איתם קופרה 10-07-09 12:48

התיעצות לגבי סט אטמים (ספייס elx 2001)
 
שלום לכולם
ברשותי ספייס ELX 2001 שעשתה 130K ק"מ
השבוע רציתי להניע את הרכב והרכב לא הניע - הסטרטר עשה חצי סיבוב ונתקע (כאילו המצבר חלש)
לאחר 2 נסיונות הרכב הניע וכמעט נכבה - החזקתי טורים גבוהים במשך כמה שניות ואז המנוע התייצב ונשאר כרגיל - חשבתי שהמצבר חלש.
תכננתי להגיע הביתה ולבדוק את הבעיה בבית.
לאחר נסיעה של 2 דקות החום הגיע בפתאומיות למקסימום והנורה נדלקה (ועשן לבן כבד יצא מאגזוז)
גררתי את האוטו למוסך והתברר שהלך הראש - נפרץ האטם וכנראה היו מים בבוכנה כאשר ניסיתי להניע.
יש לציין שאני עושה את כל הטיפולים לפי הספר ובמוסך המרכזי. - מים מקוריים בלבד (מאז שהרכב יצא מהסוכנות)
איך נפרץ אטם ברכב כל כך מטופל? אני שומר עליו בקפדנות.
כמובן שכל החלקים שיוחלפו הם מקוריים למעט אחד שאנ יעדיין מתלבט כלפיו - סט אטמים.
המחיר של מקורי - בסביבות 700
חליפי (יפני) - בסביבות 300

האם יש הבדל בין שני סוגי האטמים??

תודה מראש

/F/I/A/T/ 10-07-09 13:05

של איזה חברה ה"מקורי"? מה פיאט מייצרים לעצמם אטמים? לא.

תקנה אטמים של ELRING, או ויקטור ריינז, או CORTECO, העלות (לפחות לפונטו דור ראשון) נמוכה יותר מ300 ש"ח. לגבי היפני אין לי מושג, אבל החברות שציינתי מייצרות אטמים טובים.

איתם קופרה 10-07-09 13:34

כתוב על הסט fiat לא יודע מי מיצר אותו

איך הסט של rol או משהו כזה??

yair068 10-07-09 14:05

בפיאט בממוצע הולך אטם ראש כל 120K כך שאין לך מה להתרגש מה שקרה שאחד מהנ"ל לא פעל וכך הלך אטם ראש
על הדרך החלף גם יוניט חום וטרמוסטט חובה בדוק רדיאטור ושים מים של פראפלו.
כפי שציינתי בעבר כל שנתיים חובה להחליף יוניט וטרמוסטט ובדיקת רדיאטור .

/F/I/A/T/ 10-07-09 14:17

מאיפה הבאת את הנתונים ההזויים הללו שהראש הולך כל 120K? ומאיפה הבאת שצריך להחליף יוניט ותרמוסטט כל שנתיים? למה לא כל שנה ו7 חודשים?

אולי מספיק לתת עצות שמזיקות יותר מאשר מביאות תועלת?

Caveman 10-07-09 14:40

צטט:

במקור פורסם על ידי yair068 (הודעה 50480)
בפיאט בממוצע הולך אטם ראש כל 120K כך שאין לך מה להתרגש מה שקרה שאחד מהנ"ל לא פעל וכך הלך אטם ראש
על הדרך החלף גם יוניט חום וטרמוסטט חובה בדוק רדיאטור ושים מים של פראפלו.
כפי שציינתי בעבר כל שנתיים חובה להחליף יוניט וטרמוסטט ובדיקת רדיאטור .

על מה אתה מקשקש בדיוק?

gsk 10-07-09 16:42

האמת היא שזה רעיון טוב לפתוח סקר באתר. כל אחד ידווח כמה ק"מ הפונטו שלו עשתה ואם בוצע ראש מנוע ובאיזו ק"מ.

r.a20 10-07-09 17:01

טוב נו אז אם כבר התחלתם
 
יש לי פונטו דור1 שנת 2000 (סטייל)
היא זכתה לראש מנוע ב134 אלף
ואחרי בערך 3000 ק"מ נתקעתי איתה שוב, הפעם עשן כבד מאודדדד מהאגזוז והלכה בוכנה מס' 4, יאללה קדימה על גרר למוסך,הוחלפו: רינגים, לאגרים,משאבת מים (שאני ביקשתי כי עשתה הרבה רעש ואף פעם לא החליפו אותה) וטיפול 15000 בקיצור, פירקו למנוע את הצורה. מאז טפו טפו טפו האוטו לא מאבד מים ומשתמש רק עם פרפאלו ולא מתחמם ועל פניו נוסע יפה.

רקובי 10-07-09 17:05

נאלץ להסכים, גם אם באי נוחות מסויימת, עם הקביעה שאטם ראש בפונטו זה רק עניין של זמן.
הרכב הזה פשוט רגיש מידי. אצלי הוחלף אטם ראש אצל הבעלים הקודמים (לפני שהרכב הגיע ל-87K ק"מ) והוחלף שוב לפני מספר חודשים. מיותר לציין שהרכב טופל כמו שצריך, לפחות מאז שהוא ברשותי.

איתם קופרה 10-07-09 17:31

ראיתי עכשיו את המשאבת מים ואת הראש, היתה פירצה בראש שממנה נכנס מים לאחת הבוכנות. המשאבת מים במצב מצויין וללא חלודה למרות שלא הוחלפה לעולם (134K). הטרמוסטט היה גם במצב טוב אבל הוא היה תפוס (במצב פתוח).

יש פה עוד בעלי רכבים שעשו ראש מנוע למרות שהם יודעים בוודאות שהמנוע שלהם נסע על פראפלו בלבד??


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:08.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©