![]() |
החלפת רפידות בלם בHGT (פרוייקט מצולם)
אז ככה לפני מספר ימים החלפתי בשעה טוב רפידות בלם קידמיות ברכב שלי והחלטתי לצלם את העבודה ולהעלות אותה לאתר
אז לפני כל התמונות וההסברים הקדמה קטנה להחליף רפידות או דיסקים יש לעשות רק אם אתם יודעים במאה אחוז מה אתם עושים כי אם יש משהוא שלא מחפפים זה הברקסים אסור לזלזל במערכת הבלמים לא באיכות החלקים ולא באיכות העבודה ואני מאמין שאני לא צריך להסביר למה אז דבר ראשון שעושים זה מעלים את הרכב על ג'ק ומפרקים את הגלגל (כמובן שמרגע שהרכב על הג'ק אין להיכנס מתחתיו) http://img35.imageshack.us/img35/8664/75002995.jpg http://img35.imageshack.us/img35/983/51570644.jpg ממשיכים הדבר הבא שצריך לעשות הוא ללחוץ את בוכנת הבלם פנימה על מנת שיהיה ניתן לשחרר את הרפידות ו/או הקאליפר (מצויין בחץ צהוב) http://img35.imageshack.us/img35/7629/41570714.jpg בשלב הבא ישנם 2 אפשרויות אפשרות א היא פירוק של אחד הברגים אשר מחזיקים את הקאליפר ביחד ושיחרור קל של השני על מנת ליצור מעיין ציר שיהיה אפשר פשוט להחליק את שניי חלקיי הקאליפר כלפיי מעלה או מטה ולישלוף את הרפידות (מצויין בעיגולים אדומים) האפשרות השנייה היא פירוק של כל הקאליפר בשלמותו מעל הדיסק והחלפת הרפידות בחוץ (מצויין בעיגולים צהובים) http://img35.imageshack.us/img35/1900/54377854.jpg לאחר שיחרור הקאליפר שולפים את הרפדות הישנות ומתחילים להרכיב את החדשות איך יודעים מה הולך לאיזה צד? אז ככה בין הצדדים של הרכב ימין ושמאלה זה לא ממש בעייתי כי רואים את הצורה של הרפידות (לאיזה צד הולך הקימור) איזה מין הרפידות מורכב בחלק הפנימי ואיזה בחיצוני? בסט הרפידות מגיעה רפידה עם מעיין קליפס אשר נועד להיתפס בתוך בוכנת הבלם משמע שהרפידה עם הקליפס נמצאת בחלק הפנימי של הקאליפר (הקליפס מסומן בעיגול) http://img35.imageshack.us/img35/3246/36879455.jpg מתחילים להרכיב מכניסים תחילה את הרפידה עם הקליפס כאשר מוודאים שהקליפס ניתפס היטב בתוך הבוכנה והרפידה יושבת טוב בדרך כלל ישנה מעיין מדרגה על הקאליפר שעליו ניתפסים הווים של הרפידה לאחר ווידוא שהרפידה הראשונה יושבת היטב מרכיבים את הנגדית באופן פשוט מאוד מחליקים אותה עד אשר היא ננעלת על המדרגה שעל הקאליפר http://img196.imageshack.us/img196/6708/14609511.jpg השוואה בין רפידה ישנה לחדשה http://img196.imageshack.us/img196/9536/96120406.jpg אני מאמין שאפשר להבדיל לבד מה החדש ומה הישן לאחר ההחלפה מלבישים את הקאליפר בחזרה על הדיסק ומוודאים שהברגים מהודקים היטב ואז אפר לעבור לצד השני http://img196.imageshack.us/img196/3125/88045486.jpg לאחר סיום שניי הצדדים יש לפמפם את דוושת הבלם מספר פעמים עד אשר היא מתקשחת כי כאשר לחצנו על בוכנת הבלם החזרנו בעצם את כל נוזל הבלמים בחזרה למאגר ואין מספיק נוזל על מנת ללחוץ את הבוכנה אל הדיסק כמו כן לאחר החלפה של רפידות בלבד (כלומר ללא החלפת דיסק) יש לינסוע בזהירות מספר קילומטרים כי יכול להיות שעוצמת הבלימה לא תיהיה כפי שהיתה קודם בגלל שהרפידה לא תתפוס את מלוא שטח הדיסק עקב מדרגה שנוצרה משחיקה שלו(הדיסק) ובכללי יש לבצע מספר בלימות ניסויי (על מנת לוודא שהכל בסדר) בשטח מבודד ככל האפשר לפני שעולים על הכביש הציבורי בהצלחה!!!! |
אז ככה זאב תקשיב קודם כול תמונות באיכות מצויינת, עשיתה אחלה עבודה ואחלה של הסברים הבאתה כול הכבוד על העבודה.
דבר שני זאב כבר הרבה זמן שאני רוצה ונראה לי שאני חייב להחליף אצלי את הרפידות כי הם מרעישים לי לפעמים שאני בולם במהירות נמוכה ואני כמעט בטוח שזה מגיע מהרפידות, ועכשיו אחרי פרוייקט כזה ועבודה כול כך טובה שלך שמוסברת פה אני חושב שאני ילך על זה גם. יש לי כמה שאלות אליך זאב: א) האם צריך לקנות רפידות מיוחדות או מקוריות או שאני יכול להיכנס לכול מקום ולקנות רפידות? ב) אם אני מחילף כבר את הרפידות להחליף בכול ארבעת הגלגלים או רק את הקידמיים כמו שאתה עשיתה?או שפשוט אני צריך לבדוק כול זוג בנפרד מה שחוק ומה לא. |
אז ככה
א) ההמלצה היא לקנות רפידות מקוריות כי ממש לא כדאי לחסוך כסף על הבלמים ואני מאמין שהמחיר שלהם לא בשמיים כי סט רפידות קידמי לHGT עלה לי 350 ש"ח אחרי מע"מ וזה ממש לא נורא (בהתחשב שקניתי אותם במוסך מרכזי של פיאט) ב) אתה לא חייב להחליף את כל 4 הסטים זה תלויי ברמת השחיקה שלהם בדרך כלל הרפידות מאחור לא נישחקות כל כך מהר כמו הקידמיות מאחר והן לא עובדות "קשה" כמו הקידמיות תפרק את הגלגלים ותראה האם יש עוד כמות רצינית של "בשר" על הרפידות שלך ותחליט בעצמך ג)כמו כן תשים לב לרמת השחיקה של הדיסק כי יכול להיות שגם הוא הגיע לקצה החיים שלו אצלי הדיסקים היוא במצב מעולה אז החלטתי שלא להחליף נ.ב בהצלחה |
תמיד מחליפים רפידות בזוגות. גם מימין וגם משמאל. (גם בולמי זעזועים וצמיגים).
זאב איך החזרת את המשאבה של הקליפר פנימה? |
אתה מתכוון לבוכנה?
כי אם כן אז פשטו לחצתי אותה בכוח פנימה עם מברג ע"י קונטרה מהקאליפר עצמו כמו שפותחים דלת עם לום (מצטער הדימויי הכי ברור שעלה לי לראש) |
זאב עבודה מעולה, חבל שהאוטו כבר לא ברשותי, הייתי נעזר בזה.
אלי בוני, יש לך דיסקים ורפידות רק מקדימה, מאחורה יש לך בלם תוף. **אל תתעסק עם מערכת הבלמים לבד אלה רק אם אתה בטוח במה שאתה עושה ויש לך ניסיון בזה!! |
יפה מאוד, ישר לדביק.
רק מה, להבא, אני ממליץ בחום לכולכם לעבוד עם בוקים. עם הג'ק זה מאוד מסוכן ! |
תהיתי כי אני זוכר שזאת משימה לא סימפטית :)
אני עברתי לעשות את זה באמצעות C-clamp (קלאמרה, מוטרה או משהו כזה בעברית, לא?) |
כן זה בהחלט לא קל צריך הרבה כח ומינוף נכון של המברג
ולגביי הבטיחות עם הג'ק הדגשתי בתחילת דבריי שאין להיכנס עם הגוף מתחת לרכב (ואכן במצב אידאלי יש להשתמש בבוקים אך לצערי הרב אין לי כאלה אז שמתי את הגלגל מתחת לרכב לייתר ביטחון) |
רפידות
לדעתי יקר 350 ש"ח ונגמרות מהר והסיבה שלא מערבבים נחושת עם החומר אומנם העצירה טובה יותר ולא רועשת ואת זה פותרים ע"י השחזת פזות לרפידה ורצויי לכל רפידה בין אם היא אורגינלית או לא
|
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©