מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   נורת הזרקת דלק + יישור קו לספייס ELX (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=6419)

אברג'ל ד 05-05-09 15:34

נורת הזרקת דלק + יישור קו לספייס ELX
 
שלום
בשעטו"מ רכשתי ספייס 2001 elx ידני.
א. הרכב אמור לעבור יישור קו, הכולל: טיפול גדול [טיימינג עם כל התוספות; פילטרים שמנים]
ב. יש נזילת שמן מפקקי מים בין מנוע לגיר. הערכת מחיר?
ג. על הדרך לסדר נזילת שמן גיר קלה, מאיזור הציריה. אולי גם להחליף גומיות ציריות שנראות יבשות.

כל הנ"ל עלה בבדיקה ונלקח בחשון עם קנית הרכב.
הבעיה כרגע, היא שאמש נסעתי נסיעה ארוכה מחוץ לעיר, ובאמצע נדלקה נורצ חיווי "הזרקת דלק", וכבתה כעבור כמה דקות.
מעיון בשרשורים שונים גיליתי כי ככל הנראה מדובר בחיישן למדא, ועלות החלק כולל עבודה כ -1200 ש"ח.
האם יתכן שמדובר בתקלה אחרת?
מה הנזק הנגרם מנסיעה כך? [כרגע הנורה לא דולקת, אך אני מעריך שהמקרה לא היה חד פעמי?
יתכן שצריך רק לבצע ניקוי מזרקים וכדו'?

בברכה ובתודה מראש

רקובי 05-05-09 16:05

שלום, תתחדש וברוך הבא. מקווה שהפונטו תעשה לך חיים קלים יותר מהקליאו המדוברת
בקארספורום.

לענייננו, לא אמרת כלום על הרכב, האם טופל בעבד? איפה? האם הוא במקום מליסינג?
כמה ק"מ עבר? וכו'.
שנית, אם אתה כבר מתכנן ישור קו מאסיבי, שכולל טימינג, אני מציע לחכות עם נורת ניהול המנוע, שכן ייתכן מאוד שאחרי טיפול הרכב יסע כמו שצריך, ובכל מקרה, אם תטפל במורשה, הרי שלעניות דעתי המוסך יבדוק את רישום המחשב של הרכב, ויעדכן אותך במידה וישנה בעיה ספציפית (אולי אני תמים...)

אל תמהר להחליף חיישנים סתם. לרוב הם לא הגורם לבעיה.

Amit-IL 05-05-09 17:06

צטט:

במקור פורסם על ידי אברג'ל ד (הודעה 46297)
שלום
בשעטו"מ רכשתי ספייס 2001 elx ידני.
א. הרכב אמור לעבור יישור קו, הכולל: טיפול גדול [טיימינג עם כל התוספות; פילטרים שמנים]
מחשבה נכונה שתיתן לך הרבה שקט להמשך תשקול להחליף גם משאבת מים ורצועות שרות על הדרך.
ב. יש נזילת שמן מפקקי מים בין מנוע לגיר. הערכת מחיר?
הנזילה היא ממחזיר השמן של הפולי שעליו יושב גלגל התנופה, יש פקק אחד שיושב מעל הפולי ודרכו יכול לצאת רק מים ולא שמן (מחזיר שמן זה עולה בערך 55 ש"ח)תבדוק מצב הקלאץ' לאחר פירוק הגיר, אם זו רק הזעה ולא נזילה לא הייתי נוגע בנתיים העלות היא משמעותית.ג. על הדרך לסדר נזילת שמן גיר קלה, מאיזור הציריה. אולי גם להחליף גומיות ציריות שנראות יבשות.
שוב לכל ציריה יש מחזיר שמן שיושב בכניסה לגיר והחלפה של המחזיר שמן יפתור את הבעיה של נזילה,(מחזיר שמן אחד עולה בערך 25 ש"ח וזה גם מחיר של כל גומייה לצירייה)

כל הנ"ל עלה בבדיקה ונלקח בחשון עם קנית הרכב.
הבעיה כרגע, היא שאמש נסעתי נסיעה ארוכה מחוץ לעיר, ובאמצע נדלקה נורצ חיווי "הזרקת דלק", וכבתה כעבור כמה דקות.
מעיון בשרשורים שונים גיליתי כי ככל הנראה מדובר בחיישן למדא, ועלות החלק כולל עבודה כ -1200 ש"ח.
האם יתכן שמדובר בתקלה אחרת?

לדעתי אחרי כל הטיפולים באם הנורה תחזור לדלוק כנס למוסך לאיבחון ע"י מחשב, זו יכולה להיות בעיה
חשמלית או בעיה במערכת ההזרקה.
מה הנזק הנגרם מנסיעה כך? [כרגע הנורה לא דולקת, אך אני מעריך שהמקרה לא היה חד פעמי?
יתכן שצריך רק לבצע ניקוי מזרקים וכדו'?

בברכה ובתודה מראש

לגבי עלויות במוסך אני לא בקיא אבל זה לא יהיה זול תכין בצד לפחות 3000 ש"ח תלוי במוסך שתבחר

Tzvika 16V 05-05-09 18:05

לפני חודשיים עשיתי טיימינג במרכזי עלה לי סה"כ 1800

אברג'ל ד 05-05-09 18:20

תודה חברים

א. הרכב היה יד ראשונה ליסינג פרטי, ואח"כ היה שייך למשפחה מכפר אז"ר משך 5 שנים ו90K ק"מ.
טופל עד לפני חצי שנה במרכזי של פיאט ביהוד "שמשון", שהבנתי שהוא מאוד מומלץ.
נעשה לרכב רק פ"T טיימינג, ב - 70K, ולכן דחוף לעשות עכשיו.
הגיע גם זמנו של הטיפול התקופתי.
ב. הקלאץ' הוחלף לפני שנה וחצי, אבל הוא כנראה כבר עשה את שלו, כי הוא מפריד מאוד גבוה, לכן השיקול הוא החלפת קלאץ' במסגרת החבילה.
ג. לגבי עלויות - קיבלתי הצעת מחיר ממוסך שמשון הנ"ל, הכוללת החלפת רצועת טיימינג ומותחן [שהוא היקר], שמן ופילטר שמן מנוע, פילטרי אוויר ומזגן, מצתים] העלות: 1950 כולל מע"מ ועבודה. נראה סביר יחסית למורשה היבואן.
השאלה של עלויות היא לא לגבי הטיפול, אלא הנזילות ונורת הזרקת דלק.
ד. הנורה כרגע לא דולקת [נסעתי נסיעות קצרות וארוכות, עם / בלי מזגן, כ -150 ק"מ]. אין ולא היו גם בשעה שהיא דלקה קירטועים ולא הורגש חוסר סחיבה.

ה. בהדלקת איתות ימין, נראה שיש קצר מסויים, הגורם לאור הברקסים לדלוק גם כן [לסירוגין עם אור רגיל אחורי]. יש הערכה מהיכן לבדוק זאת?

Caveman 05-05-09 19:19

המצמד הוא הידראולי ולכן אתה לא ממש יכול לדעת איפה הוא מפריד. אם מהלך הדוושה קשה ממש, זו אינדיקציה טובה.

לגבי תופעת האורות, זו בעיה במינוסים, תריץ חיפוש, דובר מספר פעמים על זה.

Tzvika 16V 05-05-09 22:12

קלאץ' הידראולי שהולך אחרי שנה וחצי זה בדיחה.
הקלאץ' שלי הוחלף לאשונה לפני 5 חודשים מאז ומעולם ואחרי 150K והוא עדיין היא במצב יחסית טוב.
כנראה שהחלק ששמו לא היה מקורי, מה שמעלה את החשד בקשר למוסך שבו טופל. אני לא חושב ששמשון ישים חלקים לא מקוריים של פיאט או ואלאו.
בכל מקרה אם אתה מחליף רצועת טיימינג ומותחן ממליץ לך להחליף גם את רצועת המזגן על הדרך.

dodihob 06-05-09 00:47

טיימינג ב-1800 שקל? אני הבנתי שהסיפור הוא חצי מזה, 900 שקל וכמובן במורשה
ואגב מזל טוב על הרכב! תתחדש!

אברג'ל ד 06-05-09 09:47

לגבי המצמד - מכון בדיקה "אדיר" ביהוד קבע שצריך להחליפו. אכן הוא הוחלף לא במוסך שמשון.

הטיימינג לבד אכן עולה בערך 900 ש"ח במורשה פיאט, אך אני צריך לשלב טיפול מלט חוץ מהטיימינג.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:06.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©