![]() |
זה מסובך לעשות חיווט חדש למערכת?
לפני כמה חודשים שמתי מערכת חדשה ברכב(פונטו דור 1)
הכבלים של החיבורים היו ישנים ומודבקים בסלוטפ, האם זה מסובך לעשות חיוות חדש לכבלים חדשים,ואם לא אז איך עושים את זה?אם יש מדריך שמסביר הכל? |
על איזה כבלים אתה מדבר? חשמל למגבר, חיווט לרמקולים, RCA או אנטנת רדיו. בבקשה היה יותר ספציפי.
בעיקרון, בפונטו דור ראשון, אפשר די בקלות להגיע לכל המקומות ולהשחיל חיווט חדש לכל מה שקשור באודיו ברכב. הדבר היחידי שקצת קשה הוא השחלת חיווט רמקולים חדש בקונקטור שבדלת, אך גם לזה יש פתרונות, אם כי לא תמיד אלגנטיים. |
אני רוצה להחליף את הכבלים הישנים בחדשים של הרדיו דיסק, את כל הצמא.
|
אפשרי, כמה שעות של עבודה וחומרים שעלותם תקבע ע"פ איכותם.
אם יש לך מגבר זה משנה קצת את צורת ההתקנה אך בסה"כ זה אפשרי די בקלות. מדריך אין, אך צריך לפרק הכל בעדינות ולראות מה הולך לאן ולהחליף. |
בקשר למגבר כרגע אין לי, אבל את הצמא החדשה יש לי קבלתי אם הרדיו דיסק .
אם אני מחליף בין הצמא הישנה לחדשה ומחבר כל חוט לפי הצבע שלט זה לא יהרוס?..או שבכל צמא צבע החוטים משתנה? |
לפי הנראה הכל תקין ברכבך. חיבור צמה קצרה עם איזולירבנד זה דבר תקין לחלוטין בפונטו דור ראשון.
אם אינך בקיא בנושא, גש למתקין, יעלה כמה שקלים אך יחסוך לך כאב ראש וסיכון מיותר. אם בכל זאת תחליט להתקין לבד אז יש לבדוק אילו מהחוטים קשורים לרמקול ימין\שמאל\אחורי ימני\אחורי שמאלי איזה חוט שייך למינוס (שחור) איזה פלוס קבוע ואיזה פלוס אחרי סוויטץ'. בד"כ אדום יהיה + אחרי סוויטץ' וצהוב (עבה יותר) יהיה פלוס קבוע. כעת נתק נעל המינוס מהמצבר, ופרק את האיזולירבנד ואת הצמה הקצרה הישנה. התקן את הצמה החדשה בהתאם ל"מפת הצבעים" שבחוברת ההוראות וזהו. סה"כ פעולה פשוטה, אך אי זהירות יכולה לעשות לך קצרים משעשעים וכדאי לעשות את זה עם מישהו שקצת מבין וללמוד על הדרך. |
אוקי תודה,הצמא הישנה היא לא אם האיזולירבד כל הכבלים יבשים כזה.
ללכת למתקין יכול אבל הקטע שרוצה לילמוד לבד זה הכי כייף. לנתק תמינוס מהמצבר זה פשוט להוציא אותו נכון? |
בהמשך לפירוט של רענן אני מציע לך לעבוד עם מנורת ביקורת (אם אין לך תאלתר או שתקנה ממש לא יקר ותמיד טוב שיש אחד) כך תוכל לדעת בוודאות מה תפקיד כל חוט ומהו מתח לפני ואחרי סוויץ.
לגבי החוטים המקוריים של הרמקולים, בדרך כלל כל חוט הוא בעל שני צבעים תקצר בינייהם לחצי שנייה באמצעות סוללה של מברגה או כל סוללה אחרת ותשמע איזה רמקול מרשרש כשאתה עושה קצר. כדי לעבוד בעזרת נורת ביקורת תצטרך לעבוד כאשר המצבר מחובר לקטבים שלו. אם אתה לא רוצה שהמכשיר יעבוד רק כאשר המפתח פתוח בסוויץ, חבר את החוט הצהוב והאדום ביחד בצמה של ההד יוניט אל החוט האדום שיוצא מהקונסולה ברכב, עדיף להוסיף עוד בית פיוז עם פיוז נוסף של 10A (פיוז בצבע אדום). בחיבור כזה תצטרך לשים לב שכיבת את המכשיר ידנית כשאתה יוצא מהרכב כדי שלא תתעורר למצבר מרוקן בבוקר. |
בנוסף:
http://www.autosound.co.il/main.asp?...HUInstall.html אם הכבלים באמת במצב עגום, החלפה שלהם תדרוש עבודה עדינה באזור הדש-בורד. לרמקולים האחוריים, קל לסלול חיווט חדש. בסה"כ לא הייתי נוגע בחיווט אם הוא עובד, פשוט מתקין את הצמה של הר"ד החדש במקום הישנה וזהו. |
אצלי ברכב חיברתי טויטרים בדש בורד במקום שהיצרן התקין את הרמקולים המקוריים "3.5 והשתמשתי לחיבורם בחיווט המקורי שהוא באמת עבה ואיכותי, לטויטרים הוא מעל ומעבר,
לשאר רכיבי המערכת חיווטתי באופן עצמאי והוספתי ארקה בעזרת חוט באורך של כ-25 ס"מ שחיברתי לבורג האמצעי בגוף ההד יוניט (בין יציאות RCA לצמת החיבור) ומצידו השני של החוט מחובר אל שילדת הרכב בתוך הדש בורד ע"י בורג קודח שהברגתי לחתיכת מתכת חשופה, זאת בנוסף למינוס שמחובר דרך הצמה של המכשיר וכמובן כבל האנטנה שמאריק גם הוא. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 05:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©