![]() |
פיאט פונטו ספייס HGT / HGT Abarth - כמה שאלות לגבי תחזוק הרכב.
אהלן וסוף שבוע נעים לכולם.
מכוון שאני מתכנן לרכוש פיאט פונטו HGT / HGT Abarth בעתיד, הייתי רוצה לשאול כמה שאלות לגבי עלויות התחזוק של הרכב. ראשית, אשתדל לחפש את מודל האברט' למכירה בצורה נרחבת, אך במידה ולא אצליח למצוא אחת כמובן שאקנה את ה-HGT הרגילה, שנת 2001 או 2002. כעקרון הרכב ישמש לנסיעות יומיומיות רגילות, ולא למרחקים ארוכים למדי. הייתי רוצה לשאול אתכם, חברי הפורום שברשותם HGT כלשהי, האם עלויות התחזוק של הרכב הינן יקרות או שמה סבירות בהחלט? הייתי שמח לקבל פרטי תחזוק הן מבחינת ביטוח, דלק, חלקי חילוף וכדומה. שבת שלום לכולם ותודה רבה! :) |
אתה יודע שהאבארת' הוא רק שידרוג קוסמטי, נכון?
|
צטט:
בכל מקרה, אם אמצא אחת יפה - אקנה. |
ועוד נתון קטן.
אבארט' רק משנת 2003 |
אם תמצא רכב מטופל כמו שצריך לאורך השנים עם ק"מ סביר והבעיות שלך יהיו רק טיפולים אז אין לך בעיה של תחזוקה. ברקסים מקוריים (צלחות + רפידות) - כמעט 1000 ש"ח, יש אפשרות לחליפי בחצי מחיר. מולמי זעזועים וקפיצים דיי יקריים המקוריים ומי שכבר היה צריך להחליף אז בדר"כ שם חלקיים חליפיים משודרגים (OMP,בילשטיין,אייבך ועוד), מצמד מקורי - 1700 ש"ח בערך (תקנו אותי אם אני טועה). טסט - 1000 ש"ח לערך. ביטוח מקיף - בהנחה שאתה נהג צעיר - 5000-5500 ש"ח (לא ידוע לי תוספת לנהג חדש). דלק - תלוי בנסיעה שלך - מגיעה גם ל -12 ק"מ לליטר.
|
12 ק"מ לליטר, זה קצת יומרני לדעתי. בנסיעה מאוד רגועה בתנאים משולבים (עיר\חוץ\מזגן\בלי מזגן) אפשר לצפות ל-10\11 ק"מ לליטר ובנסיעה שגרתית יומיומית 9 ק"מ לליטר.
חלפים יקרים יותר מהספייס החלשות יותר (מעריך בהפרש ממוצע של כ-15% באחזקה שוטפת) וזמינות החלקים קצת בעייתית. צריכת הדלק, לדעתי האישית, צריכה להוות פאקטור לגבייך רק אם הנסועה השנתית שלך רבה. סה"כ רכב מאוד מהנה לנהיגה ובמחיר אחזקה סביר ביחס לביצועים שאתה מקבל. |
היום קשה למצוא HGT שמורה וטובה אז תחשוב טוב טוב ותבדוק טוב טוב כול אוטו שאתה מתעניין למה היום עובדים הרבה על אנשים במכירת מכוניות, תעשה את השיקולים שלך גבר זאת ההמלצה שלי.
|
אני מקבל 1:11+- ק"מ לליטר.
אכן עלויות אחזקה גבוהות בכל דבר אל מול הספייס הרגילות (כמו כל רכב ספורטיבי בהשוואה לדגמים שהם לא). יחסית לשאר הרכבים בקטגוריה, היא מהזולות. קח בחשבון כמה דברים.
האבארת' שונה לא רק בקוסמטיקה, וזה תלוי אם תמצא HGT 02 שהיא יורו 3 (לא נפוצות ממש). הרכב שלי משמש אותי על בסיס יומי יופי. ב3 השנים שהוא אצלי לא מצאתי את עצמי מתייאש ממנו, או מגיע למצב שאני רוצה להחליף אותו. תמורה מצויינת לכסף לדעתי. תשמור על הרכב ואין סיבה שיהיו בעיות, לא תשמור, ולא יהיה נעים. אני מכיר כמה רכבים מוזנחים מאוד שאמנם נוסעים בסדר, אבל מראים סימנים לתקלות לעיתים יחסית תכופות. מעבר לזה, ואני מתחיל להישמע כמו תקליט שבור, תריץ חיפוש. |
הנתונים של הצריכת דלק שונים כנראה כי שלי אני עושה על ליטר 9-10 ק"מ.
אין בכלל מה להשוות בין פונטו רגילה אפילו ה-75 כ"ס או בראבו ל-HGT ההנאה בכל לחיצה על הגז מעלה חיוך על הפנים(גם אם זה "אוכל יותר") נתקלתי בהרבה פורומים שאומרים שאיכות הנסיעה ירודה ואני חייב לציין שלא כך הדבר! נסעתי בסיאטים(קופרה,FR),מגאן קופה ורגיל,פונטו למינהם ואיכות הנסיעה לא נופלת מאף אחד מהרכבים הללו! כאשר הבולמי זעזועים תקינים אני לא מוצא הבדל!(כמובן שהבולמים בHGT טיפה יותר קשים-מורגש) מה שכן שמתי לב לירידת ערך מטורפת ברכבים הללו ובגלל זה הדרישה מעל המחירון לוי יצחק שחט את הרכב שלי תוך חודשיים ב-4000 ש"ח-הזוי משהו. אם מתארגנת חבורה על מנת לטפל בו אני אשמח להצטרף :) |
FR נוחה מהפונטו בצורה די משמעותית.
ה-CUPRA קשיחה יותר מה-FR ועדיין מעט נוחה יותר מהפונטו. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 08:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©