מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פנדה - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=25)
-   -   המפתח קפיץ לא פועל (המפתח שמשודך לשלט האזעקה) בפנדה 2006 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=6119)

Stefan Shpunk 04-04-09 14:37

המפתח קפיץ לא פועל (המפתח שמשודך לשלט האזעקה) בפנדה 2006
 
שלום לכולם,

קודם כל אני רוצה לציין שזו הודעתי הראשונה פה. נחמד שיש פורומים כאלה שבהם אפשר לחלוק מידע. אני מקווה לשיתוף פעולה פורה ביני לכל המשתמשים ומקווה שאצליח לעזור בדברים מסויימים.

לאחרונה רכשתי פיאט פנדה 2006 אותה קיבלתי עם שלט הנעילה/אזעקה. בשלט זה יש כפתור שכאשר לוחצים עליו יוצא המפתח. בנוסף קיבלתי מפתח רגיל נוסף.
כאשר אני מנסה להתניע את המכונית עם המפתח "קפיץ" שמשודך לשלט, האוטו מנסה להתניע אך ללא הצלחה.
כאשר אני מניע עם המפתח הרגיל האוטו מניע כהלכה.
יש לציין שיש באוטו זה אימובילייזר.

יש למישהו מושג למה זה קורה והאם אפשר לתקן זאת?

תודה מראש לכל העונים,

שי.

רפי לין 04-04-09 17:21

מפתח הרכב
 
בדוק האפשרויות אצל המקצוענים, יוסי או שוקי ב www.peerlocks.com
בברכה - רפי לין :)

saar 05-04-09 12:06

הייתי פותח את השלט נעילה/אזעקה ובודק את הסוללה בו.

Stefan Shpunk 05-04-09 14:07

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 43843)
בדוק האפשרויות אצל המקצוענים, יוסי או שוקי ב www.peerlocks.com
בברכה - רפי לין :)

אני מעדיף לדעת קודם כל מה הבעיה, אבל תודה בכל מקרה.

צטט:

במקור פורסם על ידי saar (הודעה 43890)
הייתי פותח את השלט נעילה/אזעקה ובודק את הסוללה בו.

הסוללה פועלת מעולה (הנורית חיווי לא פועלת באופן שבו היה רשום בספר שהיא לא תקינה), אני יודע זאת מכיוון שהשלט פועל מצויין מבחינת פתיחה/נעילה, גם שאני בא להתניע הוא מצליח להגיע למצב התנעה אבל הוא כאילו לא מגיע לשלב הסופי שזו מותנע כאילו זה מוגבל על ידי אימובילייזר.

יש עוד רעיונות למישהו?

eliko1976 05-04-09 15:41

לדעתי לא כל המפתחות שבאים עם האוטו אמורים להתניע אותו .
לפחות אצלי בלנצ'יה זה כך , וכך גם רשום בספר הרכב .
יש מפתח שנועד אך ורק לפתיחת דלתות או משמש בתור מסטר לצורכי שכפול אבל לא לצורכי התנעה .
תבדוק , אולי מדובר במפתח שלא אמור להניע את הרכב , דהיינו אין בו רכיב של האמבולזר .

Stefan Shpunk 05-04-09 17:06

צטט:

במקור פורסם על ידי eliko1976 (הודעה 43905)
לדעתי לא כל המפתחות שבאים עם האוטו אמורים להתניע אותו .
לפחות אצלי בלנצ'יה זה כך , וכך גם רשום בספר הרכב .
יש מפתח שנועד אך ורק לפתיחת דלתות או משמש בתור מסטר לצורכי שכפול אבל לא לצורכי התנעה .
תבדוק , אולי מדובר במפתח שלא אמור להניע את הרכב , דהיינו אין בו רכיב של האמבולזר .

האמת, בעלת הרכב לשעבר אמרה לי משהו בסגנון אבל זה לא היה נשמע לי אמין.

תודה רבה לכולכם על כל התשובות והעזרה, חג שמח!

אלעד ס 28-04-09 18:39

בלוח המחוונים יש נורה כתומה עם סמל של מפתח שנדלקת ברגע שאתה מפעיל את הסויץ', אשר אמורה להיכבות תוך שתיים-שלוש שניות.
כשהמנורה כבית, זהו למעשה סימן לכך שהאימובילייזר זיהה את השבב שעל המפתח וכי ניתן להניע.
במידה ולא התקיים זיהוי של השבב, אתה אומנם תוכל לסובב את המפתח, אך האימובילייזר לא ינוטרל, וכך יוצא שאינך יכול להניע את הרכב.
לפי תיאור בעייתך, נראה שיש בעיה בשבב של אותו מפתח ספציפי.
האם הנורה הכתומה אכן כבית?
האם המפתח בעברו עבר זעזוע חזק כגון נפילה ממקום גבוה?

Stefan Shpunk 29-04-09 13:39

צטט:

במקור פורסם על ידי אלעד ס (הודעה 45877)
בלוח המחוונים יש נורה כתומה עם סמל של מפתח שנדלקת ברגע שאתה מפעיל את הסויץ', אשר אמורה להיכבות תוך שתיים-שלוש שניות.
כשהמנורה כבית, זהו למעשה סימן לכך שהאימובילייזר זיהה את השבב שעל המפתח וכי ניתן להניע.
במידה ולא התקיים זיהוי של השבב, אתה אומנם תוכל לסובב את המפתח, אך האימובילייזר לא ינוטרל, וכך יוצא שאינך יכול להניע את הרכב.
לפי תיאור בעייתך, נראה שיש בעיה בשבב של אותו מפתח ספציפי.
האם הנורה הכתומה אכן כבית?
האם המפתח בעברו עבר זעזוע חזק כגון נפילה ממקום גבוה?

לגבי הנורה הכתומה אני אבדוק ואעדכן...
לגבי הנפילה, אין לי שמץ של מושג שכן קניתי את האוטו רק לפני חודש בערך (לי הוא לא נפל).

עדכון: שהכנסתי את מפתח הקפיץ, אכן המנורה לא כבתה...

אלעד ס 28-05-09 20:47

קצת באיחור, אבל טוב מאוחר מלעולם לא:
אכן, החשד שלי התברר כאמיתי. האימובילייזר שלך לא מזהה את המפתח, ולכן מתרחשות הבעיות שציינת.
אינני יודע האם ניתן להחליף למפתח רק את השבב, או שמא עליך לרכוש מפתח חדש לגמרי.
בינתיים, עד שתסדיר את העניין, יש דרך להניע את הרכב גם כשהשבב תקול:
עם הרכב היית אמור לקבל כרטיס שנראה כמו כרטיס אשראי. על הכרטיס הזה חרוטות ספרות, שהן למעשה אותו הקוד שצרוב בשבב.
אינני זוכר את ההליך המדויק (שאותו תוכל למצוא בספר הרכב שברשותך), אבל ממה שאני כן זוכר, כשאתה מפעיל סוויץ', אתה צריך לתת לחיצה ארוכה על דוושת הבנזין עד שמנורת האימובילייזר (ההיא שלא כבתה) מתחילה להבהב. עליך לספור את ההבהובים שלה, וברגע שהיא הבהבה כמספר הפעמים של הספרה הראשונה, עליך ללחוץ ארוכות על דוושת הבנזין. המנורה תכבה לרגע, ואז תתחיל להבהב שוב. ספור שוב, וכשהיא תהבהב כמספר הפעמים של הספרה השניה, לחץ שוב על דוושת הבנזין.
לאחר שסיימת בדרך זאת להזין את כל ספרות הקוד, הרכב מוכן להנעה.

ואתן דוגמה:
נניח שהקוד שלך הוא 3259. מה שאתה עושה זה ככה:
  1. הפעל סויץ'.
  2. לחץ ארוכות על דוושת הבנזין והמתן להתחלת ההבהובים של נורת האימובילייזר.
  3. ספור שלושה הבהובים.
  4. לחץ על דוושת הבנזין והמתן עד שהמנורה תכבה.
  5. ספור שני הבהובים של המנורה.
  6. ר' סעיף 4.
  7. ספור חמישה הבהובים של המנורה.
  8. ר' סעיף 4.
  9. ספור תשעה הבהובים של המנורה
  10. ר' סעיף 4.
  11. הנע וסע לשלום (המנעולן, שיכין לך מפתח חדש. די מעצבן להניע ככה כל פעם).

Stefan Shpunk 21-06-09 14:47

תודה על ההסבר, אבל הבעלים הקודמים לא השאיר לי את הקוד הזה...איך אני יכול לדעת אותו בכל מקרה?

כרגע אני משתמש במפתח הרזרבי שעובד סבבה. ששאלתי במוסך כמה יעלה לעשות מפתח רזרבי הוא אמר לי מחיר מסויים אבל זה יבטל את הפעולה של השלט...לא הסכמתי. ששאלתי כמה עולה לעשות מפתח עם שלט חדש הוא אמר לי מעל 1000 שקל.

יש מקום שאני יכול לשכפל את המפתח הרגיל בלי לפגוע בעבודת השלט במחיר סביר?


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©