![]() |
שיפוץ עצמאי מנוע פונטו S55 מנוע 1108
שלום חברה
יש לנו פיאט פונטו S55 שנת 96 מנוע 1108 שעומדת מושבטת כבר כמה זמן תופעות הרכב: חוסר סחיבה רציני שמן במערכת הקירור וקצת בק פייר עוד בזמנו ביררנו במוסך כמה עולה אוברול מנוע ונאמר לנו שזה בסביבות 4500 שח בעיקבות זאות הוחלט לא לטפל באוטו בגלל שהוא שנת 96 הושכרה לשעבר כלומר הערך של הרכב אולי 6000 שח הוא עדיין עומד באותו המצב אז אני החלטתי לעשות זאות לבד בזמני הפנוי כי גם כך אין לה ולפסיד לאל קצת ללמוד זא בנתיים פרקתי את הראש והתחלתי לשפץ יחידת השסתומים הראש אכן היו שסתומים שלא היו ניסגרים כמו שצריך אבל על זה אני יכול להתגבר השאלה היא לגבי הרינגים מיקמתי את הבוכנות במצב אמצע ושמתי קצת סולר בבוכנות ב3 מהבוחנות הסולר כילכל לתוך האגן תוך כמה דקות ובוכנה אחת לא (הציולדרים ניראים במצב טוב אים סדקים ואין נזק הנירא לעין) רציתי לבקש עצה לגבי התאמת רינגים למנוע אים תרצו אוכל לעלות קצת תמונות |
מה המצב של הצילינדרים עצמם?
יש מדרגות? שריטות? |
אתה לא יכול להתאים רינגים לפי בוחנות ספציפיות , לדעתי לא מוכרים בבודדים .
מחליפים , אם צריך כל הסט . והאמתי שרק לפי העין לא ניתן לבחון מצב האמיתי של הצילינדר/בוכנה צריך כלי מדידה , אלא אם המצב ממש גרוע , עד כדי כך שזה בולט לעין ( מדרגות , סדקים וכיו ) באופן כללי מוכרים רינגים במידה נומינאלית ומוגדלים, בקפיצות קטנות בהתאם לרמת החריטה של הצילינדרים . יכול להיות שלא צריך אצלך שום חריטה , רק להחליף רינגים לחדשים, (הנומינאליים) וזהו . אתה צריך כמובן מכווץ רינגים בשביל זה, אפשר לאלתר משהו לבד אבל לא שווה . הסיכון לשבור רינג לא שווה את זה . את הראש במקומך הייתי לוקח למילוי/יישור/השחזה/החלפת מחז"שים של השסתומים/כיוון שסתומים . אצל בעל מקצוע . כל הסיפור בסביבות 300-400 ש"ח . אחר כך קנה סט שלייף חדש ותרכיב הכול חזרה :) נ.ב קח בחשבון שסולר יותר נוזלי משמן , יכול להיות שזה בסדר שהוא ירד לאגן אחרי כמה דקות . |
המצב של הצלינדרים ניראה טוב
המצב של המנוע לפני ההשבטה היא מצב סביר היא נוסע אבל לא סוחב כלל אז לא ניגרם נזק חמור מדי את הראש אכך לקחתי לבעל מקצוע מילוי השחזה כיוון וכו אכן 400 שח עלות אים איזה כלי אני יכול לימדוד את הצלינדרים כדי לדעת שהם לא עברו חריטה אולי הם עברו חריטה אז את הרינגים צריך להתאים למידה אולי משהו מכיר מידה של הצלינדרים המידה המקורית ועוד שאלה אים הראש עבר השחזה האים מומנט הסגירה של הראש נישאר כמו במקור |
2 צירוף קובץ(ים)
לגבי הכלי, אני לא זוכר מה שמו המדוייק בעברית , אבל קבל את תמונתו ( כמו שמרבים לכתוב ביד 2 , התמונות מדברות :) )
לגבי המידות , תבדוק באיזה מדריך של הרכב , ובכלל עבודות כאלו עדיף לעשות בליווי הספר . לגבי מומנט של סגירת הברגים - אין מה לחשוש,תסגור עם מומנט שהיצרן קבע , הרי בהשחזה יורדים מיקרונים , אפילו לא מילימטרים ,כך שההשפעה שולית בהחלט . אבל מה שכן חשוב זה סדר סגירת הברגים !!! לא נראה לי שלאוטו שנת 96 כבר עשו אוברול עם חריטה , מקסימום שיפוץ ראש , אם בכלל . כמה הרכב עשה כבר ? |
הרכב עשה 300K ואכן השגתי ספרות מקצועית של היינס
ושוב השאלה האים יש חברות שונות של רינגים ואים כן איזה רינגים יותר טובים |
עשה אוברול קומפלט
מנסיון שהיה לי בפונטו עדיף לבדוק את הצילינדרים נקה אותם בהשחזה עדינה ובדוק אם אין חריגה
במידה. באותה הזדמנות בדוק גם את הקרנק במידה אם אין שפשופים על המיסבים אם צריך שווה חריטה. החלף את מיסבי הקרנקשפט לא יקר כ-150 ש"ח תחליפי בדוק על הדרך את משאבת לחץ השמן . החלף או בדוק את כוסות הנס קפה עליות קלות . למה אני אומר את זה כי מנוע שעשה 300K התחממויות שהיו ואי סחיבה מראה על כשלים במנוע לכל אורכו . בדוק אם אין סדקים בצילינדרים לפעמים קשה לראות את זה נסה עם הציפורן חוץ מזה שווה לשאול אם אפשר לעשות בדיקה לבלוק בלחץ שלא יהיו הפתעות. כל העליות לא תגיע ל-1000 ש"ח כמובן תחליפי אל תלך על האורגינל גם יקר ולא לוקחים אותם . |
אז כך אחרי שעות מול הספר של הינס ושעות מתחת לאוטו
הכול גמור האוטו נוסע טוב מאוד והכול סבבה הראש שופץ אצל אצל בעל מקצוע רינגים חדשים מותאמים משאבת מים +צנרת לגרים אטמים והרבה שיפשופים וכו.......... ואכשיו השאלה לאחר 500KM צריך לחזק את הראש איך בידיוק אמור החיזוק להתבצע האים פותחים את הברגים ושוב סוגרים 30KN ו 90 מעלות ושוב 90 מעלות או שיש מומנט הידוק אחיד |
נשמע טוב, רק חבל שלא העלית תמונות.
תהנה מהרכב ובהצלחה. |
בעניין: ראש מנוע פונטו 1100 עזרת הציבור
בעניין: ראש מנוע פונטו 1100 עזרת הציבור
חברים יקרים שאלה חשובה. בהמשך לבקשתי פרקתי את הראש לבד אך כן אטם ראש מנוע נפרץ מכיוון שאין לי זמן שלחתי את אבא שלי עם הראש להשחזה ואני צריך גם מילוי. *** הבעיה שהבחור מהמקום שמטפלים בראשי מנוע טוען שהוא מכיר את המנועים הללו לא כדי להתעסק אם מילוי כי הראש יכול להיסדק במהלך הריתוך ועדיף להחליף ראש, חדש/ מחודש אין לי מושג מאיפה,בכל אופן לא קונה את זה תקנו אם אני טועה. הוא אומר שראש חדש כזה עולה 1000 שקל לא כולל מע"מ ובלי סט אטמים(200 שקל) 1)שאלה ראשונה האם הוא מחרטט ואין להם כוח להתעסק אם ניקוי הראש והמילוי והם רק רוצים למכור חדש? 2) האם המחיר שהם מבקשים רק על הראש החדש הוא סביר, למרות שמה זה לא ניראה לי. 3)אני נתתי את האישור לבצע את הניקוי והמילוי וכו' והוא אומר שיתחיל, ואם הראש יסדק לו במהלך הריתוך הוא יפסיק ויודיע לי. האם המחיר 700 שקל כלל סט האטמים הוא מחיר סביר במידה והכל יעבוד http://www.carsforum.co.il/vb/images...ser_online.gif http://www.carsforum.co.il/vb/images...e_1/report.gif http://www.carsforum.co.il/vb/images/misc/progress.gif |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©