![]() |
טיפול מקיף ל HGT
היום ביצעתי טיפול מקיף ל HGT שלי הגעתי כבר ל 220K שכלל החלפת טיימינג+מותחנים, ומשאבת מים והחלפת כל צינורות המים ברכב החלפת וריאטור, גומיות שסתומים החלפת שמן מנוע ל AGIP 10W60 סינטטי מלא לפי המלצה של מהנדס בחברת פיאט שאני מתכתב איתו.
מסקנות: רצועת הטיימינג נסעתי איתה כבר 60K יצאה חדשה לגמרי בגלל שהיא עבדה עם מותחן משיניים מברזל ולא מפלסטיק כמו שהיה פעם. המותחנים היו במצב תקין לגמרי יש 2 החלפתי אותם על כל מקרה. החלפתי את כל צינורות המים ברכב על כל מקרה בכל זאת 9 שנים כבר 220K לא כדאי לקחת סיכון. ווריאטור כמובן אני בכל החלפת טימיינג מחליף גם אותו. מה שמדהים זה היה משאבת המים אני מהיום הראשון נוסע על פראפלו אפ המשאבה יצאה חדשה לגמרי זה פשוט היה מדהים ראיתי משאבות מים בחיים שלי אבל היא הייתה זהה לגמרי לחדשה ויכולתי להתבלבל בקלות בין שניהם כן עד כדי כך ולא לשכוח זאת משאבת המים המקורית ברכב אף פעם לא הוחלפה וזה רק מוכיח את חשיבות הפראפלו ברכב. יש לציין שרוב החלקים לא היו בארץ ועם קצת קשרים הם הגיעו תוך שבוע בדואר אויר לארץ. החלפתי גם את גומיות השסתומים כי הרכב אכל ממש טיפה שמן אבל אני רגיל שהוא לא אוכל בכלל שמן אז החלפתי גם אותם. דרך אגב הזמנתי כלי מיוחד מחברת פיאט להחלפת הגומיות שסתומים. את כל הטיפול ביצעתי אצלנו במוסך שמתי על הרכב 2 מכונאים מקצועיים התחילו ב 7:30 בבוקר וב 16:30 הרכב כבר היה מוכן. הרכב נוסע מעולה והרבה יותר שקט אני מאוד מרוצה. כמה שילמתי טוב לא הרבה על החלקים אני מקבל 30 אחוז הנחה של המוסך. ועבודה אני לא משלם בכלל כך שזה בכלל לא היה נורא. |
אורן כבר שמעתי על הרכב שלך מעוד בחור בדרום שגרגיר חול לא ימצא על הרכב, אחרי הפוסט הזה אני גם מאמין לו. כל הכבוד על ההשקעה.
שאלה לי אליך, מהם המותחנים עם השיניים מברזל? ואיך הם בדיוק שומרים על הרצועה לעומת הפלסטיק? וכמובן האם יש גם לפונטו ספייס? אני צריך לעשות השנה טיימינג, והבנתי שאם נקרעת הרצועה בדגם 16v הולך גם הראש מנוע, אז אולי כדאי אם זאת בעלות סבירה לשדרג גם את המותחנים על הדרך תודה רבה ערן |
היי ערן בתשובה לשאלתך לגבי המותחן פעם היה ב HGT מותחן עם שיניים מפלסטיק שבמשך הזמן עם השחיקה של רצועת התיזמון השיניים של המותחן היו הופכות לשיניים כמו סכין וזה היה שוחק מהר מאוד את רצועת התיזמון לאחר מכן פיאט החליפה את אותו מותחן למתכת ומאז אין את הבעיה הזאת הידועה שטימיינג ב HGT לא מחזיק הרבה לפי דעתי נכון להיום הוא יכול להחזיק בלי בעיה גם 100K אבל אני לא רוצה לבחון את זה כי זה קצת סיכון.
לגבי הרכב שלך המותחן שלך תמיד היה ממתכת אז אין את הבעיה הזאת. בכל מקרה ותמיד זה חשוב להחליף את המותחנים בכל החלפת רצועת תיזמון כי לפעמים קורה שהרצועה חדשה והמותחן כשל ופשוט נגרם נזק לראש המנוע. בדגם שלך גם משאבת המים לא מחזיקה הרבה לכן רצוי גם להחליף אותה בתדירות יותר גבוהה וזה נכון גם לגבי הטרמוסטט. מקווה שעזרתי. |
10W60 אתה אומר? מעניין.
דווקא נשמע לי הגיוני יותר ה 5W40 בגלל עניין הטמפ' הנמוכות. מה המסקנה מאחורי השינוי? |
צטט:
|
אני מצטער מראש אם כבר הועלתה שאלה זאת אבל יש מצב שעודכנו המחירים מאז שהיא נשאלה בפעם האחרונה
מה העלות של וריאטור חדש ומה העלות של משאבת מים (והאם משאבת המים היא אותה המשאבה בפונטו הרגילה) תודה |
עלות ווריאטור משתנה מאוד ממוסך למוסך משום מה, אני לפני שנה קיבלתי הצעה לווריאטור באותו מוסך של אורן של 3000 ש"ח ללא מע"מ וללא עבודה!
אורן, כל הכבוד על הטיפול, הרכב שלך הכי שמור בארץ ללא ספק! |
ממתי החליטו לעבור לגלגלי ברזל בטיימינג במקום מפלסטיק?
ואיך אני יודע איזה יש אצלי ברכב? |
פיליפ קודם כל תודה רבה אני מחכה כבר לראות איזה רכב אתה קונה עכשו.
עלות של וריאטור חדש היא 2790 שקל לפני מע"מ. עלות של משאבת מים היא 433.14 לפני מע"מ אין בארץ צריך להזמין במיוחד. משאבת המים היא יחודית לדגם הזה ולא משותפת לדגמים אחרים של פיאט. החליטו לעבור למותחני מתכת ממש ממזמן כבר לפני 3 שנים לפי דעתי.אפשר לדעת רק לפי פירוק של המכסה השחור של הטימיינג מלמעלה ועל ידי הארה עם פנס אפשר לראות אם המותחן הוא מפלסטיק או ממתכת המותחן מפלסטיק הוא בצבע צהבהב כזה והמותחן ממתכת הוא בצבע כסף. |
אורן שוב תודה על המידע והידע אתה בהחלט נכס לפורום בכלל ולבעלי ה HGT בפרט
|
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©