מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פורום הגראז' (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   טיפול 10000 האמת! (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=589)

18-05-06 20:50

טיפול 10000 האמת!
 
אני רוצה להגיד משהו שאולי ירגיז קצת כמה אנשים
אני עושה את הטיפול של הרכב שלי במדרכה ולא מדובר במוסך מדרכה אלא במדרכה שליד ביתי מכיבן שלחליף פילטר שמן ,דלק ואוויר, מסנן דלק ,מסנן שמן ופלגים לא צריך תואר בשביל זה וחבל שאנשים מבזבזבים את כספם על טיפולים פשוטים במוסכים ומי שרוצה הסבר מדויק כיצד עושים זואת שיבקש :twisted:

19-05-06 14:13

אם אפשר בבקשה טיפול 10K מצולם ברכב שיש לך , אני חושב שזה מאד יעזור לחברי הפורום מכיוון שאף אחד עוד לא העלה פרוייקט מסודר ורציני.

עידן.

19-05-06 14:51

ברשותי פיאט פונטו HSD 75 "פרויקט מצולם" של ביצוע טיפול שכזה הוא לא אפשרי כרגע מכיבן שיש לי עוד כמה אלפי קילומטרים לעבור עד לטיפול הבא אבל אים יש מישהו שמוכן לבצע פרויקט שכזה מצולם אז בבקשה. בכול מיקרה מי שרוצה הסבר מפורט בכתב אני מוכן לרשום לו פרוט ארוך וממצא. :)

19-05-06 15:12

אתה מוזמן לרשום פרוט על אופן העבודה שבו אתה עושה טיפול 10K .

עידן.

19-05-06 15:58

טיפול לפיאט פונטו:
אז ככה קודם כל יש לרכוש את החלקים: פילטר דלק,פילטר שמן,פילטר אוויר,שמן מנוע,4 פלגים המחיר הממוצא של כל החלקים הוא 150 ש"ח.
יש לקנות או להשיג,מחבר מהמשפחה מפתח "אלן" 12 מילימטר,סט לפתיחת פלגים,מברג גדול [קנר] פטיש ודלי לקיבול שמן. [ מחיר של מפתח"אלן+סט לפתיחת פלגים+מברג+פטיש מקסימום 70 ש"ח וזה ישמש אותם לתמיד.
אז מתחילים: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קודם כל יש להעמיד את הרכב על המדרכה כך ששני גלגלים קידמי ואחורי על המדרכה לגישה קלה ונוחה.
1. פתח את פקק ריקון שמן המנוע בעזרת מפתח "אלן" 12 מילימטר הממוקם בתחתית המנוע שים לב הפתיחה היא כנגד כיוון השעון ורוקן את השמן לכלי קיבול.
2. אתר את מסנן השמן בחזית המנוע נעץ את המברג במרכזו בעזרת פטיש כך שיצא מצידו השני וסובב את המברג כנגד כיוון השעון עד להוצאת המסנן ממקומו [ ניתן להשתמש גם במפתח ספציפי לפילטר שמן אך לא ממולץ ] הברג את הפילטר החדש בעזרת כוח היד בלבד.
3. סגור את פפק ריקון השמן ומלא שמן במנוע מפתח מילוי השמן.
4. אתר את בית מסנן האוויר ופתח אותו, הפתיחה פשוטה והחלף מסנן אוויר.
5. הוצא את קבל ההצתה מאחד הפלגים הוצא את הפלג הישן בעזרת מפתח הפלגים החלף בחדש וחבר את הקבל, חזור על הפעולה 4 פעמים כנגד 4 פלגים.
6. אתר את פילטר הדלק הממוקם מתחת למיכל הדלק הוצא אותו מחיבורו בעזרת מברג וחבר חדש שים לב שעל הפילטר ישנו חץ הוא צריך להיות מופנה לכיוון המנוע [ כייון זרימת הדלק ]
לפעמים הפילטר מחוובר לצנרת הדלק בעזרת קליפסים ולא מחבק ברזל במקרה הזה השתמש בפליאר לניתוק הצנרת.
זהו סימנו אז בהצלחה לכולם :)

19-05-06 21:17

צטט:

במקור פורסם על ידי עידן
טיפול לפיאט פונטו:
אז ככה קודם כל יש לרכוש את החלקים: פילטר דלק,פילטר שמן,פילטר אוויר,שמן מנוע,4 פלגים המחיר הממוצא של כל החלקים הוא 150 ש"ח.
יש לקנות או להשיג,מחבר מהמשפחה מפתח "אלן" 12 מילימטר,סט לפתיחת פלגים,מברג גדול [קנר] פטיש ודלי לקיבול שמן. [ מחיר של מפתח"אלן+סט לפתיחת פלגים+מברג+פטיש מקסימום 70 ש"ח וזה ישמש אותם לתמיד.
אז מתחילים: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קודם כל יש להעמיד את הרכב על המדרכה כך ששני גלגלים קידמי ואחורי על המדרכה לגישה קלה ונוחה.
1. פתח את פקק ריקון שמן המנוע בעזרת מפתח "אלן" 12 מילימטר הממוקם בתחתית המנוע שים לב הפתיחה היא כנגד כיוון השעון ורוקן את השמן לכלי קיבול.
2. אתר את מסנן השמן בחזית המנוע נעץ את המברג במרכזו בעזרת פטיש כך שיצא מצידו השני וסובב את המברג כנגד כיוון השעון עד להוצאת המסנן ממקומו [ ניתן להשתמש גם במפתח ספציפי לפילטר שמן אך לא ממולץ ] הברג את הפילטר החדש בעזרת כוח היד בלבד.
3. סגור את פפק ריקון השמן ומלא שמן במנוע מפתח מילוי השמן.
4. אתר את בית מסנן האוויר ופתח אותו, הפתיחה פשוטה והחלף מסנן אוויר.
5. הוצא את קבל ההצתה מאחד הפלגים הוצא את הפלג הישן בעזרת מפתח הפלגים החלף בחדש וחבר את הקבל, חזור על הפעולה 4 פעמים כנגד 4 פלגים.
6. אתר את פילטר הדלק הממוקם מתחת למיכל הדלק הוצא אותו מחיבורו בעזרת מברג וחבר חדש שים לב שעל הפילטר ישנו חץ הוא צריך להיות מופנה לכיוון המנוע [ כייון זרימת הדלק ]
לפעמים הפילטר מחוובר לצנרת הדלק בעזרת קליפסים ולא מחבק ברזל במקרה הזה השתמש בפליאר לניתוק הצנרת.
זהו סימנו אז בהצלחה לכולם :)


שלום.
כול הכבוד אני מצטט "לא מומלץ לפתוח את מסנן השמן אם כלי יעודי" אתה ממש גאון תותח אתה!!!
אגב מענין מה תעשה כאשר תישבור את משאבת הדלק במיכל ביזמן החלפת מסנן דלק " ואתה תישבור מבטיח לך רק שאלה של זמן"
אגב סתם למען ההשכלה טיפול 10 לא מיתבטה בהחלפת מיספר חלפים כגון שמן פלגים או מסננים.
טיפול 10 הוא טיפול מונע שנועד למנוע תקלות עתדיות .
לדוגמה: איבוד בלמים עקב רשלנות, חיסכון ,וקמצנות, ולא ניבדקו בטיפול.
בדיקת מערכות של הקרור {צינורות מים יבשים קרועים בלואים} נזילות מים
נזילות שמן , רצועות מנוע וכו'.
יש להבין שטיפול 10 הוא טיפול מונע על מנת לחסוך בהוצעות עתדיות של נזקים שניתן היה למנוע
אז אני לא יודע אם חסכתה או בסופו של דבר תשלם ביוקר.


בברכה בני ל








ף

20-05-06 10:32

לבני ממש תודה על התגובה הרי אני בטוח שאתה מוסכניק כועס הרי ברגע זה הפסדתה עוד כמה לקוחות.
טיפול 10 הוא טיפול מונע שנועד למנוע תקלות עתדיות אין ספק בכך אבל אין לאשלות את הקוראים כאילו במוסך נבדק מערכת הקירור נזילות וכ"ו הרי שזה לא קורה בפועל מתוך ניסיון!
ואני לא גאון ולא תותח אלא רק הנדסאי מכונות\רכב. 8)

20-05-06 10:55

טיפול עצמי ברכב
 
בני אינו כועס והוא צודק בדבריו מתוך הנסיון המקצועי והידע הרב שיש לו.
בפיאט פונטו, בזמן החלפת מסנן הדלק יש להזהר שלא למשוך את צנור הדלק המגיע ממש' הדלק כי זה עלול לשבור את פית הפלסטיק בראש המשאבה (יקר).
בטיפול מקצועי וטוב (שכך צריך מוסך רציני לבצע) נבדקים בהסתכלות, מישוש ומגע רצועות וחגורות, צנרת מיים ודלק וואקום, מהדקי הצנורות, חוסר נוזל בלמים ונוזל קרור.
נבדקים גובה דוושת בלם ודוושת מצמד (נהג רגיל אינו מרגיש את השינוי שחל לאט ביחוד בדוושת מצמד). בדיקה חשובה הנה של מכללי הבטיחות ובראשונה מצב דיסקיות בלם קד' בהסתכלות ולעיתים פרוק גלגלים אח' לבדיקת בלמים אחוריים וזאת כדי להמנע מנסיעה עד שחיקתם הסופית של חלקי הבלימה. כשהרכב באויר מסובבים כל גלגל וגלגל כדי לשמוע אם אין מיסב גלגל רועש או חופשי (מסוכן) ובודקים מצב משולשים וחלקי מתלה ובולמי זעזועים.
עצותיו של עידן הנן טובות רק לביצוע טיפול חלקי ע"י חובבן ואינן מהוות כלל טיפול מונע מלא ונכון שרצוי להשלימו במוסך טוב, כלומר, מכסימום הנהג החובב יבצע מה שעידן כתב ואח"כ במוסך יבקש ושישלים את יתר הדברים וביחוד הבטיחותיים.
בברכה - רפי לין :)

20-05-06 16:06

צטט:

במקור פורסם על ידי עידן
לבני ממש תודה על התגובה הרי אני בטוח שאתה מוסכניק כועס הרי ברגע זה הפסדתה עוד כמה לקוחות.
טיפול 10 הוא טיפול מונע שנועד למנוע תקלות עתדיות אין ספק בכך אבל אין לאשלות את הקוראים כאילו במוסך נבדק מערכת הקירור נזילות וכ"ו הרי שזה לא קורה בפועל מתוך ניסיון!
ואני לא גאון ולא תותח אלא רק הנדסאי מכונות\רכב. 8)

עידן שלום רב!
תרשה לי להבהיר ולתקן חלק מדבריך!
ראשית מניסיון בני לא מפסיד לקוחות חאפרים שטיפלו לבד ברכבם, אחרי שעשו נזק בלתי הפיך ברכבם בגלל קמצנות, גאווה עצמית. שהנה גם אני יכול... וכדומה, חוזרים ומגיעים לבני בגרר, ומשלמים פי 10 על הנזק שגרמו לרכבם בתום לב, הגישה שלך שתארת בהחלפת מסנן שמן, בהחדרת מברג למסנן השמן, ולהשאיר את השימוש במפתח יעודי בגדר המלצה, מעידה על הבורות והחאפריות שלך, ועל כך יעיד ההסבר שלך, על פתיחת בורג האלן , לריקון השמן , נגד כוון השעון במקום אם כוון השעון, ופירוק מסנן דלק בשיטה שרק תגמור לשבירת המחברים הרגישים, מעידים על מידת החאפריות שלך, ועל כך שאתה לא המצאת את הגלגל, תמיד היו ויהיו חאפרים, וחסכנים כמוך, שניסו לטפל בריכבם לבד, את התוצאות אני מגלה כל יום אצלי בעסקי!
ברוך הבא לעידן החאפריות, תואר הנדסאי אולי יהיה לך, אך בוודאי לא לקוחות שיזדקקו לך, משום שכולם יטפלו ברכבם לבד! עלה והצלח
צביקה

20-05-06 17:25

טיפול עצמי
 
רציתי רק להוסיף שלמעשה טיפול עצמוני שביצעת גורם אצלי במוסך להגדלת נפח העבודה.
מה שעשית זאת שיטת "מצליח".
רק השבוע טיפלתי בשני רכבים שהובאו בגרר .פיאט "פונטו "שניסו להחליף מצתים, ובהרכבה קילקלו בהרכבה את ההברגה של פלג מס'-2-.

מיקרה שני שבר החכם את הניפל של ראש משאבת הדלק (רגישות גבוהה לשבר בפונטו)
אגב סגירת מסנן השמן -יכולה להספיק סגירה ידנית אלא שלו לכל אחד יש מספיק עוצמה
ביד לבצע זאת.ואת בורג ריקון השמן יש לסגור ברגש .יש סיכוי שבפעם הבאה לו תוכל ליפתוח את הפקק.
נתי קובלנץ


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:28.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©