![]() |
בעיית ווסת מים?, יוניט חום מנוע?
טמפרה 96, 1600, הזרקה.
הוחלף ווסת מים עקב חוסר התחממות של הרכב (בכביש מהיר לא עבר 60 מעלות, בפקקים מאוור עובד מ 75 מעלות לערך, לא היתה בעיית התחממות, לא עבר 90 מעלות אף פעם) מסתבר שהווסת נשאר פתוח עקב סיליקון שנתקע בשסתום. הוחלף לווסת חליפי ככל הנראה, מצויין עליו טמפרטורה של 88 מעלות תוצרת גרמניה, עלה 180 ש"ח. עכשיו הרכב מתחמם מהר אך הבעיה היא שהרכב מגיע עכשיו 1-2 קווים מעל 90 מעלות (עד 100 מעלות, נראה לי גבוה מדי) לפני שהמאוורר מתחיל לעבוד ואז יורד ל 85 לערך וחוזר חלילה. אותו הדבר בפקקים או בכביש מהיר. האם ווסת המים הנו הבעיה? נראה כי הוא שומר על חום מנוע גבוה מדי. במוסך אמרו לי שכל הווסתים נפתחים בטמפרטורה קבועה. האם יש ווסתים שנפתחים מוקדם יותר? יש טעם להחליף לווסת אחר או מקורי? שאלה נוספת - הוחלף גם יוניט חום שיושב על הווסת (נשבר בהחלפה, מחובר למחשב הרכב, אינו קשור לחום מנוע בלוח השעונים) אך הקונקטור של החשמל שלו אינו מתאים, אמרו לי שאין למצוא בדיוק אותו הדבר וחיברו את החוטים (2 במספר) עם קליפסים מתכתיים רגילים. הרכב עכשיו נוסע בסדר (לפני החלפת היוניט חום הרכב היה מצלצל ולא סוחב, ככל הנראה אחראי על תערובת דלק). האם ניתן זה נכון שגם יוניט חום דומה עובד רגיל או שצריך יוניט מקורי שיתאים לעבודה עם המחשב? |
גם אצלי בטמפרה זה כך.
וטרמוסטט שניפתח ב88 מעלות ,(של טמפרה )אז הכול עובד בסדר.גם אצלי זה עולה עד טיפלה מעל הקו הראשון מעל ה90 מעלות.לגבי היונית אצלי זה אוטו פשוט בלי מחשב ובלי שטויות .
|
אצלי מגיע עד לקו השני מעל 90
קצת מדאיג שרכב מגרד את ה 100 מעלות ועוד בחורף.
האם לא עדיף שלא יעבור את ה 90 מעלות? האם מישהו יודע אם יש ווסת מים שנפתח מוקדם יותר מ 88 מעלות? |
איטלקיה חמה.
יש מכוניות שהטרמוסטט ניפתח ליפני ,ואפילו בדגמים מסוימים של טמפרה דיזל. אבל האיטלקיה שלנו חמה חמה .(לפי הספר מתחיל להיפתח ב85-89 ופתוח מקסימום ב96-100.קיץ חורף אין הבדל.ואל תישכח שמערכת קרור בלחץ טמפרטורת הרתיחה עולה.
|
תודה על המענה הענייני והמהיר.
לילה טוב.
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©