מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   טמפרה - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   אוטו ניכבה מה הבעיה? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5547)

אבי טמפרה 27-01-09 21:12

אוטו ניכבה מה הבעיה?
 
שלום,

קרה לי כבר כמה פעמים שבזמן נסיעה האוטו ניכבה לי פיתאום!
שמתי לב שזה קורה לי בדרך כלל שאני מעביר הילוך מ-2 ל-3 או להפך, לא קרה בשאר ההילוכים.

מישהו ניתקל בבעיה כזו או שמע על דבר כזה ויודע ממה זה קורה?
:confused:

ארילו 28-01-09 10:57

איזה טמפרה יש לך?

saar 28-01-09 11:43

יותר פרטים ידידי
 
יותר פרטים נדרשים לנו על מנת לתת לך כלים לאיבחון התקלה.
לאחר שהוא נכבה האם הוא מניע חזרה ללא בעיה?
אם תחליף הילוך תוך כדי החזקת גז קבוע, האם הרכב יכבה?
האם בדקת בוודאות שהדבר קורה רק בין ההילוכים הללו? האם בהילוך סרק הוא לא כובה?
האם הבעיה קבועה? או שהיא רק שהרכב חם/קר/תחילת נסיעה/נסיעה ממושכת?
האם בוצעו שינויים כלשהם לאחרונה ברכב כמו טיפול/הרכבה של משהו כמו דיבורית/קודן/אזעקה?
האם זו הבעיה היחידה ברכב או שיש בעיה קודמת לה שהחלה ולא התייחסתה אליה?
במצב סרק האם הטורים תקינים וקבועים?
במהלך נסיעה האם הרכב מתנהג באופן רגיל? סחיבה/האצה?
האם תדלקת לאחרונה בתחנת דלק שלא תדלקת בה בעברך?
האם לפני שתדלקת בפעם האחרונה, חיכית עד שהמחוג הדלק כבר יהיה על המינימום?

אלו בנתיים השאלות שאני חושב עליהם,
אם תענה על שאלות אלו, נוכל להיות ממקודים יותר ולהעניק לך כלים לפי עניות דעתנו מה יכולה להיות הדיאגנוזה הנכונה.

אבי טמפרה 28-01-09 16:17

מדובר על טמפרה 96 SLX
הכל בסדר ברכב... זה לא משהו שקורה כל הזמן, זה קורה משהו כמו פעם בשבוע שבועיים.
התקינו לי דיבורית ! יכול להיות שזה גורם לבעיה הזו?

saar 28-01-09 17:40

התעקשת לא לענות על שאלות המיקוד, אז אני אתעקש לתת לך דיאגנוזה לפי מה שכתבת, אל תאשים אותי אם היא לא נכונה ומדויקת.

אם אתה יכול לקשור את העיניין (משמע אם העיניין החל) לאחר הרכבת הדיבורית, כבר ראיתי בעבר שלאחר הרכבת דיבורית הרכיבו את הרמקול (היושב בדרך כלל בחלק התחתון ליד רגלי הנוסע שלצד הנהג) ליד מחשב הרכב, כתוצאה כנראה מכוח מגנטי כזה או אחר המוח של הרכב משתבש קצת. זה משהו שנתקלתי בו, ובסוף לאחר פירוק הרכב לגורמים, העפתי את הרמקול והמוח של הדיבורית שהייתה לצד המחשב של הרכב, והפלא ופלא העיניין הסתדר. הייתי גם בודק אולי גנבו זרם מאחד החוטים המחוברים למחשב לטובת הדיבורית.

זוהי עצתי בהתאם למה שאתה כתבת, אם היית עונה על השאלות, לא מן הנמנע שהדיאגנוזה הייתה יכולה להיות אחרת, או מדויקת יותר.

אני משאיר את הבמה לשאר

אבי טמפרה 29-01-09 11:43

סהר, תודה לך!
אני יענה על השאלות שרשמת לי פשוט לא היה לי כל כך זמן אתמול.

*לאחר שהאוטו ניכבה הוא מניע כרגיל בלי בעיה.
*לא ניסיתי להחזיק גז ולבדוק, כי זה לא קורה בתדירות גבוה אז אני לא יכול לעשות את זה.
*זה קרה לי רק בין ההילוכים האלה בוודאות, ובהילוך סרק הוא לא כבה.
*זו בעיה שהגיע בכל אחד מהמצבים, גם אחרי נסיע ארוכה גם בתחילת נסיע.
*בוצע התקנת דיבורית בלוטו' בצד הנוסע, ובוצע התקנת מערכת + קומפוננט מקדימה וה-CROSSOVER הושם בצמוד ליחידת המוח של הדיבורית. (אני לא זוכר עם זה קרה או לא קרה לפני הרכבת המערכת)
*יש איזה בעיה שאני לא יודע מהי שהמנורת מזרקים פועלת קבוע. אבל לא יודע עם זה קשור!
*במצב סרק הטורים קבועים על 900-1000.
*בזמן נסיע הרכב נוסע רגיל ומתפקד בלי בעיה.
*מאז שיש לי את האוטו אני מתדלק באותה תחנת דלק (מ-6.11.08 )
*קרה לי כמה פעמים שהמחוג היה חצי קו למינימום ובסיבובים יורד תחתיו.

אני מקווה שהתשובות יעזרו לך לעזור לי!

תודה מראש :)

רפי לין 29-01-09 13:39

התקלה
 
אם נורת הזרקה דולקת אז צריך להתחבר אם מחשב/סורק אבחון ולראות מה הבעייה שיתכן שהיא הגורמת גם לכבוי המנוע.
אם מדובר בדגם טמפרה "ליברטי" עם מנוע הזרקה רב נקדתית אז תקלה נפוצה הנה שסתום EGR.
בברכה - רפי לין :)

saar 29-01-09 14:08

נשמה יקרה שלי
 
נשמה יקרה שלי, הריי שענית לי על השאלות ולפיכך התשובה והדיאגנוזה המדוייקת ביותר שאני יכול לומר לך, וודאיייייייייי שזה קשור למנורת האינג'טור שנדלקת לך!!!!!!!!!!!

נתקלתי בפונטו שמנורת האינג'קטור הייתה נדלקת לסירוגין. הנסיעה ברכב הייתה רגילה, אך לעיתים הרכב היה נכבה אפילו בזמן נסיעה. לאחר שחיברתי אותו למחשב פיאט קיבלתי התראה על חיישן ספידומטר (יושב בגיר), לא כבל ספידומטר אלא חיישן ספידומטר, החלפתי לו לחיישן מקורי מהחברה (מגיע עם אחריות לשנה), מחקתי את התקלה, והפלא ופלא הרכב הפסיק להתכבות בנסיעה.

אני לא אומר שאצלך הלך אותו החיישן, אני רק אומר ידידי המלומד, כי עליך להגיע למוסך מורשה של חברת פיאט (היות והם מחזיקים במחשב המסוגל להיתחבר לרכבך ולאתר התקלה), והם יגידו לך בדיוק מדוע מנורת האזרקה נדלקת. אני כמעט בטוח שתפתור את הבעיה של מנורת האזרקה, תיווכח כי נפתרה גם הבעיה של כיבוי המנוע בין ההילוכים שציינת.

**שימו לב , שימו לב, איך שעונים על השאלות שלנו באופן מדוייק כפי שעשית, הבאת לנו כלים מדוייקים יותר לעזור לך**
כמובן זאת דיאגנוזה מבלי להביט ברכב, ככה או ככה צריך לסדר את עיניין מנורת האינג'קטור שלא תדלק לך. במידה ואחר שתסדר את זה הרכב ימשיך להתכבות (מה שאני לא מאמין, אך כבר היו דברים מעולם), אז אאלץ כבר להפעיל את התאים האפורים בראש שלי (:

אנא חזור אלינו עם ממצאים

נ.ב - שמי סער עם ע'

אבי טמפרה 29-01-09 15:10

שוב תודה רבה לך סער על ההסבר והתשובה!!!
ותודה גם לך רפי!


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:40.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©