מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   שאלה קטנה (כפתור CITY) (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5457)

lenlen84 12-01-09 20:45

שאלה קטנה (כפתור CITY)
 
היי.
רציתי לשאול, מה עושה הכפתור CITY בפונטו ספייס 2003. הרגשתי שההגה נהיה רך יותר, אך למה בפועל אמור הכפתור לשמש?

תודה מראש, לנה.

command sergeant major 12-01-09 20:49

כפירושו באנגלית עיר זאת על מנת להקל על הנהג בנהיגה עירונית שדורשת תמרון עם ההגה
אני חושב שזה לא בריא שהוא פועל כל הזמן אני צודק ?

Caveman 12-01-09 21:25

להבא בצעי חיפוש לפני פתיחת שרשור חדש ודאגי לתת כותרת עניינית יותר.

מצב CITY מפעיל עזר חשמלי נוסף במנוע של ההגה על מנת להקל בחניות למשל.
מומלץ להשתמש בו כמה שפחות.
הפעם האחרונה שהפעלתי את זה אצלי, הייתה בפונטו הקודמת.

lenlen84 13-01-09 01:48

אוקיי. אבצע חיפוש להבא.
עשיתי גם עכשיו חיפוש בקשר לנושא אחר ולא מצאתי, אולי תוכן להאיר את עיניי.
היום, ממש בתחילת נסיעה, נדלקה לי נורה אדומה של הגה. וההגה נהפך לקשה. בדיוק עמדתי ברמזור ולא היה לי כל כך ידע מה אני אמורה לעשות, והאם בכלל ההגה יסתובב בסיבוב.
כיבתי והדלקתי שוב את האוטו.
השאלה היא מה יכולה להיות בעיה, ממה זה נגרם, ומה אפשר לעשות עם זה, אם זה קורה לי במהלך הנסיעה שוב?
כמו כן, עשיתי חיפוש למוסכים מורשים של פיאט, ובכמה הודעות מצאתי שמות שונים של מוסכים, אני מאיזור נתניה. היש המלצה חד משמעית למוסך מורשה בנתניה?

ilanzi 13-01-09 09:28

1. כפתור סיטי - אני השתמשתי בו בעיקר בתמרון לחניה, לא במהלך נהיגה.

2. נורת ההגה האדומה מצביעה על בעיה במנוע החשמלי של ההגה, וכאשר המנוע החשמלי אינו פועל ההגה הופך להיות קשה.
זה קרה לי בעבר אחרי פניית פרסה, בעקבות סיבוב של ההגה יותר מדי עד שנשמעת מעין נקישה.
אם אני זוכר נכון, זה קרה גם בהזדמנות אחרת אחרי שהרכב חנה כאשר הגלגלים לא היו ישרים.
במקרים הללו כיבוי והתנעה העלימו את הבעיה והיא לא חזרה.

רקובי 13-01-09 11:17

תראי, יש הטוענים ששימוש ב- CITY מקצר את חיי המנוע החשמלי שמספק כוח להגה.
כמובן שאין משהו חד משמעי, אבל מה שאני חושב - שבמצב CITY, קל יותר להביא את ההגה לסוף מהלכו במהירות, כלומר למצב שבו שומעים "בום" בסוף הסיבוב.

יכול להיות שפעולות כאלו גורמות בסופו של דבר לבעיה במערכת ההיגוי.

לגבי אופי הבעיה - חפשי בפורום, וב-CARSFORUM, תמצאי הכל. אין צורך לתת הסברים לכל אחד ואחת באופן פרטני.

lenlen84 13-01-09 12:51

תודה לכם.
שבוע טוב.

YAKOV 15-01-09 20:07

צטט:

במקור פורסם על ידי lenlen84 (הודעה 38313)
תודה לכם.
שבוע טוב.

אני נוהג עם כפתור סיטי משנת 2000 כל הזמן לחוץ האוטו עבור 127000 קמ

Ron_Dadon 15-01-09 23:43

אז יש לך יופי של מנוע הגה...

אם זה מקצר או לא, אני לא יודע...
אבל אני ממש לא מוצא סיבה בכלל להשתמש בזה.
ההגה רך ונוח מאד גם בלעדי זה.

ברמת העיקרון - למי שנוסע בעיקר בבין עירוני, כפתור הסיטי לא ישנה הרבה (בכל מקרה החל ממהירות X ההגה נהיה קשה יותר), ואם כבר - אז לנהוג עם סיטי נשמע לי חיים יותר קלים למנוע ההגה מאשר לסובב את ההגה בזמן חניה שהרכב ללא תזוזה.

רקובי 16-01-09 12:24

עם מצב CITY יותר קל לסובב את ההגה עד הסוף במהירות - ואולי זה מה שמקצר את החיים של המערכת הזו. עצם הנסיעה הם CITY לא משנה הרבה אם מתייחסים להגה בזהירות.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:34.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©