![]() |
אפשרי לכבות מנוע ולהמשיך לשמוע מוזיקה בפיאט?
יש אפשרות לכבות את המנוע אחרי נסיעה אבל שהרדיו (ושאר החשמל) לא יכבה? נגיד סיימתי לנסוע אבל אני באמצע שיר ואני לא רוצה לכבות הכל ואז להדליק סוויץ' (כי השיר יפסיק לכמה שניות ואם עושים את זה מהר מדיי המנוע אפילו לא נכבה) וגם אני לא רוצה להשאר עם מנוע עובד סתם..
בקארספורום רשמו לי משהו לא ברור: http://www.carsforum.co.il/vb/showth...96&postcount=6 יש באמת דרך? למה זה טוב בכלל שבפיאט זה ישר קופץ למצב מכובה לגמריי? ומה הכפתור מעל הסוויץ' עושה? תודה |
בטח שיש דרך, רק לא יודע איך בדיוק...
באונו שהיתה לי זה היה כך, כי לפעמים ישבתי וחיכיתי ברכב שאמא שלי תצא מהעבודה לדוגמא אז הסוויץ היה מכובה לגמרי והרדיו דיסק המשיך לעבוד. גם בפאביה (WOW איזה אוטו...) אם מכבים מנוע הרדיו ממשיך לעבוד רגיל ומתכבה רק שמוציאים מפתח מהסוויץ'. בפיאט 127 גנבו לנו את הרדיו ב- 84', התקנו שוב וב- 85' גנבו עוד הפעם אז נשארנו ללא רדיו עד המכירה בשנת 00', אז אין לי מושג, אבל אני לא חושב שזה משנה משהו בכלל גם ככה- מערכת חשמל וחיווט זהים. |
זה תלוי בהתקנה של הרדיו - אבל,
אם תלחץ על הכפתור הקטן הזה, ותסובב את הסוויצ' עוד צעד אחד אחורה, אז הוא ייכנס לשם ואורות החניה יפעלו. אם חיווטו את הרדיו שלך שיהיה מחובר דרך שם, אז הוא יעבוד. |
רדיו
לא יתכן שהרדיו יחובר לאורות החנייה כי אז הוא לא יפעל אם לא ידליקו האורות.
בפיאט פונטו דור 1 נהוג לחבר את זרם הרדיו כך שיפעל באופן קבוע ללא תלות במתג ההצתה ואם המנוע פועל או לא. בברכה - רפי לין :) |
אני ינסה עם הכפתור מחר, נראה אם יעבוד
הרדיו אצלי מחובר לסוויץ', הוא נדלק ונכבה איתו. הבעייה היא שאם מכבים את המנוע אז זה לא נותן אפשרות להשאר עם החשמל דולק, קודם לכבות הכל ואז להדליק רק את החשמל.. |
חבר את הרדיו דיסק לפלוס קבוע ככה הוא יפעל ללא תלות במצב הסוויץ'.
כאשר אתה יוצא מהרכב הקפד להסיר את הפאנל ככה אין סיכוי שהמכשיר ישאר דולק ויגמור לך את המצבר. לרדיו דיסק מאחור יש חוט צהוב - פלוס אחרי סוויץ' וחוט אדום - פלוס קבוע. מהרכב מגיעים גם שני חוטים (אמורים להיות בצבעים זהים, אבל לך תדע). חבר את הזוג צהוב+אדום של הרדיודיסק יחד אל החוט האדום שבא מהרכב. את החוט הצהוב שבא מהרכב בודד היטב על-מנת שלא יגע בגוף הרכב. בהצלחה. |
זה היה ככה בהתחלה אבל החלפתי למה שעכשיו כדי שאני לא יצתרך להדליק את הרדיו בהתחלת נסיעה..
|
אם הרדיו היה דולק טרם הורדת הפאנל אז החזרת הפאנל אמורה להחזירו למצב דולק ללא צורך בכפתור ההדלקה, ככה זה אצלי בכל אופן. לכן אני לא כ"כ מבין מדוע שינית את המצב ממה שהיה קודם.
|
אם אתה מסתבך אז כל מתקין בינוני ומטה יכול לעשות לך את העבודה ב 50 שקל ב- 10 דקות. כל הסיפור זה לחפש את הפלוס קבוע של הרכב עם מנורת ביקורת ולחבר אותו לשני החוטים שיוצאים מהרדיו דיסק (גם קבוע וגם אחרי סוויץ) תדאג שישימו עוד פיוז ואל תשכח לכבות את הרדיו.
|
ככה זה ממש לא בעיה אפילו אני יכול לחסוך את המתקין
צריך טיפה ידע שאני משער שיש לך פשוא מוציאים את הרדיו ומאחורה יש מלא חוטים את צריך רק שניים יש אחד צהוב = פלוס קבוע למכשיר כדי שישמרו התחנות של הרדיו והכיוונים של הצלילים ואדום= פלוס שבא מהסויטש שתפקידו להדליק את המכשיר בזמן פתיחת הסוויטש וכנ"ל לגבי הכיבוי אתה פשוט צריך לנתק את האדום ולחבר אותו לצהוב ביחד שזה אומר אדום+צהוב מחוברים בייחד ככה שעד שלא תכבה את המערכת מהכפתור שלה היא לא תכבה והכל התחנות והשאר ישמרו. עצה שלי לא כדאי כי מתישהו תשכח אותה עובדת ושתבוא להניע מזל טוב קיבלת מתנה אם תחליט שכן אני מקווה שיהיו לך כבלים להנעה אם אתה לא יודע פנה למתקין החשמל ברכב זה לא צחוק כמובן שלא תתחשמל אבל יכולה להיות אחלה מדורה. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©