מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   גזר הדין - ראש מנוע? פונטו 16V 2001 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5123)

Ron_Dadon 26-11-08 17:11

גזר הדין - ראש מנוע? פונטו 16V 2001
 
ואני חשבתי שאת הצרות שלי עם פיאט סיימתי עם האונו :(

הפונטו החביבה שלי התנהגה מוזר היום בבוקר.
הנעה ראשונה קלי קלות, נסיעה רגילה לחלוטין (כ-25 דקות) עד לפגישה.
אחרי הפגישה (קצרה מאד, 5-6 דקות), יוצא לרכב (שעדין לא הספיק להתקרר יותר מידי כמובן).
מניע, מדליק מזגן, ומסדר כמה דברים בתיק.
מעיף מבט לכיוון לוח השעונים בשביל לראות מה השעה, ורואה את שעון החום מטפס בקלילות אל מעבר לחצי, מהירות 2 של המאוורר נכנסת לפעולה והשעון חום ממשיך עד שהגיע ל3/4 תוך מספר שניות ואז כיביתי את הרכב.
חיכיתי 2-3 דקות, מניע, שעון החום מתחיל כמעט מהאמצע והכל חזר להיות כרגיל...
שמח ומאושר נוסע ללימודים, בלי בעיה. חזרה מהלימודים לבית בלי בעיה.
אמרתי לעצמי - "אולי נתפס הטרמוסטט לרגע והשתחרר..."
לא מזמן יוצא להניע, הסטרטר עובד ל-2 שניות ואז כאילו תקוע....
מנסה שוב ונתקל ישר במעין "חצי סיבוב" של הסטרטר ותקוע...
לוחץ על הברקס, מעביר לN במקום P, והרכב מניע ומגמגם קלות...
לחיצה על דוושת הגז למשך 5 שניות והופפפפפ הרכב חזר לעצמו.
התיאור הזה של "סטרטר תקוע" מוכר לי מהפיאט אונו, שלאחרי זה עשיתי ראש מנוע :o
יוצא להביט באגזוז...וראה עשן לבן ממש עדין...לחיצה על הגז משחררת ענן לבן יפה וגדול :(
עושה סיבוב קצר, הרכב מתנהג כרגיל.
עוצר, מכבה.
בודק מדיד שמן (לראות אם יש "טחינה") - אך הכל רגיל...
מעיף מבט במצב נוזל הקירור ורואה שהוא ממש מעט מתחת לMAX.
מנסה להניע - גימגום קל לאחר ההנעה, ואז תוך שניות השעון חום מטפס עוד ועוד ולא עוצר.
מכבה את הרכב ב3/4....
רציתי לפחות לחזור איתו הביתה, אז ניסיתי שוב - אבל שוב פעם החום מטפס במהירות מטורפת (תוך 5-10 שניות כבר ב3/4). מכבה את הרכב, נועל, ומתחיל לצעוד :(

הרכב טופל מאז ומתמיד במוסך מורשה, ובגם בטיפול האחרון (לפני חודש-חודש וחצי) במוסך מורשה הוחלף נוזל קירור, שמן, מסנן שמן וכו'.

עריכה: ראש מנוע סופית :(
חזרתי עכשיו לרכב ופתחתי את פקק השמן (מקודם לא פתחתי כי היה חם מידי למגע)
באמצע הפקק ה"טחינה" המפורסמת הופיעה.

להכין את עצמי לנזק של? (הבנתי שזה כמה אלפים, השאלה כמה :( )

eliko1976 26-11-08 17:58

לדעתי , אם שמת לב בזמן וכמעט ולא נסעת כך , מדובר בסה"כ בהחלפת אטם ראש .
אולי אפילו ללא צורך בשליחת הראש ליישור שטח .
מה הקילומטראג' של האוטו ?

Ron_Dadon 26-11-08 19:24

נגיד ואם זה "התחיל" מהפעם הראשונה שהרכב התחמם היום, נסעתי כך כ-50 עד 70 ק"מ לכל היותר.
הרכב עכשיו עומד על 153K בערך.
הזמנתי כבר גרר לבוקר...הנה הלך החיסכון למחשב הנייד :mad:

eliko1976 26-11-08 19:50

קילומטראז' סביר להחלפת אטם ראש , כמובן שאין זה אומר שזה יקרה בכול אוטו עם אותו קילומטראז' .
כל אחד והמזל שלו .
לא שזה יעזור לך כבר, אבל אני שמעתי ( לא יודע האם יש לזה בסיס מוכח ) שמנועים של 16V יותר רגישים ועדינים מאשר מנועים ישנים בעלי 8V .

תעדכן אותנו בהמשך ובהצלחה .

Ofir 26-11-08 20:56

שאלת תם:
מה ראית כשפתחת את מכסה השמן, ואיך הסקת מזה שהלך ראש?

student 26-11-08 21:09

(רק לידיעה) בדיקה ביתית לראש מנוע יכולה להיות כזאת: (אבל צריך שני אנשים)

על מנוע קצת חם (לא חם אחרי נסיעה, לא רותח, חם קצת כדי שהטרמוסטט יהיה במצב פתוח), פותחים את מיכל העיבוי, ממלאים מים ממש עד סופו, משאירים את המיכל פתוח! ומתניעים את הרכב. אם בזמן ההתנעה המים קופצים החוצה אז יש מעבר של גזי פליטה אל מערכת הקירור.


אבל:
במוסך עושים את זה על ידי ניתוק חיישן כלשהו (נ.מ.ע ?) כדי שהאוטו לא יתניע ואפשר יהיה לתת סטרטר ארוך לראות אם המים קופצים. ואולי ללא ניתוק החיישן משך ההתנעה הרגילה לא מספיק.

שנית, לא משנה מה התוצאה בסוף אתה נשאר עם מיכל מלא במים עד סופו ואם הרכב התניע אז אולי גם יתחילו להישפך מים החוצה.

eliko1976 26-11-08 22:55

בעקרון זה נכון , אבל לא חייבים אפילו למלא מים , אם יש בריחה של גזים למערכת הקירור , כל הצנרת הופחת להיות מאוד קשה .מספיק לתפוס איזה צינור מים וללחוץ אותו ביד כדי להבין שזה קרה .
אבל, לא חייבת להיות בריחה של גזים למערכת הקירור , האטם יכול להיקרע במקום אחר ומים יגיעו לשמן מבלי שהגזים יפרצו . סימן לכך - ה"טחינה" המפורסמת . אפשר לזהות את זה גם לפי עשן הלבן או לפי הפלגים הנקיים ולבנים מתמיד .

Ron_Dadon 26-11-08 23:08

צטט:

במקור פורסם על ידי Ofir (הודעה 35740)
שאלת תם:
מה ראית כשפתחת את מכסה השמן, ואיך הסקת מזה שהלך ראש?

מתחת למכסה השמן מתגלה "עיסה" בגוון חום בהיר, מאד מזכירה "טחינה" (ומכאן הכינוי).
תוצאה של התערבבות נוזל הקירור עם השמן.

אומנם 150K זה ק"מ מכובד, אבל אני מכיר כל כך הרבה עם 200-250K שלא פתחו ראש מעולם שזה מבאס (במיוחד שזה רכב שני ברצף :( וברכב הקודם זה היה ב 130K בערך)

מישהו העלה רעיון שאולי הלכה לי משאבת המים? ובגלל זה הרכב התחמם והאטם נקרע? (למרות שזה לא מובן אם כך איך אחרי הפעם הראשונה שהוא התחמם (ואגב, הרכב אצלי בכל אופן מעולם לא התחמם מעבר ל-2 עד 3 קווים מעל החצי, בעליות קשות בשיא החמסין), הוא נסע רגיל לחלוטין...
וגם לא נראה לי שהתחממות שהגיע עד ל3/4 ולא נכנסה בכלל לתחום האדום אמורה לגרום לנזק שכזה.

השערה שעלתה אצלי (אולי קצת מוזרה אבל מי יודע)
למי שזוכר שאלתי מיד לאחר הטיפול האחרון שעשיתי (ניקזו בו את נוזל הקירור, או לפחות חלקו, והוסיפו פרפלו אדום...) מה יכול להיות הנזק אם בטעות לא ניקזו הכל, והיה לי כחול במקור והתערבב עם האדום. התכנון שלי היה לנסוע שוב למוסך לעשות ניקוז טוב ומילוי נוזל מחדש, אבל לא הזדמן לי בסוף והרבה הרגיעו אותי גם פה וגם בפורום שרוב הסיכויים שהכל נוקז, וזה גם מה שבעל המוסך טען בשיחת טלפון. נגיד וזה מה שקרה (התערבב אדום עם כחול) - יכול להיות שזה יגרום לפריצת אטם ראש?
אם כן, ניתן להוכיח זאת איכשהו שזה הגורם?

Ron_Dadon 26-11-08 23:10

צטט:

במקור פורסם על ידי student (הודעה 35742)
(רק לידיעה) בדיקה ביתית לראש מנוע יכולה להיות כזאת: (אבל צריך שני אנשים)

על מנוע קצת חם (לא חם אחרי נסיעה, לא רותח, חם קצת כדי שהטרמוסטט יהיה במצב פתוח), פותחים את מיכל העיבוי, ממלאים מים ממש עד סופו, משאירים את המיכל פתוח! ומתניעים את הרכב. אם בזמן ההתנעה המים קופצים החוצה אז יש מעבר של גזי פליטה אל מערכת הקירור.


אבל:
במוסך עושים את זה על ידי ניתוק חיישן כלשהו (נ.מ.ע ?) כדי שהאוטו לא יתניע ואפשר יהיה לתת סטרטר ארוך לראות אם המים קופצים. ואולי ללא ניתוק החיישן משך ההתנעה הרגילה לא מספיק.

שנית, לא משנה מה התוצאה בסוף אתה נשאר עם מיכל מלא במים עד סופו ואם הרכב התניע אז אולי גם יתחילו להישפך מים החוצה.

אני כרגע מפחד בכלל להניע את הרכב...:mad: בכל מקרה, את גזר הדין האמיתי נדע מחר בבוקר...

רקובי 27-11-08 01:21

התעלקות מסויימת חצי בנושא.

בזמנו, לא זוכר היכן, רשמתי שאני שומע אויר במערכת הקירור. זו תופעה דיי ידועה בפונטו, כך מסתבר. הרכב היה לפני כשנה אצל שמשון לניקוז אויר, ובדיקת פריצה באטם ראש - שלא נמצאה.
מצד שני, מעולם לא פסקו קולות האויר בצנרת הקירור, לרוב בתחילת נסיעה.

בתקופה האחרונה, אני שומע את זה יותר ויותר. במיוחד כאשר הסל"ד גבוה (באזור ה-3K).
לי זה נשמע כאילו יש בריחת לחץ לצנרת הקירור, והשאלה היא האם תתכן אופציה אחרת?
אולי זה לא אטם ראש?

אין איבוד מים, ואין איבוד שמן משמעותי.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:47.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©