![]() |
עזרה בנוגע ללוח שעונים - פיאט פונטו דור 1
תיראו יש לי ניראה לי בעיה...
אתמול הכנסתי את הפיאט שלי לטיפול תקופתי במוסך... שאלתי את המוסכניק אם הוא יוכל גפם להחליף לי את הלוח שעונים (שקניתי בפירוקיה - הכולל מד חום וסל"ד), שחזרתי לקחת את האוטו אחרי כמה שעות הוא אמר שהמנורות בלוח מהפירוקיה לא עובדות (המנורות של הלחץ שמן והאורות אזהרה נוספות) אז הוא החזיר את הלוח הישן. שחזרתי הביתה שמתי לב שהמד מהירות לא זז והקילומטרים לא רצים, ובנוסף המנורת תאורה (הירוקה) בצד הימני של הלוח לא עובדת (והשעון חשוך). אם כן, ברשותכם רציתי לדעת מה אפשרת לעשות ? האם העניין פשוט כמו להחליף מנורה ? ואם כן איזה מנורות אני צריך ? (תאורה ירוקה ונורות ללוח עצמו) ? אלפי תודות מראש לעוזרים... |
תחזור
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] תחזור אליו תגיד לו שהוא עשה את זה ושיסדר...
|
כן אבל הוא מכונאי ערבי, הוא לא חשמלאי רכב...
מה כבר הוא יכול לעשות טווב יותר.. ?! |
מכונאי הוא מכונאי.
יהודי, ערבי או צ'רקסי לא מצביע כהוא זה על איכות העבודה. אני מבקש להמנע מהכללות. בחרת מכונאי חאפר, חיפשת ממש זול, לפעמים זה משתלם לפעמים זה עולה יותר מללכת ישר מההתחלה. גש למכונאי וראה מה הוא יכול לעשות בנידון, לא יכול לעשות, גש למוסך נורמלי שיאבחן את התקלה ויוציא אותך ללא הוצאות מיותרות מהעסק הזה. |
שלום ידידי, להלן הסבר.
תעשה אבחנה בין מד המהירות וקלימוטראז' לבין נורות חשמל רקע. אם מד המהירות עבד לפני זה, סימן שאותו מכונאי שהרכיב הלוח כנראה לא שם לב ולא הכניס את כבל הקילומראז' שמגיע מהקיר אש (תא מנוע). אם תסתכל מהתא מנוע תראה כבל שחור דיי עבה וקשיח שנכנס בדיוק לגובה מאחורי הלוח שעונים, לעיתים שמחליפים לוח דוחפים את הלוח למקום שלו, והוא דוחף את הכבל החוצה, תנסה לדחוף את הכבל חזרה מהתא מנוע לכיוון פנים האוטו, לכיוון לפנים הלוח שעונים. זאת בהנחה שהכבל תקין ולא נשבר הפין שלו. זה פין זכר שנכנס ללוח מאחורה שם יש נקבה. ניתן גם להוציא את הלוח, למשוך את הכבל אלייך, ואז להכניס את הלוח שוב. זה לגבי מהירות וקילומטראז (אותו הכבל). לגבי תאורת רקע, מדובר במונורות קטנות מאוד, אגב הצבע הירוק זה הרקע, הנורה היא מוציאה צבע צהוב רגיל כמו מנורת ברקס, רק הרבה יותר קטנה. ניתן להחליף באופן ידני, לעיתים שמים אותם הפוך או לא מבריגים את התושבת שלהן נכון ולכן אין מגע כמו שצריך להיות. בקיצור אם עבד לפני אז הפיתרון דיי פשוט - שוב זאת בהנחה שאותו מוסכניק לא גרם נזק לפין זכר (כבל הספידומטר). |
לגבי הכבל - לא מדובר רק בהכנסת זכר לנקבה , אלא גם בסגירת הקליפס של הכבל בקצה שלו .
זה משמחזיק אותו על הספידומטר . בכדי לבדוק האם כבל מחובר היטב על השעון עצמו אתה יכול לפתוח את קצה השני שלו שממוקם על הגיר , להושיב מישהו באוטו ולסובב ביד את הכבל - במידה ומחוג של השעון מסתובב - הכבל מחובר היטב , תחבר הכול חזרה וזה הסתדר . זה קורה לפעמים , היות ויש חופש בכבל הפנימי . אם המחוג לא זז - משמע שהכבל לא מחובר על השעון , צריך לפרק את הלוח . |
קודם כל תודה רבה על העזרה עד כה, וטעות שלי על הכללה, אני מבקש סליחה.
קצת בקשר לנורות יותר רציתי לדעת... הנורות רקע (שעשות שהלוח יהיה מואר בירוק- למרות שהן צהובות :) ) איזה נורות אלו בדיוק וכיצד ניתן להחליף אותן ? איפה רוכשים אותן ? ודבר נוסף, בלוח שעונים אמורה להידלק מנורה ירוקה שמדליקים אורות וכחולה שמדליקים אור גבוהה, אז המנורה של האור גבוה כן עובדת אבל המנורה של האורות הרגילים לא עובדת , מה ניתן לעשות ? ועוד דבר קטן אחרון, שמדליקים אור ערפל אחורי, ומפשיר אדים לחלון האחורי האם אמור להידלק אור כלשהו בלוח שעונים ? המון המון תודה מראש... |
נורות וכו'
נורות תאורת לוח השעונים הנן נורות ללא בסיס (תקע) של 1.2W.
בהפעלת אורות ערפל אח' ומפשיר אדים אחר, בפונטו דור 1, אין נורות התראה בלוח השעונים אלא נורה כתומה נדלקת בתוך המתג. נורות וחלקי חשמל תוכל לרכוש אצל "ד.ש לאופר שיווק בע"מ" שבשד' ההסתדרות 68 מפרץ חיפה (מול קניון לב המפרץ), טל' 04-8405533. בברכה - רפי לין :-) |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©