מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   העברת הילוכים קשה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4728)

BIG M 25-09-08 22:02

העברת הילוכים קשה
 
חברי הפורום היקרים
המדובר בפונטו ספייס 2003 גיר ידני 5 הילוכים.
הבוקר נראה מבטיח ושילוב הראשון מפתיע באופן החלק שהוא ניכנם כאילו היתה זו שרייד !
אך לא לאורך זמן כ 10 דקות נסיעה, ואף פחות, וידית ההילוכים הופכת לכלי מאוס שבלתי אפשרי להתעסק איתו!
אישתי זנחה מזמן את העגלה כיוון שלא פעם נתקעה ברמזור ללא יכולת שילוב הילוך.
לא זה לא קלאץ' ולא חסר שמן גיר.
ואני כבר נואש למי ממכם הפתרונים?

תודה מראש ושנה טובה!!

שחרון 26-09-08 01:18

אולי להחליף שמן גיר?
החלפו שמן גיר ברכב? אולי שמו לא מתאים!



שחרון

Caveman 26-09-08 01:24

אולי צריך לגרז מחדש את אחד הבוררים פשוט

רקובי 26-09-08 02:11

כנראה שהאופציות כבר נאמרו, אך בכל זאת - האם הוחלף שמן גיר מתישהו בתקופה האחרונה? אולי לא ממש אחרונה? היו לא מעט דיווחים שהחלפת שמן הגיר גרמה לבעיות לאחר זמן מה, עקב סוג שמן לא מתאים.

האם התופעה החלה לאחר טיפול שכלל התעסקות בגיר?
בכל מקרה, אם המצב כ"כ גרוע עד כדי חוסר יכולת נסיעה, היית צריך להיות כבר במוסך.

eliko1976 26-09-08 08:09

יכול להיות שמדובר בכיוון של הקלאצי ...
אני לא יודע פשוט אם יש כבל קלאצי באוטו או שהוא הידראולי ?
בהנחה ויש כבל ( האמתי שגם בהידראולי ) , צריך לבדוק את הכיוון , דהיינו האם יש חופש מספיק למיסב לחץ ובלחיצה הקלאצי נפרד מגלגל תנופה .(זה משקורה כשלוחצים על הקלאצי ).
במידה ואין חופש אכן יכולה וצריכה אפילו להיות בעיה בהעברת הילוכים .
תבדוק האם דוושת הקלאצ' נמצאת פחות או יותר באותו הגובה של דוושת הברקס -כך זה אמור להיות במצב נורמלי .
בהצלחה.

r.a20 26-09-08 09:50

לי היתה בעיה דומה
 
בפונטו דור1 שנת 2000
היה קשה להכניס לראשון בעמידה וכשהייתי משחרר קלאץ' היה רעש של חיכוך עם תחילת נסיעה בהילוכים ראשון,שני ורוורס.
שהכנסתי את האוטו לטיפול ברקסים במורשה פיאט הוא תיקן לי את זה ואפילו לא אמר לי מה היתה הבעיה. כנראה עניין של כיוון או משהו כי הוא גם לא כתב על זה כלום בחשבונית שהוא תיקן.

BIG M 28-09-08 16:11

צטט:

במקור פורסם על ידי eliko1976 (הודעה 32606)
יכול להיות שמדובר בכיוון של הקלאצי ...
אני לא יודע פשוט אם יש כבל קלאצי באוטו או שהוא הידראולי ?
בהנחה ויש כבל ( האמתי שגם בהידראולי ) , צריך לבדוק את הכיוון , דהיינו האם יש חופש מספיק למיסב לחץ ובלחיצה הקלאצי נפרד מגלגל תנופה .(זה משקורה כשלוחצים על הקלאצי ).
במידה ואין חופש אכן יכולה וצריכה אפילו להיות בעיה בהעברת הילוכים .
תבדוק האם דוושת הקלאצ' נמצאת פחות או יותר באותו הגובה של דוושת הברקס -כך זה אמור להיות במצב נורמלי .
בהצלחה.

תודה על הרעיון! לצערי הקלאץ' בפונטו שלי הידראולי ובאמת מעניין אם יש דרך לכוון אותו בכדי לאשר או לפסול את רעיון כיוון גבהה הקלאץ'

eliko1976 28-09-08 16:18

חייב להיות כיוון , תסתכל טוב על הגיר אתה אמור לזהות את זה אפילו בעיין בלתי מזויינת:cool:

raanan_t 29-09-08 03:59

אליקו, לפני המון זמן דיסקסתי על נושא המצמד במוסך בו אני מטפל.
לפי הזכור לי אין אפשרות כיוון למצמד בדגמי הספייס, וזה נאמר לי במפורש.(אם-כי יתכן והזכרון שלי קצת לא משהו)

Eliran75 29-09-08 04:29

רענן אתה זוכר נכון...
ליפני כמה חודשים בביקור אצל מוסך שמשון יצא לי לשוחח עם חיים על הקלאצ'
של הספייס וחיים אמר בפירוש שאי אפשר לכוון קלאצ' הידראולי...
והפיתרון הוא להחליף קלאצ'...
ועוד חיים הוסיף ואמר שיש איזשהו פיתרון לתפרנים בילבד שאפשר לבצע איזה משהו בקלאצ'
(אך לא מומלץ) ואז יהיה אפשר ליסוע עוד כמה עשרות ק"מ... שוב רק לתפרנים= לא מומלץ!!

בבירכת חג שמח ושנה טובה. אלירן:)


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:47.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©