![]() |
האם לקנות טיפו - דחוף, וחשוב
שלום לכולם
אני מעוניין לקנות רכב משומש בתקציב של בין 5 ל 7 אלף. חשבתי על פיאט טיפו בגלל המנוע החזק, היציבות של הרכב והנוחות המוסכניק אמר לא לגעת בגלל בעיות חשמל, ובכלל הוא אמר ללכת רק על היפאניות האופ' היפאנית היא סוויפט. אומרים שזה רכב אמין בצורה פנטסטית אבל הבעיה היא שהוא קטן, פחנוע של ממש ואני לא אוהב רכבים כאלו האם אני יכול ללכת על הטיפו ללא חשש? מה עלות החלפים של פיאט בכלל ושל טיפו בפרט? האם זה רכב יקר לאחזקה? האם ידוע לכם כמה רכב כזה יצרוך בממוצע בבינעירוני (ההזרקות כמובן) ושאלה אחרונה. לא מעט מהטיפו שראיתי באינטרנט עברו ראש מנוע האם יש לרכב הזה בעיות של ראש מנוע/התחממות/ ואמינות בכלל מקווה שתוכלו לעזור לי עם כל השאלות זה מאד חשוב לי, ודי דחוף לי תודה ושבוע טוב לכולם יוני |
אתה מדבר על טיפו 1600?
בגדול כמעט כל הרכבים מהשנתון הזה שיש להם ראש אלומיניום עברו ראש מנוע. לגבי הסוויפט - מדובר על אוטו מגעיל ביותר לדעתי. פחנוע וגרוטאה של ממש. היא גם יותר קטנה בהרבה מהטיפו. |
כל כמה ק"מ צריך לעשות ראש מנוע?
האם זו בעיה כרונית או שזה לא הכרחי?
|
אביעד- האם באונו יש ראש מאלומניום?
נמאס לי מכל המוסכניקים שלא מבינים בעצמם איך לטפל במכוניות ואח"כ טוענים שזה "זבל של אוטו- לא להתקרב". אם הטיפו שמורה ומטופלת- מדובר בקנייה טובה. מס' בעיות החשמל בכל דגמי פיאט הישנים- אפסית! בקשר לכל הגרוטאות הישנות שנעות על הכבישים: סובארו ג'סטי, פיג'ו 205, דייהטסו שרייד, סוזוקי סוויפט- אני אהיה ברשותכם חד משמעי: מדובר במכוניות דוחות, מגעילות, עיצוב סתמי, לא נוחות (מושבי קרש מרופדים). למרות שכל המכוניות חוץ מהפיג'ו 205 אמינות גם אם מתעללים בהם, עדיין כל פעם שאני רואה אותם על הכביש אני נגעל. איך זה יכול להיות שקנו מכוניות כאלו?! כשמסתכלים על הפיאט אונו הישנות רואים בדיוק למה הם היו להיט- עיצוב מצויין! גם היום אונו/ טיפו/ טמפרה עם צבע שמור נראית לטעמי מצויין (בתנאי שאין לה פנסי איתות כתומים בחזית ושאין לה מדבקות מכוערות). |
גיא, גם באונו יש ראש אלומיניום - וכמעט כל הרכבים עם ראש אלומיניום מהשנתון הזה, זה כולל את הג'אסטי והסוויפט.
רק למען ההבהרה, זה קורה בגלל שימוש במי ברז במקום בנוזל קירור ייעודי בד"כ. גם אם האוטו עבר ראש מנוע, זה לא אומר שום דבר אם מאז מטפלים בה כמו שצריך. בגלל שמדובר במכוניות בנות 13 ומעלה, אז הכי חשוב למצוא אחת מטופלת היטב. |
אני שואל בגלל שברכב שלי שהוא בן 15 לא בוצע עדיין שום תיקון לראש.
אני משתמש אומנם בנוזל קירור ירוק איכותי, אך מצד שני אני לא משתמש בפראפלו. אגב לא בוצע גם שום תיקון למנוע עצמו/ ראש, סטרטר, אלטרנטור, משאבת מים, משאבת דלק, מנגנוני חלונות חשמל. יכול להיות שזה צירוף מקרים? אולי, אבל לפחות בנושא הראש אני יודע שמתי שהוא זה יגיע. |
צטט:
בניגוד לדעה הרווחת בציבור שלנצ'ה מאוד יקרה לאחזקה , בדגם הזה כל החלקים המכנים - אבל ממש כולם - זהים לחלוטין לטיפו וטמפרה . העיצוב יחודי לדדרה (דלטות פלסטיקה ופנסים ) אבל חוץ מזה הכול של פיאט . תבדוק ביד 2 ממש בגרושים אפשר לקנות דברים מאוד יפים של שנת 95 ו97 . בדגמים עד 94 על המנוע אפילו רשום פיאט ... אני מציע ללכת על הדגמים של 1600 ולא 1800 כי 1800 זה כבר רכב אחר לגמרי . תמורת סכום צנוע ביותר אתה מקבל מערכת בקרת אקלים עם מזגן סוף הדרך , מגנזיום מקורי עם צמיגים רחבים 185*60*14 מראות חשמל עם הפשרת אדים , מושבים סופר נוחים עם משענות יד , 4 חלונות חשמל , אזעקה , נעילה מרכזית וכו' . לדעתי אפשר לעשות עסקה ממש כדאית . והכי חשוב : כמה שפחות תקשיב למוסכניקים ! לדוגמה , אני קניתי ( זו כבר לנצ'ה השניה שלי ) שנת 97 , 75K יד ראשונה ב14.000 ש"ח וזה נחשב יקר :D בהצלחה . |
גם בחלק מהדגמים של טמפרה יש מזגן בקרת אקלים .
מעבר לכך כבעל טמפרה אני יכול להעיד שהרכב הוא אחד הרכבים הכי מרווחים ונעימים לישיבה . יש משענות יד, בחלק מדגמי טמפרה כמובן יש מראות חשמליות. לדעתי האישית הטמפרה (בדגמים המאובזרים כמובן) היא מתחרה שווה ללאנציה ברוב הנתונים למעט נתונים ספציפיםשלא קיימים בדגמי טמפרה שנמכרו בארץ (אך קיימים בדגמי טמפרה שנמכרו באיטליה למשל). צטט:
|
צודק לגמרי , אני חושב ששיפוריים האלו מופיעים בדגמים של סוף 94 , 95 והדגם נקרא "ליברטי" .
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©