מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מד חום מנוע בספייס. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4580)

YOSI-BR 03-09-08 22:55

מד חום מנוע בספייס.
 
היום לאחר נסיעה מהדרום לירושלים וחזור, חזרתי לבית, כיביתי את הרכב ולאחר 20 דקות סובבתי את המפתח סיבוב אחד בלי סטרטר ושמתי לב שהחום מנוע עלה מעל החצי בשתי פסים ומייד המאוורר התחיל לעבוד במהירות. יש לציין שלפני חודש הוחלף טרמוסטט חדש,כמו כן לפני שבועיים החלפתי מיים ברדיאטור (פארפלו מוכנים לשימוש) כולל ניקוז אוויר.יש לציין שאף פעם החום לא עובר אצלי את החצי.
מסקנה שלי- אני חושב שישנה בעייה בספייס באופן כללי (ואני מקשר את העניין לראש מנוע שהיה לסטודנט למרות שטיפל ברכב שלו מצויין) שכאשר אתה מוציא מפתח מהסוויץ, המאורר מפסיק לעבוד בתוך כמה שניות בלא קשר האם האוטו חם או לא, (בשונה מרכבים אחרים שהחזקתי, שהמאורר היה עובד לפעמים שלוש ארבע דקות עד שהאוטו מתקרר) ומה שקורה לטווח הארוך הוא פוגם בראש מנוע.
אשמח לתגובות מהחברים.

student 03-09-08 23:04

התופעה נקראת "חום כמוס".

בגלל שסעפת הפליטה לוהטת (הטמפ' שלה גבוהה מזו של המנוע) אז כאשר אתה מכבה את המנוע ואין יותר קירור למנוע אז הסעפת גורמת לעלייה של חום בלוק המנוע.
כאשר סובבת את המפתח ל-ON אז המחשב זיהה את החום הגבוה והדליק את המאוורר החשמלי (שאינו תלוי במנוע פועל אלא במצב ON בסוויץ').

לא חסרים רכבים שלאחר הכיבוי מאוורר המנוע לא ממשיך לעבוד. ממילא בגלל שאין סירקולצית מים אז לא ממש יש קירור יעיל של בלוק המנוע. ברגע שתתניע תראה שהמאוורר יעבור אפילו למהירות הגבוהה שלו ותוך כמה שניות חום המנוע יירד לחצי בגלל חידוש זרימת המים במנוע.



ואם או בלי קשר, אכן המנועים בספייס מאוד רגישים.

רקובי 03-09-08 23:14

מצחיק, בדיוק אני חושב על זה בימים האחרונים.

בימים חמים, אני מודה, אני מתחשב באוטו - ולא מכבה את המנוע עד להפסקת המאוורר (יכול לקחת כדקה עד דקה וחצי מרגע כיבוי המזגן) - בימים חמים.

ברכבים ישנים וצרפתיים, מי אמר קליאו? - שם המאורר יעבוד גם עד דקה מכיבוי המנוע. אינני בטוח שזה באמת יעיל, שכן כפי שסטודנט אמר - אין סירקולצית מים, והנוזל המקורר אינו ממשיך בצנרת.

ודבר נוסף ששאלתי בעבר -
האם מישהו בדק במצב עמידה, ולאחר נסיעה, כלומר לפני כיבוי המנוע בחניה, מהם פרקי הזמן בין הפעלות המאוורר? אצלי זה דקה פועל דקה כבוי (+- 10 שניות).

shachar 03-09-08 23:22

גם אצלי רקובון
דקה +- כמה שניות

student 03-09-08 23:26

באמת יש כאלה שלפני כיבוי הרכב מכבים מזגן ומחכים איזה דקה כדי שהטמפרטורה של המנוע קצת תרד. ביום חם מאוד זה גם יכול להיות הזמן שיקח למאוורר לרדת מהמהירות הגבוהה למהירות האיטית.

אגב, התופעה קורית רק אחרי שהאוטו עומד סביבות ה- 5 דקות או יותר. כלומר אם עוצרים לתדלק אז לאחר ההתנעה מד החום לא השתנה. תחכו קצת יותר ותראו איך החום קופץ.

בסוף השבוע אני אבדוק אם זה קורה גם בפונטו 2003.

YOSI-BR 03-09-08 23:37

תגובה לסטודנט.
 
אני חושב שבהחלט יש קשר לזה, אני יכול לומר לך שבמזדה 626 בחיים זה לא קרה לי ואני מדבר איתך על נסיעות ארוכות מאוד, כולל נסיעה במהירות גבוהה עם סל"ד מאוד גבוהה למשך דקות לא מעטות.
אין ספק שהאיטלקים תכננו את מערכת הקירור של הספייס, למזג האוויר האירופי ולא הישראלי, הרי ברור לכל אחד מאיתנו שזה גורם לכך, שהאטם ראש מנוע לאט לאט נסדק ולכן כל אחד צריך לצפות לראש מנוע אצלו, כמובן שאם זה רכב מטופל, הראש מנוע יבוא בד"כ בשלב מאוחר יותר.

shachar 03-09-08 23:53

אני לא חושב שההמתנה של דקה בודדת נוספת אחרי חנייה להפסקת עבודת המאוורר
היא ההבדל בין סדיקת ראש מנוע לחיי מנוע ארוכים

רקובי 04-09-08 00:13

ברור שהמתנה לסיום פעולת המאוורר, מאריכה את חיי המנוע בצורה זו או אחרת, גם אם באופן שולי.

שחר - בדקת על יותר ממחזור אחד? בזמנו בדקתי לאחר נסיעה , וללא מזגן, בעמידה - והמאוורר פעל דקה כן, דקה לא, במשך יותר מ-15 דקות (תיזמנתי רק ב5 הראשונות, אבל נשארתי עוד 10 עם הפלאפון בדיבורית...). אני מודע שעודדת אותי עם הסטטיסטיקה. עוד מישהו מתנדב לבדוק?

סטודנט - למעט פעם אחת לא הגיע המאורר אצלי למהירות הגבוהה, גם עם מזגן, אצלי ברכב.
כתבתי על פעם בודדת ששמעתי את המהירות הגבוהה, וזה היה בגלל שנסעתי בפקק + מזגן, עצרתי, כיביתי מייד את האוטו וחזרתי כעבור 2 דקות. אז בהתנעה המאורר עבר למהירות גבוהה לכמה שניות ומיד התעשת וחזר למהירות רגילה.

אתוודא על חטא נוסף - כדי לקצר את זמן ההמתנה למאוורר, אני לעיתים גם מעלה מעט את הסלד כדי שהסירקולציה תהיה מהירה יותר = קירור מהיר יותר. עצוב מאוד לא?

shachar 04-09-08 00:17

תיזמנתי פעמיים שלוש רקובי
מהירות 2 מעולם לא פעלה אצלי גם

Ron_Dadon 04-09-08 14:51

תסעו עם הרכב לאילת ותראו איך באילת מהירות 2 היא המהירות הסטנדרטית :D
בנסיעה שלי לאילת חודש שעבר, פעם ראשונה ששמעתי את המהירות הגבוהה, ועם מזגן בנסיעה איטית בפקקים של אילת - זו המהירות שעבדה כל הזמן ולא האיטית. מה שכן - הרכב לא התחמם בכלל, לא עבר את החצי גם בעליות של סדום בדרך חזרה עם מזגן דלוק ו-2 נוסעים ברכב...ולעומת זאת באותו מצב בעליות מטבריה הוא מתחמם :o


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:26.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©