![]() |
הרכב תקוע, אין סטרטר, כלום לא עובד, מצבר חדש. מה הבעיה?
שלום לכולם
ניסיתי לתמצת את מה שקרה בכותרת. אז הרכב הוא פיאט אונו מודל 93 מנוע 1.4 המצוייד במזגן מקורי. היום בבוקר נסעתי עם האוטו נסיעה של 3 ק"מ, הכל היה בסדר. בשעה 18:30 באתי להניע את הרכב, פתחתי אותו עם האזעקה וניסיתי להניע. הסטרטר הסתובב חלש מהרגיל והמנוע לא הניע. נתתי סטרטר שוב והפעם שמעתי "פק" והכל מת! חיכיתי 5 דקות, פתחתי את הדלת והנורה בפנים דלקה ממש חלש ואחרי כמה שניות כבתה לחלוטין. חיכיתי עוד 5 דקות, נכנסתי לרכב, פתחתי סוויץ' והנורות האדומות דלקו חלש מאוד ואחרי שנייה כבו לחלוטין. ניסיתי להניע בדרדור (היתה ירידה) בהילוך שני ולא הלך בשום אופן. ראיתי מישהו עם מאזדה 3 ליסינג והוא הסכים להניע לי עם כבלים, המנוע הניע ונסעתי הביתה. הנסיעה ארכה משהו כמו 30 דקות, נסעתי בכוונה יותר זמן כדי להטעין את המצבר. הגעתי הביתה, כיביתי מנוע ועכשיו שוב פעם כלום לא עובד! כמה דברים: 1. מדובר במצבר שהותקן בנובמבר 2007, תוצרת חו"ל ולא יודע כמה אמפר (לא רשום עליו אפילו תאריך!) 2. אלטרנטור מטעין כמו שצריך, נורת טעינה לא דלקה. 3. אין זליגת זרם בוודאות. עכשיו הרכב תקוע וכלום לא עובד, הכל מת. מה הבעיה?! המצבר חדש, איך זה יכול להיות דבר כזה? כמה אמפר במצבר אני צריך לרכב הזה? (בהתחשב שהאלטרנטור עצמו הוא 90 אמפר בגלל שמותקן ברכב מזגן מקורי) תודה מראש, גיא. העתק: קארס פורום |
אלטרנטור לא תקין לא חייב בוודאות להדליק נורה בלוח שעונים. במקרה שלך כנראה שהמצבר לא תקין ונוצר בו קצר כלשהו. בדוק בכל זאת אלטרנטור אצל חשמלאי רכב והחלף מצבר אם צריך. אני חושב שמספיק לאונו שלך 46 אמפר אבל אני לא בטוח. בכל מקרה בטיפו שהייתה לי ללא מזגן (1400) היה לי מצבר 60 אמפר ונזק זה לא עשה. מקווה שעזרתי.
|
באונו יש קונקטור מטומטם על החוט של ה + מהמצבר לכיוון הצרכנים (מלבד הסטרטר).
עם הזמן הוא מתחמם והמגעים מחלידים. האם יש אורות (אפילו חלשים?) או שהכל כבוי? |
האור הפנימי דולק חלש ואח"כ נכבה אחרי כמה שניות.
בעיית הקונקטור הזה ידועה, שיחקתי איתו וחוץ מלהתלכלך לא קרה כלום, אז זו לא הבעיה. |
אם התאורה הפנימית פועלת, אבל חלש, זה אכן נשמע כמו מצבר פרוק או מת.
יש לך רב מודד דיגיטלי? תמדוד מתח על המצבר - כשהכל מכובה, ותחת עומס (סויץ' פתוח ואורות דולקים). אם לא מעל 12V בשני המקרים - מצבר. |
1. לבדוק טעינת אלטרנטור , לדעתי הוא הבוגד
2. תבדוק האם צריך להוסיף מים מזוקקים למצבר ( יש פקקים ) 3. תבדוק מינוס |
---------עדכון סופי----------
הצלחתי להניע עכשיו בכוחות עצמי (ממש בקושי אבל הסטרטר הסתובב) ונסעתי לחנות אביזרי רכב של בן דוד שלי, שממנו רכשתי את המצבר הקודם לפני 10 חודשים בלבד, בדרך נסעתי עם צרכני חשמל כבויים שהמנוע לא יתכבה לי בטעות. הוא בדק עם רב מודד את טעינת האלטרנטור שהיתה כצפוי תקינה, הוא הראה על 13 עם נטייה ל- 14. כשכיביתי את המנוע וניסיתי להניע שוב אח"כ כמובן הכל מת לגמרי. הוא החליף לי את המצבר לחדש מהניילון מתוצרת "מגאוואט" 60 אמפר (חברה טורקית), ואת הקודם הוא מחזיר ליבואן מכיוון שהוא באחריות. לא שילמתי שקל אחד ועכשיו הרכב נוסע מצויין. :) המסקנה- תמיד תחזיקו כבלים ברכב, גם אם יש לכם מצבר חדש! (בקרוב אני רוכש לי סט..) |
מסקנה דווקא אחרת :
תמיד טוב שיהיה אצל קרוב משפחה חנות לאביזרי רכב או חלקי חלוף :) |
צטט:
צטט:
|
עוד מסקנה : לא לקנות את המצברים האלו מטורקיה אם אני לא טועה גם הקודם שלך, זה ששבק עכשיו חיים אחרי כמה חודשים היה משהו בסיגנון
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 08:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©