מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   בעיית הנעה בגלל בעיה באימובילייזר?! (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4546)

maayani12 30-08-08 16:46

בעיית הנעה בגלל בעיה באימובילייזר?!
 
--------------------------------------------------------------------------------

הסטרטר והמצבר עובדים מצויין, מדי פעם קורה שאני מנסה להתניע ואין סטרטר בכלל, וזה נראה כמו בעיה בנעילה/ בקוד,
אחרי שזה קרה פעם אחת הצלחתי להתניע את הרכב בדירדור, אבל אחרי הנסיעה הזאת הוא לא נדלק שוב, בבוקר למחרת ניסיתי להתניע שוב, ופתאום הוא עובד בצורה מושלמת...

במשך כמה שבועות עבד מצויין, ואתמול שוב...אותו הסיפור...אין אפשרות להניע
יש משהו שאני יכולה לעשות? או לגרור למוסך?

student 30-08-08 16:53

האם יש לרכב קודנית ? אם כן, האם ניסו לנתק אותה לשם בדיקה אם הבעיה בה ?


האם ניסית להתניע עם המפתח השני של הרכב בזמן שהתקלה קורית ?


מי קבע שהמצבר והסטרטר תקינים ?

maayani12 30-08-08 17:10

תראה, ייש רק נעילה מרכזית, ואזעקה, אין צורך להקיש קוד,ביום יום : לוחצים על כפתור פתיחת הנעילה בשלט, מסובבים הסוויץ', הדלתות ננעלות אוטומטית,ורק אז הרכב מניע, אם הדלתות לא ננעלות האוטו לא מניע, ולפעמים צריך ללחוץ על האזעקה בזמן שהמפתח בסוויץ' ורק אז הוא מניע.
כך שאני מניחה שיש קשר בין הנעילה להנעה.

אני מסיקה שהסטרטר עובד מצויין כי כל יום הוא מניע ממש בקלות מה גם שמכונאי בדק אותו לפני שבועיים ...ולא איבחן בעיה.
ולגבי המצבר... כל הנוריות, המזגן וכו' עובדים, רק לא ניתן להתניע.
לגבי מפתח נוסף יש לי ...צודק,אפשר לנסות.

stio 30-08-08 17:17

זה לא קשור למפתח השני, היא אומרת שאין סטרטר בכלל.

אין סטרטר= כמה אפשרויות:

א. מצבר גמור. להסתכל על התאריך המוטבע עליו.
ב. נעלי קטבי המצבר מלוכלכים ולכן אין זרם (אין מגעים).
ג. אלטרנטור לא טוען כמו שצריך את המצבר.
ד. זליגת זרם ובגלל זה המצבר מתרוקן.

צריך לקחת את הרכב לחשמלאי כדי לראות מה בדיוק הבעיה.

בנוסף:
כשאין סטרטר ואת מסובבת את המפתח למצב התנעה, האם הנורה בתוך הרכב נשארת לדלוק רצוף או שנהיית יותר חלשה?
בצעי את הבדיקה עם דלת פתוחה או עם נורה פנימית דולקת.

maayani12 30-08-08 17:23

תודה על התגובות!
טוב האוטו הזה משוגע לגמרי
ניסיתי עכשיו עם המפתח השני והוא מתניע בצורה חלקה,מעניין למה זה קורה, לא נעים להתקע איתו כשממהרים.
לגבי המצבר, אם כל החשמל ברכב עובד בצורה תקינה גם כשהוא מסרב להתניע זה עדיין אומר שהוא לא תקין?

stio 30-08-08 17:29

זה שהוא התניע עם המפתח השני זה לא אומר כלום, כנראה צירוף מקרים בלבד.
במפתח יש אימובולייזר מקורי, כלומר אם תהיה בעיה באימובולייזר המנוע לא יתניע, אבל יהיה סטרטר. את טוענת שאין סטרטר כלל, אז לדעתי לא קשור בכלל.

הרימי את מכסה המנוע. למצבר מתחברים 2 כבלים, אחד פלוס והשני מינוס.
בדקי שאין לכלוך על הקטבים ושהם מחוברים כמו שצריך וללא זזים.

בנוגע למצבר- אם הוא גמור/ חלש יהיה חשמל אבל לא יהיה סטרטר. האורות, רדיו וכ' יעבדו, אבל אם תסובבי את המפתח למצב סטרטר כל האורות פתאום יהיו חלשים משמעותית עד שתעזבי את המפתח.
וכל זה בתנאי שאין סטרטר כלל עם סיבוב המפתח.

student 30-08-08 18:28

אחרי בדיקת מצבר אצל חשמלאי - (חשמלאי אמין אפילו לא ייקח כסף על הבדיקה), בשלב הבא הייתי מנתק את האזעקה לחלוטין כדי לפסול שהיא הגורם לאזעקה.

אם יש לך (" את ", נכון ?) מפתח מיחוד לניטרול האזעקה (והכוונה לא לשלט) אז הייתי עושה זאת מייד בלי קשר לבדיקות אחרות. האזעקה שלך נשמעת ממש מוזרה.

stio 30-08-08 19:33

גם לי משהו עם האזעקה לא מסתדר, וזאת בגלל שהיא רשמה שהדלתות ננעלות אחרי שמסובבים סוויץ'.
זה ממש לא צריך להיות ככה, אלא אם עשו זאת בכוונה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:42.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©