מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   אונו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   מהם ההבדלים בין האונו הרגילה לדגם המאובזר.. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4465)

uno kashi 17-08-08 13:30

מהם ההבדלים בין האונו הרגילה לדגם המאובזר..
 
שלום..


אז ככה השבוע עליתי לצפון עם חברים ולקחנו טרמפ בטבריה עם אונו שנת 92 1400 הדגם המאובזר יותר.
לי יש את האונו בגירסא הרגילה S70 1400 92 עכשיו כאשר נסענו במהירות ולהיו פיתולים הרגשתי שלאוטו יש יותר יציבות מאצלי! וגם שהוא מהיר יותר..
רציתי לדעת אם הדגם המאובזר הוא בא מהחברה עם שיפור יציבות לעומת האונו הרגילה? ומה עם הכוחות סוס האם יש הבדל בינהם?!
ובכללי רציתי לדעת מהם כל ההבדלים מא' ועד ת' בין שתי הדגמים..

אני מודע לזה שבדגם המאובזר קיים:

1. מד טורים (סל"ד)
2. אופצייה לסנרוף ידני
3. נעילה מרכזית
4. אין צוק.
5. הזרקת דלק.

מה עוד?


תודה מראש..

stio 17-08-08 13:43

הדגם המאובזר, ה- SXI כולל מד סל"ד, פנסי ערפל קדמיים מקוריים, טמבונים עם חלק תחתון בצבע הרכב, חיפויי פלסטיק לגלגלים, טאסות שונות ואופצייה לדגם בקרה.
יכול להיות שבדגם זה יש הזרקת דלק ולא מאייד מכאני אבל אני לא בטוח.

דגם בקרה הוא לוח פיקוד עם נורות אזהרה ל-

א. מפלס שמן נמוך מידי.
ב. מפלס נוזל קירור נמוך מידי.
ג. תקלה באורות (במידה ויש נורה שרופה או נורה בהספק לא מתאים, תידלק נורה זו).
ד. מפלס נוזל בלמים נמוך מידי. (בדגמים הרגילים נורת בלם היד אחראית גם על הנושא הזה).
ה. אזהרה על דלתות פתוחות.
ו. התראה על שחיקת רפידות בלם.

לכל האונו עד שנת 1993 (כולל) מותקן קרבורטור (מאייד) עם צ'וק ידני. לכל האונו משנת 1994 עד 1996 מותקנת מערכת הזרקת דלק חד נקודתית.

האונו בעלת הקרבורטור יותר חזקה מזאת עם ההזרקת דלק.
במנועי ה- 1.4 הספקי המנוע הם:

71 כ"ס לדגם הקרבורטור.
69 כ"ס לדגם ההזרקה.

- נעילה מרכזית מקורית, חלונות חשמל קדמיים מקוריים ומזגן מקורי היו אופצייה בתוספת תשלום ללא קשר לסוג הדגם.
- דגמי הזרקת דלק נקראו IES.
- באונו טורבו יש סאנרוף ומערכת ABS (לפי ספר הרכב שברשותי).
- יובאו גם דגמי אונו עם תיבה אוטומטית (רציפה), הנקראו "סלקטה".

uno kashi 17-08-08 13:48

מה? אתה בטוח במה שאמרת פה?! "האונו בעלת הקרבורטור יותר חזקה מזאת עם ההזרקת דלק." גם במהירויות סופיות?!


ומה עם היציבות של הדגם המאובזר?!
והאינץ של הגלגל כמה הוא גם 13?!

stio 17-08-08 13:55

למהירות סופיות זה לא כ"כ רלוונטי מכיוון שההבדלים מזעריים. כן, אני בטוח. זה בתנאי שהקרבורטור במצב מצויין.

הדגם המאובזר יותר יציב.

בדגמי ה- S הצמיגים במידה 155/70 על חישוקי 13 אינץ'.
בדגמי ה- SXI הצמיגים במידה 165/65 על חישוקי 13 אינץ'.

uno kashi 17-08-08 14:13

חוץ מהגלגלים.. יש לו חיזוקי שילדה?! כי גם אצלי אני יכול להחליף את המידה של הצמיגים...

stio 17-08-08 14:18

לאונו 70 יש מוט מייצב קדמי, בניגוד לדגמי האונו 60 ו- 45.

אתה לא יכול להחליף את המידה של הצמיגים, אלא רק ע"י אישור חתום מסמל"ת, מכיוון שברישיון הרכב שלך מצויינת המידה הנוכחית ואם תשנה ללא אישור לא תעבור טסט.

uno kashi 17-08-08 14:20

"לאונו 70 יש מוט מייצב קדמי" אפשר לראות אותו בעין?! ואל תדאג לאישור של הגלגלים..

אני רק רוצה לדעת אם יש הבדל בשילדה?! יש חיזוקי שילדה?!

stio 17-08-08 14:21

תעלה את הרכב על ליפט ותראה אותו בעין.

לא ידועים לי הבדלים נוספים בין הדגמים, במיוחד בנושא השלדה.

uno kashi 17-08-08 14:27

ודרך אגב ככה בשביל היציבות...

כשביררתי בקראספורום על הגדלת מידת הצמיג באופן חוקי אמרו לי שאפשר וזה חוקי באונו להגדיל בשתי צורות...

1. 165/65 חישוקי 4.5
2. 175/60 חישוקי 5.5

ככה שאני לא צריך אישור מסמ"לת..

stio 17-08-08 14:31

אתה צריך בכל מקרה לאשר את המידה החדשה של הצמיגים ברישיון הרכב. במשרד הרישוי לפעמים לא יודעים מה המידה הנכונה לרכב זה, ודורשים אישור מהיבואן.

במקרה שלנו היבואן הוא סמל"ת. אתה צריך לשלוח להם בקשה ואם הם יאשרו תקבל מכתב עם סוגי המידות הניתנים להרכבה על הרכב שלך ועם המס' רכב שלך.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:28.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©