![]() |
[2001] הרכב מתחמם תחת עומס כבד, ניקוי רדיאטור ? (בסוף ראש מנוע)
פונטו 2001, מנוע 16V, כ- 106K ק"מ.
בימים החמים ביותר ותחת עומס כבד בלבד הפונטו מתחממת. לדוגמא אם אני עולה לירושלים אז באיזור שורש יש תמיד פקק/עומס אז קרה לי כבר שמחוג החום הגיע עד קו אחד מתחת ל- 3/4. לא מעבר. בעיר - בזחילה בפקקים או בעמידה ארוכה ברמזור החום עולה קו אחד מעל האמצע. לא יותר. אין איבוד מים בכלל. מאז ומתמיד אך ורק פאראפלו. המאוורר מסתובב בשתי המהירויות בכיוון הנכון. אין בעיות של משחק למעלה ולמטה של שעון החום. משאבת מים מקורית הוחלפה לפני 3 שנים (נזלה). במוסך: ניקו את הרשת של הרדיאטור עם לחץ אוויר. הם די בטוחים שצריך לפרק ולנקות רדיאטור ראשי וזה הכל. האם יתכן שהטרמוסטט תפוס על מצב חצי-פתוח ? האם בכל מקרה כדאי גם להחליף טרמוסטט ? המקורי הוחלף לפני 4 שנים (נתפס על מצב פתוח). פשוט, ידוע שבספייס הטרמוסטטים נוטים לעשות בעיות. תודה מראש. |
נשמע כמו רדיאטור סתום... לנקות את הרשת בלי לפרק את הרדיאטור לא יעזור.
היתה לי בעיה מאוד דומה ונפתרה ע"י פירוק הרדיאטור וניקוי כללי שלו. |
לא היתה לך פעם את התופעה הזו? בגל החום העצבני שלפני מספר חודשים, שאפילו זכה לכתבה בערוץ 2/10 וכו' - אתה פרסמת שהרכב מעט התחמם.
לדעתי האישית, ונדמה לי שזו היתה דעתי דאז גם (אם כי אני עצלן מידי לחפש) - מדובר במקרה באמת חריג. לבטח נסעת עם מזגן, וטמפ' הסביבה היתה חמה מאוד ועוד במאמץ. יכול להיות שהטיפוס של המחוג לאזור הזה הוא למשך הזמן הקצרצר שבו המאוורר עובר ממהירות נמוכה לגבוהה, ועד שספיקת האויר במהירות הגבוהה מתחילה להשפיע, המחוג קצת מטפס. עדכן אותנו.. אסף: מה היו העלויות? איך בדיוק מנקים, ע"י הזרמת מים ? |
רקובי ידידי,
אכן אתה זוכר נכון ואפילו הגבת בקארספורום. אבל מאז ממש נמנעתי ליסוע עם הרכב בעומס בשעות של שיא החום (או לפני או אחרי) וזה ממש משנה הרבה. בין לבין ראיתי גם את ההודעה של אורן חזן בנושא של התנהגות שעון החום בספייס וגם שאלתי במוסך שלי על הבעיה ואמרו שתחת העומס האוטו אכן יכול להתחמם אבל לא עד כדי כך, לדעתם. בכל מקרה הם גם חושבים שאם נוסעים בעיר ועוצרים ועמודים ברמזור אז אין שום סיבה באוטו תקין שהחום יעלה קו אחד מעל האמצע עד שמתחילים ליסוע שוב. לכן השבוע אני אכניס את הרכב למוסך ואני פשוט בהתלבטות לגבי הטרמוסטט. האם יש למישהו דעות נוספות ? |
צטט:
בדוק בדחיפות לפני שהוא ייתפס לגמרי ואז אתה בצרה. |
צטט:
מפרקים את הרדיאטור לגמרה ממש פותחים את המכסה הצידי שלו ומנקים גם עם הזרמת זרם מים וגם עם מוט דק וארוך שמעבירים אותו בין הצלעות של הרדיאטור. אצלי זה עשה פלאים... |
היי student אני ינסה לחוות את דעתי. קודם כל אין ספק שיש בעיה בשום מצב המחוג לא צריך לעבור את החצי.
יש כמה בדיקות שאתה יכול לעשות לבד קודם כל לגבי בדיקת הטרמוסטט אתה צריך לנגוע בצינור העליון מתי שהמנוע חם ואז לנגוע גם בצינור התחתון ולהשוות את הטמפרטורה בין שני הצינורות היא צריכה להיות זהה אם היא זהה אז סביר להניח שהטרמוסטט תקין. לגבי הרדיאטור יש סבירות גבוהה שהוא סתום אין בדיקה חיצונית החלטית שאפשר לבדוק את הרדיאטור אלא על ידי פירוק שלו וניקוי. לפי דעתי תלך על זה כל הסימנים שזאת הבעיה שלך. עצם העובדה שמשאבת המים כבר הוחלפה ברכב מעידה על בעיה מסויימת שגרמה להחלפה שלה אני יכול להעיד על הרבה ספייסים שהשתמשו רק בפארפלו מהיום הראשון ומשאבות המים הגיעו לגיל מופלג ללא בעיה בכלל. ומצד שני רכבים שמילאו מים רגילים מהברז והמשאבות לא החזיקו אפילו 40K וכמובן שהרדיאטור היה סתום לגמרי וראשי מנוע הלכו בעקבות כך. רק לידיעה כללית מנוע הפונטו מאוד רגיש לנוזל קירור לא איכותי ובטוח למים רגילים מהברז לכן צריך לשים לב גם להחלפה בזמן. |
תודה אורן!
מכיוון שהרכב שלי הוא מהשנה הראשונה שיש ספייס בארץ, לא הייתה הוראה (ועד היום אין) להחליף נוזל קירור באופן יזום. רק שהרכב היה בן 3 הוחלף לראשונה. לאחר מספר חודשים נקרע הטרמוסטט ועד שהוחלף יחד עם הנוזל האוטו היה כבר בן 4. באותו זמן החלפתי גם טיימינג ולאחר חודשיים בלבד גיליתי שמשאבת המים נוזלת (נלקח למוסך מיד לאחר שהאוטו התחמם שני קווים מעל האמצע). האם בגלל שחיכיתי שנה (3 במקום 2), יש בעיות ? לא נשמע סביר במיוחד. סך הכל עניין של חוסר מזל. בשיחות עם אנשים במוסכי פיאט דווקא שמתי לב אצל חלקם לתופעות האלה: משאבת מים שהולכת זמן קצר אחרי החלפת הטיימינג וטרמוסטט שנקרע זמן קצר לאחר החלפת נוזל קירור. וכל זאת למרות החלפת פארפאלו בזמן. למעשה, בקארספורום חלק מהמכונאים המומחים ששם ממליצים על החלפת משאבת מים יחד עם הטיימינג תמיד וכל 3-4 שנים. הם מסבירים שזה בכלל לא נדיר שמיד אחרי טיימינג תלך משאבת המים בגלל הלחץ החזק יותר שמפעיל מותחן חדש על המשאבה. (זה או שהמכונאי מביא פטיש 5 קילו בתוך המשאבה בתור "השקעה לטווח ארוך"). אני מקפיד להחליף נוזל קירור כל שנתיים. פארפאלו בלבד. נניח שנראה שהטרמוסטט תקין. עדיין הוא בן 4, כרגע. האם שווה לבזבז כסף ולהחליף אותו תוך ניצול ההזדמנות שמערכת הקירור פתוחה ? האם לדעתך הטרמוסטט בספייס אינו חלק בעייתי ? בינתיים נראה שבכל מקרה הרכב יוכנס לפחות לניקוי רדיאטור. |
סטודנט יקר.
סטודנט יקר,
אני ממליץ לך בחום להחליף את הטרמוסטט, אל תיקח סיכון זה לא שווה! אתה אומר שהחלפתה לפני 4 שנים, אז זה בדיוק הזמן להחליף ועוד היה לך מזל שהוא נתפס על מצב פתוח. אני מצרף לך את ההמלצה שלי מלפני שבועיים ששלחתי לחברים.(אני כבר בכל מה שקשור למערכת הקירור של הספייס נהייתי מאוד זהיר.)לדעתי, תחליף את זה לבד אני יכול להמליץ לך בדיוק איך עושים את זה וכמו שאני מכיר אותך מפרוייקטים שהעליתה לטובת החברים אתה לא תתקשה. http://www.fiatclub.co.il/forum/show...9534#post29534 בהצלחה. |
צטט:
בחורף ההוא האוטו התקרר בנסיעה בכביש פתוח. עד שהגעתי למוסך היה כבר אביב. סיפרתי לבוחן את הסיפור ושהסקתי שצריך להחליף טרמוסטט והוא ענה לי בערך: אז מה אתה רוצה ? הרוב באים להתלונן שהאוטו מתחמם, אצלך אז המצב טוב!. תישאר ככה, יותר טוב!. בסוף הם כאילו עשו טובה והסכימו להחליף טרמוסטט מוסך מורשה! שכיום הוא ז"ל. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©