![]() |
בעיית זיהום אויר בספייס 2001 SX60
אהלן
לפני שבוע התחדשתי בפונטו ספייס 2001 דגם SX60. בבדיקת קניה, ערך הלמבדה היה 1.04 מה שאומר שבטסט (בסוף החודש), הרכב יכשל בבדיקת זיהום אויר. בחיבור סורק תקלות במוסך שמשון ביהוד לא התגלתה שום תקלה. אתמול הייתי במוסך מורשה "עד לוי" בכפר סבא לטובת פיתרון תקלה זו ובלמים אחוריים. המוסך טען שאין שום קוד תקלה אבל ערכי הלמבדה לא נכונים מה שגורם לערך להיות גבוה בגלל העשרת תערובת. הציעו שאחליף חיישן למבדה וזה יפתור לי את התקלה. מחיר החיישן 750 ש"ח לפני עבודה. לא הסכמתי והחלטתי לפתור את התקלה לבד. קניתי פילטר אויר, שמן, פלאגים ופילטר מזגן (רציתי גם דלק אבל נאמר לי שהפילטר דלק יושב בתוך מיכל הדלק ולא מחליפים אותו ?). אצל הבעלים הקודם הרכב נסע הרבה בעיר אז כנראה שגם הבית מצערת מלוכלך מאוד. אני מתכוון לבצע טיפול + ניקוי בית מצערת ואז לגשת לטסט בתקווה שיעבור. מה דעתכם ? האם החיישן חמצן המקורי הוא של BOSCH ? האם מישהו יודע מה המק"ט ? ברשותי ePER + TECDOC שיתנו לי מק"ט של החיישן אבל אשמח להשוות לנתון כאן אם יש למישהו. בנוסף לכך, שמתי לב לתופעה שדומה לבריחת ניצוץ (אבל זה לא זה): כאשר מניעים את הרכב, לאחר מס' שניות מרגישים מין דפיקה חלושה כאילו המנוע לא עובד יציב (הסל"ד דווקא דיי יציב). מה כדאי לבדוק ? החלפת פלאגים, פילטר שמן וכו' הם סטנדרטיים כמו בכל רכב או שצריך לשים דגש על משהו ? *אחרי טיפולים עצמאיים בקליאו 172 קשה להתרגש מטיפול במנוע רגיל כמו בפונטו אבל עדיין אשמח לדעת אם יש משהו מיוחד.:wink: תודה רבה על העזרה, ליאור |
1. פילטר דלק אכן נמצא במשאבה לכן לא ניתן להחליפו לבד 2. בדוק את הפלאגים. לי בטיפול במוסך מורשה שמו פלאגים לא מתאימים ולכן היו לי בדיוק את הדפיקות שעליהם אתה מדבר. לפלאגים הלא מתאימים היו מין שתי אקטרודות בראש לעומת הפלאגים עם המק"ט המתאים ,להם היו רק אלטרודה אחת בראש הפלאג. |
אני אישתי לא אוהב את זה, כי בסופו של דבר זה כמו לתת אקמול לחולה סרטן ואני גם נושם את האוויר המזוהם אבל תוספי דלק למיניהם K$$ וגולד לייבל למשל בטסט מאוד עוזרים ואתה עובר גם אם יש בעיית זיהום אוויר.
אבל הכל מקרה ממליץ לך לנסות במוסך המרכזי שיאתרו את התקלה. |
פלאגים: קניתי אתמול במוסך מורשה (לא היה לי כוח להסתובב לקנות לבד) לפי דגם של הרכב. אבל כתוב עליהם Champion. כדאי להחליף ל-NGK למרות שכתוב על הפלאג גם פיאט ונקנה במורשה ?
צביקה, אני רוצה לרדת לשורש הבעיה. K44 מחבינתי זה לא פתרון ולראיה, אינני עושה בו שימוש באף רכב שלי. איש מקצוע מאוד מכובד הציע לי לבדוק את הפליטר אויר כי הוא ידוע כעושה בעיות זיהום אויר. אני יוצא מנק' הנחה גם שהבית מצערת מאוד מלוכלך כי הבעלים הקודם נהג כמו זקנה ואת הרוב בעיר. אני מתכוון לעשות טיפול כולל + ניקוי בית מצערת בתקווה לחסוך את עלות החיישן. לא יעזור, נלך ליבואן BOSCH ונקנה חיישן OEM. שמן מנוע מומלץ: אין שמץ של מושג איזה שמן יש ברכב לכן אני הולך להחליף אותו. 10W40 אמור להתאים למנוע הנ"ל, לא ? נשים ELF או ESSO או MOBIL. |
ליאור אני שמח שסוף סוף מצאת את הרכב הנכון לקנות, תתחדש.
אני הייתי הולך על השמן של ESSO. |
בריחת ניצוץ אמורה להופיעה בבדיקת מחשב. אני מניח שדבר כזה אמור להישמר גם בזיכרון המחשב. אם במקרה לא אז בדיקה גם על מנוע קר וגם על מנוע חם תיתן תשובה. או שאולי פשוט אין בעיה כזו.
בעיות עם בית המצערת הם עניין ידוע וזו תמיד נקודת פתיחה טובה בפונטו הזו. |
לגבי חיישן למבדה עצל, הרבה פעמים מספיק לפרק את החיישן ולנקות אותו טוב טוב (במשך הזמן מצטבר גם עליו פיח) ואז הוא ממשיך לחיות :)
|
דיי מוזר הסיפור הזה
לא יודע מה קורה אצלכם, אבל אצלי בטסט, גם כן SX60 2001, הבוחן ממש מתאמץ להעביר את הרכב בטסט, כי הערכים "משחקים" כל הזמן.
בזמנו כתבתי שאני חושב שזה נובע מ-DELAY מסויים בין המחוג סל"ד לבין הלחיצה, שמקשים על ייצוב הסל"ד ברכב הזה. הבוחן אמר לי שכמעט בכל פונטו זה קורה לו, ועם קצת משחק הם בסוף מצליחים להעביר את זה. ככה שאני לא יודע מה לחשוב. האם אצלכם בספייס הרכב עובר בלי בעיה? האם יצא לכם לראות את הנתונים בזמן הבדיקה בטסט? יכול להיות שזה מצב דיי סטנדרטי, ואם הבוחן אומר את זה (וזה לא אותו בוחן כל פעם!) - אולי יש בזה משהו? |
אני בכל מקרה החלטתי לבצע טיפול מקיף ולנסות לעבור. אם לא יעבור, אז נחליף.
עוד דברים על מנת לא לפתוח שרשור חדש: יש רעש של מים בצד ימין ליד כ"א של נוסע. בדקתי ואין סתימות מהשטיפה או משהו בסגנון. נאמר לי שיש לי אויר במערכת הקירור. האם אכן ככה ? איך כדאי לפתור את זה (להחליף את כל הנוזל קירור או רק לנקז אויר) ? היום לאחר נסיעה קצת "חזקה", בנסיעה בעיר בעודי לוחץ על דוושת הברקס, פתאום הרכב לא בלם כלל ורק אחרי שנייה+ הבלימה חזרה וגם הצטרכתי להשתמש בבלם יד.:eek: מעבר לכך, הדוושה יורדת הרבה יותר נמוך. נוזל בלמים לא חסר. היתכן והרפידות גמורות ? הבלמים חלשים ברכב באופן כללי ולא מומלץ להשתמש בהם חזק ? הבוסטר ידוע כחלק בעייתי ? |
לגבי זיהום האויר:
תעדכן לגבי זה. בת'רד אחר כתבתי שיש לי חור בדוד האחורי, אולי זה משהו שקיים הרבה זמן וגם זה שיגע את הבדיקה בטסט. אם כי בדקתי את זה בעבר ואמרו לי שאפשר לנסוע ככה עוד כמה זמן.. לגבי הבלמים: גש לבדוק במוסך אמין בהקדם האפשרי. תהיה חייב לפרק גלגלים בשביל זה, וזה בטח יעלה 200 - 300 ש"ח במינימום, אבל עם בלמים לא משחקים. ה-ABS פעל? לגבי אויר במערכת הקירור: התופעה קיימת גם אצלי. היא מאוד מורגשת (קולות המים) בעת תחילת נסיעה. בזמנו ביקשתי שינקזו אויר אצל שמשון, ביצעו, והתופעה נשארה כפי שהיתה. מערכת הקירור נבדקה גם היא, ונמצאה תקינה. חיפוש ב- puntomk2.co.uk מעלה שזו תופעה דיי נפוצה ברכב הזה, ולא תמיד חייב להיות לה פתרון.. עם זאת, היום בפעם הראשונה שמעתי את המאוורר של הרכב עובד במהירות גבוהה. זה היה לאחר שנסעתי הרבה, עם מזגן, ומאמץ (100-120 קמ"ש למשך 40 דקות) - הגעתי ליעד, וכיביתי מנוע. חזרתי לרכב לאחר 10 דקות, ומייד בהתנעה היה אפשר לשמוע שהמאוורר עובד בווליום שלא נשמע מעולם...למשך 10 שניות הוא עבר כך, ולאחר מכן חזק לעבוד במהירות רגילה, שאותה קשה יותר לשמוע, אבל זה נראה בבירור על מחוג הסל"ד. למה הסיפור? כי עכשיו אני חושב האם כדאי לבצע החלפת נוזל קירור - "רענון" - תמורת סכום סימלי לשמשון.... איידע בהמשך אם בוצע ובכמה. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©