מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   יעוץ ברכישת רכב (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   דו"ח מכון בדיקה, מבקש חוות דעת... (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4120)

gamba 11-06-08 14:31

דו"ח מכון בדיקה, מבקש חוות דעת...
 
1 צירוף קובץ(ים)
לקחתי היום פיאט אונו 96 לדינמומטר.
הדגם הוא IES70, עם מזגן בלי ח"ח ונעילה מרכזית.

האטרקציה היא שזה רכב שתיאורטית אמור להיות שמור, רק 100,000 ק"מ בבעלות כבר כ-9 שנים...

מה שכן, בדו"ח הופיעו הרבה איקסים אדומים. הייתי רוצה לדעת מה כסת"ח, מה רציני, וכמה יעלה?

הבעלים של הרכב חושב שיש לו משהו-משהו ביד, ודורש כ-2000 ש"ח מעל המחירון...

מה דעתכם?

KoF-sHeLeG 11-06-08 14:46

דעתי היא שזה בזבוז של כסף לקחת רכב ישן לבדיקה במכון.
מה חשבת, שרכב שאוטוטו 13 שנים על הכביש ייצא לך כמו חדש בבדיקה?

היה עדיף לך לקחת את הרכב למוסך, שיתנו לך חו"ד כללית על מצב הרכב ויאמרו לך אם יש תקלות שדורשות הוצאה כספית גדולה.

gamba 11-06-08 14:56

נשים בצד את העובדה שזה לא קשור לנושא, ומה לעשות, כבר שילמתי...

בדיקה במוסך היא חינם?

Tzvika 16V 11-06-08 16:56

נגיד ככה, באמת רכב שהרבה שנים על הכביש איןם מה לצפות יותר מדי אבל יש שם כמה דברים רציניים שיצתכו תיקון בעלות של אלפי שקלים.
שים לב שחיישן הלמבדה מזייף ומזהם את האוויר, אולי ממיר קטליטי גמור, מנוע מזייף אני אגיד לך מנסיון זה לא כסת"ח זה מנוע שבשלבי סיום חייו, מערכת הקירור בטח הייתה מלאה מי ברז לכן יש קורוזיה וגם הגיר וההגה לא נראים במצב טוב.

תעשה חשבון שלך, גש עם טופס הבדיקה למוסך שייתן הערכת מחיר לתיקונים.

KoF-sHeLeG 11-06-08 17:40

צטט:

במקור פורסם על ידי gamba (הודעה 27582)
נשים בצד את העובדה שזה לא קשור לנושא, ומה לעשות, כבר שילמתי...

בדיקה במוסך היא חינם?

אולי היא לא בחינם אבל היא גם לא 500 ש"ח...
ואני מאמין שעל רוב הבעיות הגדולות הם היו עולים ונותנים לך במקום גם הערכת מחיר לתיקון.

אבל אתה צודק, כבר נעשה.
כרגע מה שמומלץ לך לעשות זה מה שצביקה רשם.

ארילו 11-06-08 18:18

הדברים שדורשים תשומת לב:
1. העניין של למבדה גבוה, ו-CO נמוך. בד"כ זה מראה על יניקת אוויר איפשהו. יכול להיות סתם אטם שרוף, ויכול להיות שהגיע הזמן להחליף את האגזוז.
2. נקישות במסרק הגה - כנראה שהוא דורש החלפה. למזלך מדובר בחלק שעולה כ-300 ש"ח.
3. תותבים של בולמי הזעזועים צריך לבדוק אם הגיע הזמן להחליף אותם.
4. קורוזיה במערכת קירור - בד"כ מדובר בכסת"ח כי הם לא ממש בודקים אותה לעומק. השאלה האם ממלאים באוטו מים רגילים או נוזל קירור?
5. נזילה של שמן גיר - צריך לבדוק מאיפה נוזל ולתקן.

שים לב שכל מה שכתוב שם זה פחות או יותר בלאי טבעי. גם ההזעות שמן. הם לא בדקו את הבלמים, את הטיימינג, ועוד דברים.

הם לא בדקו קומפרסיה ונתוני מנוע?

stio 11-06-08 18:21

אני שמתי לב להערה הבאה: "בלאי גבוה- מס' רב ק"מ רשום". מה זה אומר? האם המכון רומז שהבלאי גבוה מידי למס' הק"מ שהשעון מראה?

בכל אופן: מעל המחירון בטח ובטח לא לשלם על הרכב הזה (אבל תלוי גם איך המצב החיצוני והפנימי של הרכב), תתחיל במחירון. גשו למוסך שמבין ברכב שיתן לכם הצעת מחיר לתיקון ותוריד את הכסף ממחיר הקניה.

gamba 11-06-08 18:57

1 צירוף קובץ(ים)
ארילו: אתה מדבר על זה?
לפי מה שאמרו לי בדינמומטר זה בסדר...

ארילו 12-06-08 09:45

כן, וזה אכן נראה בסדר.

כמובן שעדיף לחבר מד קומפרסיה מכאני :)

gamba 12-06-08 10:12

עדכון קצר
 
הלכתי היום למוסך מורשה של פיאט.

על הטופס הם אפילו לא רצו להסתכל... אמרו שזה כללי מידי ולא נותן להם שום אינדיקציה.
הם אמרו לי שאם אני רוצה הצעת מכיר אני צריך להביא את האוטו והם יעשו בדיקה. עלות הבדיקה שם - 200 שקל.
אני מניח שלמדתי לקח ב400 שקל :)

בכל מקרה, נראה לי אני אדבר עם בעל הרכב לראות אם הוא בכלל מוכן להתחיל את התמכור מ-9.000 ולרדת משם לפי תוצאות הבדיקה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:32.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©